[ویدیو] تکنولوژی تشخیص‌چهره گلکسی S8 گول می‌خورد؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز از معرفی پرچم‌دار جدید سامسونگ، گوشی گلکسی S8 نگذشته که ویدیویی درباره تکنولوژی تشخیص‌چهره این مدل منتشر شده است. در این ویدیو فردی که پیشتر تصویرش را در گوشی ثبت کرده از طریق یک سلفی که با یک موبایل دیگر گرفته، تکنولوژی تشخیص‌چهره گلکسی S8 را با موفقیت دور می‌زند و می‌تواند از این مانع امنیتی عبور کند. در واقع باز کردن گوشی از این طریق چند ثانیه‌ای طول می‌کشد اما نهایتا کل روند موفقیت‌آمیز است و نشان می‌دهد می‌شود از این شیوه برای باز کردن گوشی استفاده کرد. سامسونگ پیش از این اشاره کرده بود که استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره ایمن‌ترین راه قفل کردن گوشی نیست و استفاده از حسگر عنبیه، حسگر اثرانگشت یا یک رمزعبور می‌تواند راه‌های بهتر و موثرتری باشند. البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که ممکن است سامسونگ هنوز در حال کار بر روی این تکنولوژی باشد. این ویدیو با یک مدل نمونه ضبط شده و هنوز محصول نهایی و قابلیت‌های کامل آن را نشان نمی‌دهد. به این شکل می‌توان انتظار داشت که تکنولوژی تشخیص‌چهره در محصول نهایی با آنچه در حال حاضر می‌بینیم متفاوت باشد. باید منتظر ماند و ابعاد متفاوت این شیوه احراز هویت را بررسی کرد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی مورد بحث را ببینید:

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. علیرضا

    این نسخه از گوشی نسخه دمو بوده و برای تست به برخی افراد داده شده و این مشکل توی نسخه نهایی برطرف شده

  2. بهادر

    عزیزانم سامسونگ یه حسگر اثر انگشت رو هم پشت گوشی قرار داده پس نگران نباشید

  3. Amin B3DA

    نه من قبول ندارم. این سیستم به نحوی کار میکنه که بعد از تشخیص چهره باید پلک بزنید تا از نبودن عکس شما مطمئن بشه. حتی با پلک بسته هم کار نمیکنه چون درخواب می تونند سواستفاده کنند. اونجا هم پیغام میده چشم ها را باز کنید. در کل سیستمی نیست که به این راحتی که شما و سایر کاربرانی که نظر دادند باشه

    1. علی

      خب میشه فیلم پلک زدن رو هم نشونش داد.

  4. علی

    دوستان به این موضوع دقت کنید که سامسونگ در مراسم رونمایی از اس ۸ اعلام کرد که این سیستم برای اینه که بتونید در سریع ترین زمان ممکن گوشی رو باز کنید و حرفی از این که امنیت بالایی داره نزد و برای پیمنت هم نمیشه از این قابلیت استفاده کرد ولی سنسور اثر انگشت و عنبیه ی گوشی این طور که به نظر میاد کاملا ایمنه. این روش در حدیه که فقط باز کردن گوشی رو برای بقیه سخت کنه نه غیر ممکن و شخص حتما باید یه پرتره از شما رو روی یه صفحه نمایش نسبتا بزرگ داشته باشه تا بتونه در حرکتی ضایع و مشخص گوشیتون رو باز کنه و اگه اشتباه نکنم تو مراسم رونمایی که میدیدم سامسونگ گفت که میشه باصورت به سرعت گوشیتون رو باز کنید و برای باز کردن پوشه های شخصی از عنبیه استفاده کنید. یعنی یه جورایی خود سامسونگ هم غیر مستقیم اشاره کرد که این روش کاملا ایمن نیست حالا اگه میخاین مو لادرزش نره خب سامسونگ که این روش رو جایگزین بقیه نکرده! بقیه ی قابلیت های امنیتی گوشی های بازار رو اس ۸ داره.

  5. mehdi black

    سامسونگ خودش گفته که زیاد امن نیست و هنوز در حال کاره پس چه بهتر که از عنبیه استفاده کرد

  6. Yasin

    سامسونگ پر است از قابلیت ها و امکانات بی فایده و بی مصرف

    حیفه پولی ک برا خرید سامسونگ داده بشه

  7. hamedevil4

    ضایع شد رفت سامسونگ فقط تبلیغ هست وقت عمل خوب میترکه خوب امنیت از بین میره
    گوشی فقط سونی و نوکیا (نوکیا برمی خیزد)

  8. علي

    افتضاحه واقعا به فکر اینجاش نبودن!
    بیخود نیست اپل میگه که ما تا مطمئین نشیم نمیسازیم.

  9. سجاد

    اصلا به نظر من تکنولوژی تشخیص چهره توی گوشی یه فرآیند امنیتی الکیه! مگر اینکه بتونه بُعد و حجم صورت رو هم تشخیص بده! در غیر این صورت هرکسی با داشتن عکس شما میتونه گوشیتون رو آنلاک کنه!

  10. فرشاد

    اینجاست که می گن اپل یه چیز دیگه اس.

    1. Bijan

      آره چون تکنولوژی تشخیص چهره نداره 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه