جزئیات جدیدی از دوربین آیفون ۷ و ۷ پلاس مشخص شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دوربین آیفون 7 پلاس

دو گوشی جدید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در واقع دنباله‌هایی هستند بر سیر تکامل فرمول موفقی که اپل در خانواده‌های آیفون ۶ و آیفون ۶s به آن دست یافته بود. آیفون‌های جدید در زمینه‌ی دیزاین تغییر عظیمی را نشان نمی‌دهند ولی درون خود بهبودهای وسیعی داشته‌اند. یکی از تغییرات بزرگ آن‌ها را می‌توان در بخش دوربین جستجو کرد. رزولوشن سنسور همچنان ۱۲ مگاپیکسل باقی مانده ولی در آیفون ۷ شاهد اضافه شدن لرزشگیر اپتیکال هستیم و نسخه‌ی بزرگتر یعنی آیفون ۷ پلاس هم به یک دوربین دوم با لنز تله‌فتو در کنار دوربینی با لنز مرسوم واید مجهز شده است.

اپل رفته‌رفته در زمینه‌ی اعلام کردن مشخصات فنی شفاف‌تر شده ولی تا این لحظه هنوز برخی از جزئیات در مورد دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس وجود دارد که مخفی باقی مانده است. احتمالا مهم‌ترین بخش مفقود در معمای دوربین آیفون ۷ اندازه‌ی سنسور بوده است. برخلاف دوربین‌های سنتی که از فیلم یا نگاتیو استفاده می‌کنند، دوربین‌های دیجیتال مدرن و دوربین گوشی‌های موبایل حسگرهایی را به کار می‌برند که نور عبور کرده از درون لنز را ثبت می‌کند. هرچه این حسگر یا سنسور بزرگتر باشد می‌تواند نور بیشتری را جذب کند. این موضوع از لحاظ نظری برای سنسور مزیتی محسوب می‌شود که کمک می‌کند دوربین بتواند در نور کم عکس‌های بهتر و روشن‌تری ثبت کند. البته اعدادی که برای توضیح دادن اندازه‌ی سنسور به کار می‌رود به زمان تلویزیون‌های لامپی قدیمی بازمی‌گردد. این اعداد برحسب کسرهایی از یک اینچ نوشته می‌شوند: ۱/۲.۳″، ۱/۲.۶″، ۱/۳″، ۱/۳.۲″ و به همین ترتیب. این اعداد در ترتیبی نزولی نوشته شده‌اند. بنابراین ۱/۲.۳″ بزرگترین اندازه در این مجموعه است که در واقع تا کنون بزرگترین اندازه‌ی سنسور به‌کاررفته در دوربین گوشی‌های جدید هم بوده.

دوربین آیفون 7 پلاس

اما اندازه‌ی سنسور آیفون‌های جدید چقدر است؟ عکس‌های جدیدی که به‌تازگی از آیفون ۷ پلاس منتشر شده سرانجام این اطلاعات را فاش کرده است. ولی اطلاعات جدید چندان غافلگیرکننده نیستند. دوربین اصلی آیفون ۷ پلاس سنسوری با اندازه‌ی ۱/۳″ دارد که هم‌اندازه با سنسور آیفون ۶s است. مدیر بازاریابی اپل یعنی فیل شیلر قبلا اعلام کرده بود که دوربین اصلی آیفون ۷ پلاس دقیقا همانند دوربین آیفون ۷ است. بنابراین نتیجه می‌گیریم که آیفون ۷ هم سنسوری با اندازه‌ی ۱/۳″ دارد. شاید بپرسید اندازه‌ی سنسور دوربین دوم آیفون ۷ پلاس که لنز تله‌فتو دارد چقدر است؟ عکس‌های منتشر شده از آیفون ۷ پلاس نشان می‌دهند که لنز تله‌فتو در واقع سنسوری کوچک‌تر با اندازه‌ای در حدود ۱/۳.۶″ دارد.

دوربین آیفون ۷ در مقایسه با سایر گوشی‌های رده‌بالای حال حاضر سنسور کوچکتری دارد که از لحاظ نظری می‌تواند برای آن یک کمبود محسوب شود. برای مثال سامسونگ گلکسی S7 سنسوری با اندازه‌ی ۱/۲.۵″ دارد و LG G5 از سنسوری با اندازه‌ی ۱/۲.۶″ بهره می‌برد. هنوز جزئیات دیگری نظیر مدل و سازنده‌ی سنسور دوربین‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مشخص نیست. احتمالا این جزئیات هم در آینده‌ای نه‌چندان دور مشخص خواهد شد.

در ادامه می‌توانید برخی از  اولین عکس‌هایی را که با دوربین آیفون ۷ پلاس ثبت و منتشر شده ببینید.

دوربین آیفون 7 پلاس
دوربین آیفون 7 پلاس
دوربین آیفون 7 پلاس
دوربین آیفون 7 پلاس
دوربین آیفون 7 پلاس
دوربین آیفون 7 پلاس
دوربین آیفون 7 پلاس

منبع: Phone Arena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سنسور لومیا ۱۰۲۰ که ۱/۱.۵″ هست برادر!!!
    یعنی دو برابر بزرگتر!!!!

  2. Avatar محمدعلی

    داخل دوربین همیشه سونی در صدر بوده،بازم خواهد بود

  3. Avatar کامبیز

    در برابر اکسپریا XZ هیچ حرفی برای گفتن نداره.
    فعلا بهترین دوربین در اختیار سونی است.

  4. Avatar پدرام

    درسته که اندازه سنسور میتونه تاثیرگذار در گرفتن نور بیشتر و نتیجتا عکس بهتر بشه ولی همیشه این قضیه صادق نیست! برای مثال سونی از گوشی مدل xperia Z به بالا کلا داره از سنسور ۱/۲.۳ استفاده می کنه که فکر کنم بزرگترین اندازه سنسور در میان گوشیهای اندرویدی هست ولی متاسفانه همیشه نسبت به مدل های هم رده سامسونگ و ال جی عکس با کیفیت کمتری را ثبت می کند!

    1. Avatar سامان

      احتملالا برای همینه که سونی با اکسپریاZ5 و X Performance در دو سال متوالی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در صدر دوربین های گوشی های جهان قرار داره. حالا هم با معرفی غول Xperia XZ مسلما صدرنشینی سونی تحکیم خواهد شد.

  5. Avatar SohylKia

    سایر مشخصاتش هم که در بیاد معلوم میشه هیچی نیست

  6. Avatar محمدرضا

    عجب دوربینی پسر مخم سوت کشید

  7. Avatar امیرحسین

    وااااااااااااااااااااییییییییییییی خداااااااااااااای مننننننننننننننن !!!!!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه