جف بزوس، موسس آمازون، سومین فرد ثروتمند در آمریکا

۴ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جف بزوس آمازون

افزایش ۲٫۹ میلیارد دلاری ارزش سهام «جف بزوس» (Jeff Bezos)، بنیان‌گذار فروشگاه اینترنتی آمازون، او را به سومین فرد ثروتمند در آمریکا تبدیل کرد.

دارایی‌های بزوس در سال ۲۰۱۵ میلادی ۸۶ درصد افزایش پیدا کرد.

جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، به سومین فرد ثروتمند در آمریکا تبدیل شده است. افزایش ۳۵ درصدی ارزش سهام این فروشگاه اینترنتی، میزان دارایی‌های جف بزوس را به ۵۳٫۲ میلیارد دلار رساند. ثروت او در عرض یک روز ۲٫۹ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. به این ترتیب، بزوس از نظر میزان ثروت، برادران چارلز و دیوید کوک (Koch) را رد کرد و پایین‌تر از بیل گیتس و «وارن بافت» (Warren Buffet) در فهرست ثروتمندترین افراد آمریکا قرار گرفت.

دارایی‌های بزوس در سال ۲۰۱۵ میلادی ۸۶ درصد افزایش پیدا کرد. افزایش ۲۴٫۶ میلیارد دلاری ثروت او نسبت به آغاز این سال میلادی از هر شخص دیگری در فهرست ثروتمندترین افراد جهان بیشتر است. این مبلغ، معادلِ مجموعِ افزایش ثروت «مارک زاکربرگ»، بنیان‌گذار فیس‌بوک و «لری پیج» و «سرگی برین»، بنیان‌گذاران گوگل است. ارزش سهام آمازون روز جمعه به ۵۹۹٫۰۳ دلار به ازای هر سهم رسید. با این حساب جف بزوس پنجمین مرد ثروتمند جهان می‌شود.

این در حالی است که خانواده‌ی «والتون» (Walton) که کنترل «وال‌مارت» (Wal-Mart)، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در جهان را به دست دارند، وضعیتی متضاد آمازون داشتند. آلیس، کریستی، جیم و راب والتون امسال بدترین عملکرد را در میان میلیاردرها داشتند. دارایی‌های آنها نسبت به سال گذشته ۴۳٫۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

در این میان، دیگر شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی هم مثل آلفابت، فیس‌بوک و مایکروسافت با افزایش ارزش سهام‌شان رو به رو بودند. دارایی‌های لری پیج و سرگی برین، مدیران عامل آلفابت به ترتیب ۲٫۵ و ۲٫۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. بیل گیتس از مایکروسافت و مارک زاکربرگ از فیس‌بوک هم هر دو شاهد ۱٫۱ میلیارد دلار افزایش ارزش سهام‌شان بودند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Bloomberg

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه