دوج دیمون ۸۴۰ اسب‌بخاری، برای رقبا خط و نشان می‌کشد!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تنها دو روز تا برگزاری نمایشگاه نیویورک باقی مانده و خودروسازها در شرف آماده کردن محصولاتشان در این رویداد جهانی هستند. دوج هم قرار است با مدل ۲۰۱۸ چلنجر دیمون اس‌آر‌تی (۲۰۱۸ Dodge Challenger SRT Demon) در این میعادگاه حاضر شود؛ خودرویی که ۸۴۰ اسب‌بخار قدرت دارد و به عنوان سریع‌ترین خودروی تولید انبوه حال حاضر شناخته می‌شود. دوج دیمون، قوی‌ترین خودرو با پیشرانه‌ ۸ سیلندر خورجینی است که تولید انبوه می‌شود. گشتاور این ماسل‌کار قدرتمند، ۱۰۴۳ نیوتون‌متر است. دوج با شعار Muscle Brotherhood که پیش از این در سری فیلم‌های Fast and Furious شنیده بودیم، دیمون را معرفی کرد. وین دیزل (Vin Diesel)، بازیگر همین فیلم، با حرکات نمایشی با دیمون وارد سن می‌شود.

برای به حرکت درآوردن دوج دیمون از حال سکون تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲.۳ ثانیه زمان لازم است. تیم کونیسکیس (Tim Kuniskis)، مدیر دوج در مورد دیمون می‌گوید که این خودرو نشان می‌دهد که مثل خودروهای دیگر شرکت‌ها نیست. مدت‌هاست می‌گویم که هل‌کت ۷۰۷ اسب‌بخاری که چند سال پیش تولید شد، پروژه‌ای بود که دیگر خودروسازها نمی‌توانستند آن را انجام دهند. چون چه کسی به توان ۷۰۰ اسب‌بخار نیاز دارد؟ این دور از عقل است و هیچ کس آن را نمی‌خرد. با این وجود دوج آن را زنده نگه داشت و به بازار عرضه کرد. مشتریان هم به سالن‌های نمایشگاه دوج می‌آمدند. حالا این اتفاق بار دیگر افتاده است. حرکت درآوردن این خودرو از حال سکون کمی سخت است و نیرویی معادل ۱.۸ برابر نیروی جاذبه زمین به راننده وارد می‌کند. دوج می‌گوید که دیمون، تنها خودروی درگ قانونی و خیابانی است. دیمون می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۶۵ ثانیه طی کند.

یکی از نکات جالب در مورد دیمون، گارانتی این شرکت است؛ یک ضمانت کلی خودرو ۳ ساله/ ۵۸ هزار کیلومتری و ضمانت ۵ ساله/۹۶۵۰۰ کیلومتری هم برای پوشش خدمات موتور این خودرو توسط دوج درنظر گرفته شده است. تولید این خودرو در بازار آمریکا ۳۰۰۰ و در کانادا، ۳۰۰ دستگاه است. در ادامه با تصاویری از این آمریکایی قدرتمند همراه باشید.

منبع: Theverge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ///mahdispd

    ایول ماشین آمریکایی اینست…
    ولی عشق است موستانگ

  2. Net-Hunter

    منتظر Nissan GT-R 2018 هستیم….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه