تکنولوژی جدید آی‌بی‌ام سرعت عملکرد گوشی‌ها را متحول می‌کند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هر نسل از گوشی‌های هوشمند نسبت به نسل قبلی سریع‌تر کار می‌کنند و این اتفاق به دلیل ابداعات در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رخ می‌دهد. از طرف دیگر سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند هم هر سال پیچیده‌تر می‌شوند و در کنار بهینه‌سازی نرم‌افزاری به تراشه‌های قدرتمندتری هم نیاز دارند تا عملکرد اپلیکیشن‌های پیچیده‌تر با مشکل مواجه نشود.

حال برخی خبرها حاکی از آن است که شرکت آی‌بی‌ام (IBM) می‌تواند با استفاده از تکنولوژی جدید و ابداعات در حوزه ذخیره‌سازی اپتیکال این صنعت را متحول کرده و کاری کند گوشی‌های هوشمند از این هم که هست سریعتر کار کنند.

تحقیقات IBM منجر به یافتن راهی شده که در آن بتوان از حافظه تغییر فاز (PCM) در سیستم‌های کامپیوتری جدید استفاده کرد. حافظه‌ای که احتمالا زمانی جایگزین حافظه فلش و RAM خواهد شد.

حافظه PCM یا ذخیره‌سازی کریستالی سالهاست در درایوهای نوری به کار گرفته می‌شوند اما این تکنولوژی برای استفاده‌های دیگر بسیار گران‌قیمت بود.  شرکت IBM راهی یافته تا از این تکنولوژی به شکلی مطمئن و بدون در نظر گرفتن دمای محیط، استفاده کند. ظاهرا شیوه‌ای که در آن محققان IBM قرار است حافظه PCM را به کار بگیرند از نظر هزینه هم مقرون به‌صرفه است. این حافظه در حال حاضر از حافظه فلش سریعتر است و هزینه آن به دلیل چگالی کم تقریبا مشابه هزینه RAM خواهد بود.

حافظه فلش قادر است داده را در ۷۰ میکروثانیه بخواند، حافظه PCM اما بسیار سریعتر کار می‌کند و می‌تواند داده را ظرف مدتی کمتر از ۱ میکروثانیه بخواند. استفاده از این تکنولوژی فقط سرعت گوشی‌های هوشمند را افزایش نمی‌دهد؛ حوزه‌های دیگری چون هوش مصنوعی و سرویس‌های آنلاین هم با استفاده از این تکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری خواهند داشت.

‌‌

منبع: Engadget

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سالار

    کل خبرات شده درباره آیفون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه