تیم کوک: ۳۰ درصد از خریداران جدید آیفون، از اندروید کوچ کرده‌اند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تیم کوک آیفون

تیم کوک، مدیر عامل اپل در جریان ارایه‌ی گزارش‌های مالی اپل، به تعداد زیاد کاربرانی اشاره کرد که از اندروید به iOS روی می‌آورند.

شایان توجه است که کوک ظاهرا علاقه‌ی زیادی دارد که به موفقیت اپل در جذب کاربران اندرویدی اشاره کند.

براساس گفته‌های تیم کوک، مدیر عامل اپل، ۳۰ درصد از کسانی که در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ آیفون خریداری کرده‌اند از اندروید به iOS روی آورده‌اند. کوک در گزارش درآمدهای اپل در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی، به این موضوع اشاره و تاکید کرد که این رقم بسیار زیاد و قابل توجه بوده و در سه سال گذشته بی‌سابقه است.

شایان توجه است که کوک ظاهرا علاقه‌ی زیادی دارد که به موفقیت اپل در جذب کاربران اندرویدی اشاره کند. در اوایل این سال میلادی، مدیر عامل اپل گفت که آیفون ۶ و ۶ پلاس به عنوان اولین آیفون‌هایی که اندازه‌ی بزرگ‌تری داشتند، توانستند بسیاری از کاربران سابق گوشی‌های اندرویدی را به سمت iOS جذب کنند.

در سال‌های گذشته اپل با تلاش بیشتری، کاربران اندروید را هدف قرار داده است. این شرکت در سپتامبر سال ۲۰۱۴، وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده که به ترک‌کنندگان اندروید اختصاص دارد. تابستان گذشته، اپل برنامه‌‌ای آماده کرده بود که در آن کاربران اندروید را تشویق می‌کرد که آیفون بگیرند. علاوه بر این، اولین برنامه‌ی اندرویدی اپل Move to iOS نام داشت که هدف‌اش آسان‌سازی انتقال از اندروید به iOS بود.

منبع: Apple.com

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. Avatar Amin

    منم باشم از محصولم تعریف میکنم والا
    بدون اینکه طرفداری کنم از هر کدوم فقط میدونم تو ایران اپل برا مایه داراست…
    زیادی گرونه با اینکه هر دو یه کاری رو میکنن فقط سلیقه ها فرق داره
    هر دوشون عالین هم اندروید هم IOS

  2. Avatar بهروز

    سلام به همه دوستان
    من بالاخره نفهمیدم توهین کردن بهمدیگه رو کی میخوایم کنار بزاریم.
    خوبه به حرف دیگران هم گوش بدیم و اگه خوشمون نیومد بپذیریم هرکسی این حقو داره که نظر متفاوتی با ما داشته باشه.
    اندروید از لحاظ هوش مصنوعی بینظیره و امکانات خیلی زیادی رو ارائه میده حقیقتا اونایی که برنامه نویسی بلدن یا تحصیلات نرم افزاری دارن اینو خوب میدونن
    ولی یادتون باشه اندروید یک نرم افزار اوپن سورسه و دسترسی به کدهای برنامه نویسیش آزاده به همین دلیل محل مناسبی برای هکرها و ویروس نویسها هم هست .
    گوشی اپل بحثش جداست . یک گوشی بسیار با کیفیت و پیشرو که تیم سخت افزاری اون رو میشه بهترین بهترینها نامیدو به همین دلیل که اونها بسیار جلوتر از زمان خودشون حرکت میکنن نیاز بود که یک سیستم عامل اختصاصی داشته باشن تا نیازهاشون رو برطرف بکنه. اگه بیطرفانه قضاوت کنیم این سخت افزاره گوشی اپل هستش که نمیزاره کاستیهای نرم افزار نمود پیدا کنه.

  3. Avatar مهدي

    دوستانی که از ios بد میگن و سنگ اندروید رو به سینه میزنن یا با این سیستم عامل کار نکردن یا توانایی مالی واسه خرید آیفون ندارند!!!

    1. Avatar hamed

      دقیقا

  4. Avatar سالار

    واقعاً بعد از این همه سال کسانی رو که میلیونی پول دیوایس اندرویدی میدن رو درک نکردم!

    1. Avatar Joseph

      حرف دلم رو زدی واقعا

  5. Avatar مهدی

    من خودم به عنوان کسی که گلکسی نوت ادج دارم و الان به شدت دنبال فروشش هستم که آیفون بگیرم. در کنار همه آزادی عمل هایی که داری زیاد که تغییر ایجاد کنی و همش بخوای اپ بریزی و ریموو کنی به شدت تو کاراییش اختلال ایجاد میشه و باید فکتوری ریست کنی و …. تجربه من از نوت ۳ و بعدش نوت ادج بوده و از اون طرف هم ۴اس و ۵ اس بوده که به نظر من اصلا قابل مقایسه نیستند. اما کسی که قابل اطمینانی می خواهد باید از بازی های وقت و بی وقت آندروید دوری کنه و خیلی راه داره تا به شرایط فعلی IOS برسه. نکته قابل توجه هم اینه که این دو سیستم عامل بسیار دارن از لحاظ خصوصیات به هم نزدیک میشن و به علاوه خیلی از تولید کننده های مطرح گوشی ها هم دارن آزادی عمل مثل درگاه یو اس بی و OTG و mHDMI را حذف می کنن. در نهایت باز هم اضافه کنم کوچ به IOS تا اطلاع ثانوی بدون برگشت خواهد بود با توجه به تجربهای خوب آندروید.

  6. Avatar علی

    فعلا که در دوستان بنده هرکی از آی او اس داره استفاده میکنه ناراضیه!
    اونایی که از آندروید به آی او اس کوچ میکنن بهتره کوچ کنن به جاوا 🙂

  7. Avatar محمد

    منم دارم از اندروید مسخره به آی او اس هجرت میکنم

  8. Avatar Joseph

    اینهایی که مینویسم از روی تجربه خودم هست.

    معایب اندروید
    ۱-ویروس میگیره
    ۲-نرم افزار جاسوسی روش نصب میشه
    ۳-بعد چند وقت اپدیت نداره
    ۴-اگه کسی موبایل اندرویدی شما رو پیدا و یا سرقت کنه با فلش کردن میتونه دوباره از اون موبایل استفاده کنه.

    مزایای اندورید
    ۱-دسترسی بیشتر به امکانات
    ۲-زیاد بودن نرم افزارهای ایرانی

    معایب ios
    ۱-داشتن محدودیت بلوتوث
    ۲-داشتن محدودیت در امکانات دیگر مثل انتقال فایل با کابل بدون نرم افزار و …..
    ۳-قیمت بالای محصولات
    ۴-نداشتن قابلیت ظبط مکالمات تلفنی

    مزایای ios
    ۱-داشتن اپدیت برای چندین سال برای هر دستگاه
    ۲-سریع و روان بودن
    ۳-پایداری بالای سیستم عامل
    ۴-الوده نشدن به ویروس و نرم افزار جاسوسی
    ۵-در اولویت بودن این سیستم عامل برای دریافت نرم افزاراهای جدید

    1. Avatar علی

      معایب اندروید
      ۱-ویروس میگیره
      ۲-نرم افزار جاسوسی روش نصب میشه
      ۳-بعد چند وقت اپدیت نداره
      ۴-اگه کسی موبایل اندرویدی شما رو پیدا و یا سرقت کنه با فلش کردن میتونه دوباره از اون موبایل استفاده کنه.

      ۱-اگه شما فقط نرم افزار های معتبر رو و فقط از گوگل پلی نصب کنی، ویروسی نمیشی. تازه آنتی ویروس های زیادی هم برای اندروید هست(البته نیازی بهشون نیست چون اندروید خودش آنتی ویروس داره)
      ۲-شما می تونی توی تنظیمات، فقط اجازه بدی که نرم افزار ها از گوگل پلی نصب بشوند (یعنی از فایل apk یا دیگر مارکت ها نصب نشوند)
      ۳-شما باید آیفون اپل رو، با نکسوس گوگل مقایسه کنی. گوشی های نکسوس همیشه براشون کمتر از یک هفته از معرفی اندروید جدید، آپدیت میاد.
      ۴-این مورد رو نمی دونم.

      کل همه ی مزایایی که برای آی او اس گفتی، تو گوشی های نکسوس هم وجود داره.

  9. Avatar بهادری

    گزارش موسسه های آینده نگار مثل گالوپ و غیره نشان می دهد تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ درصد کاربران از پلتفورم محبوب اندروید استفاده خواهند کرد. این رقم در حال حاضر حدود ۸۶ درصد است و از ۱۰ تولید کننده برتر موبایل در دنیا (همه به جز اپل) از اندروید بهره می گیرند./

  10. Avatar رضا

    عجیبه طبق آمار تعداد کسانی که از اندروید استفاده میکنن افزایش خیلی بیشتری از ای او اس داشته اما آمار خود شرکت اپل همیشه چیز متفاوتیو ارائه میده.جنگ تبلیغاتی و عوام فریبی و شستشوی مغزی برای افرادی که فکر میکنن با داشتن یه برند خاص شخصیت پیدا میکنند!!!
    متاسفانه کم نیستند کسانی که کالای مورد نظرشونو صرفا از روی برند انتخاب میکنند و نه از روی نیاز و مقایسه
    برای کسانی که میخوان بیشتر بدونن مقاله زیرو معرفی میکنم توی گوگل سرچ کنین
    جهان در دوراهی استثمار و تکنولوژی
    با تشکر از دیجی کالای عزیز

    1. Avatar marshal

      متاسفانه تعداد این افراد هم کم نیستن

    2. Avatar navid

      اقا رضا این چه حرفیه که میزنی؟؟؟
      خب واقعا اپل فوق العدست
      توی ای پد
      مک بوک
      ایفون
      چه ایرادی به این کمپانی وارده؟؟؟وقتی یه گوشی تولید میکنه که شمارو تا ۳-۴سال از شر عوض کردن گوشی راحت میکنه چه ایردای وارده؟؟؟درصورتی که با غول های اندرویدی بالای یک سال و نیم نمیشه کارکردوباید روی اورد به برنامه هایی برای بالابردن سرعت گوشی؟؟؟
      اگه اپل الان مارک و برند فوق العده ای هست مال اینه که محصولاتش فوق العاده هستند

  11. Avatar Ali

    منم به زودی ios رو ترک میکنم

    1. Avatar محمود

      از کامنتت معلومه تا به حال سیستم عامل اپل رو از چند فرسنگی ندیدی عجیجم!

      1. Avatar علی

        حتما تا آخر بخونید :

        من اندروید داشتم و همیشه از اندروید طرفداری میکردم . اندروید سیستم عامل جالبی هست . من بدون کوچکترین تعصب حرفم رو میزنم قبلا کور کورانه از اپل بد میگفتم و اندروید رو خوب میدونستم چون تا به حال با ایفون کار نمیکردم متاسفم برای عده ای نادان یا متعصب که برای من تبلیغ اندروید رو بی چون چرا کردند عدد میگفتن و من هم میگفتم مثلا مگاپیکسلش بالاتره منم میگفتم حتما اونجوریه فقط برای این که محصول خودشونو بفروشن ( مثلا نمایندگی های سامسونگ و … ) گرفتم و راضی هم بودمن تا این که ایفون گرفتم من به همه شما میگم که حرف چرت و پرت عده ای بی سواد و بیکار که معلوم نیست نمایندگی دارن تو ساعتای بیکاریشون میان این سایت های بزرگ مثل دیجیکاللا نظرات تعصبی و صرفا تبلیغاتی میدن فریبشون رو نخورین کافی هست گوشی ایفون رو دستتون بگیرین همین ! اونوقت میبینین گوشیای دیگه اسباب بازی میشن براتون دلیلشو هنوز نمیدونم چرا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        اما هزینه مهم هست کسی که میخواد بهترین دوربین یا کلا بهترین ها رو کنار هم داشته باشه ایفون بگیره اگه پولشو داره کسی که نمیخواد کارهای حرفه ای کنه یا برند فرقی نداره و هزینه مهمه هر گوشی داره براش بهترینه این رو واقعا میگم

        🙂 🙂 پس از گوشیتون لذت ببرین چون همون لازی که برای گوشی اندرویدی ۱.۵ میلیونی میاد برای گوشی ۳۰۰ تومنی هم هست و این واقا عالیه برای صرفه جویی

        کلام آخر اپل بی چون و چرا بهترین هست و همه این رو میدونن و حتی اگر هم برای لوگوی سیب گاز زدش بگیرن باز ارزش داره چون اپل هست که خود اسمش اعتباری بر بهترین بودنش داره

        وقتی برندش باارزش تر از هر کمپانی هست حتی جنرال موتورز …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه