دومین بازی برتر تاریخ؛ نقدها و نمرات زلدا جدید منتشر شدند

۳ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

کنسول جدید نینتندو یعنی Switch، دیروز در تمام دنیا وارد بازار شد. قرار بود همزمان با عرضه‌ی کنسول «سوییچ»، جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های زلدا هم وارد بازار شود. در حالی که نقدهای خود کنسول چندان هم چنگی به دل نمی‌زنند، نقدها و نمرات بازی «افسانه‌ی زلدا: نفس وحش» (The Legend of Zelda: Breath of the Wild) آن‌قدر خوب هستند که این بازی، به دومین بازی برتر تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی از دیدگاه نقدها و نمرات تبدیل شده است.

سطح انتظارات از زلدای جدید بسیار بالا بود و نینتندو به این انتظارات پاسخ داده است. منتقدان تمام سایت‌ها و نشریات معتبر صنعت بازی‌های ویدیویی، نمره‌ی کامل را به زلدا داده‌اند. بسیاری از منتقدان زلدای جدید را یکی از بهترین بازی‌های تاریخ نامیده‌اند. در ادامه سعی کرده‌ایم تا برخی از نقدهای بازی را به صورت خلاصه برای‌تان منتشر کنیم.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به صورت انحصاری روی کنسول Nintendo Switch و Nintendo Wii U عرضه شده است.

The-Legend-of-Zelda-Breath-of-the-Wild_2017_01-13-17_030

‌‌‌‌‌

GameSpot: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰

“فرقی نمی‌کند چقدر دنیای بازی زیبا باشد، چقدر دشمنان‌اش باهوش باشند و چقدر پازل‌های بازی شما را درگیر کنند، اینکه Breath of the Wild به مکانیک‌های جدید و اتفاقات تازه، آن هم ده‌ها ساعت پس از اینکه بازی را شروع کرده‌اید، غافلگیرتان می‌کند، ارزشمندترین بخش بازی است. زلدای جدید کاری می‌کند که پیشرفت و قدرتمند شدن خودتان را در طول بازی درک کنید و در عین حال، باز هم چالش‌ها و معماهایی جدید در مقابل‌تان ببینید. تمام این‌ها کاری می‌کنند تا در طول تجربه‌ی زلدای جدید، تمام و کمال احساس رضایت داشته باشید. Breath of the Wild نقطه‌ای بسیار مهم در مجموعه‌ی افسانه‌ی زلدا و بهترین بازی‌ای است که تا به حال نینتندو ساخته.”

‌‌‌‌

IGN: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰

“نفس وحش، کلاس درسی برای طراحی بازی‌های محیط-باز است و روح تازه‌ای به این مجموعه‌ی سی ساله می‌بخشد. بازی یک سندباکس شگفت‌انگیز پر از رمز و راز است و تجربه‌ای ده‌ها ساعته را مقابل‌تان می‌گذارد که تمام مدت این تجربه، مشغول اکتشاف هستید. ماجراجویی‌های زیادی در Breath of the Wild داشته‌ام و هر کدام از این ماجراجویی‌ها، به تعریف قصه‌ای خاص ختم شده‌اند؛ طوری که بازی پس از تعریف یک قصه، یکی دیگر برای‌تان تعریف می‌کند. حتی پس از ۵۰ ساعتی که در سرزمین Hyrule صرف کرده‌ام، باز هم چیزهایی می‌بینم که برای‌ام تازه هستند. به راحتی حاضرم ۵۰ تا ۱۰۰ ساعت دیگر برای تجربه‌ی اتفاقات جدید شگفت‌انگیز در بازی زمان بگذارم.”

‌‌‌‌

Game Informer: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰

“زلدای جدید نشان می‌دهد که چگونه باید یک دنیای بزرگ و زنده ساخت. سرزمین Hyrule وسیع است؛ با محیط‌های مختلف و متنوعی که همگی یک ماجراجویی بزرگ را تعریف می‌کنند. تنها مشکلی که در بازی به آن برخوردم، پایین آمدن فریم در جنگل‌های شلوع بازی بود. با اینکه بازی از نظر وسعت، بسیار بزرگ است، درست همانطور که از یک بازی نینتندو انتظار دارید، تمام این دنیای بزرگ، کیفیت بالایی دارد و کاملا پرداخت شده است. در تمام مدت بازی کردن Breath of the Wild بازی غافلگیرم کرد، از حجم بزرگ اکتشافات در بازی گرفته تا به کنار گذاشتن کلیشه‌های قدیمی مجموعه‌ی زلدا. بازی دیدگاهی جدید به مجموعه‌ی زلدا می‌دهد و سطحی جدید را برای تجربه‌های محیط-باز تعیین می‌کند.”

‌‌‌‌

Polygon: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰

“نباید به زلدای جدید فقط به عنوان تکاملی از بازی‌های گذشته‌ی این مجموعه نگاه کنیم. نینتندو آموخته است که باید به مخاطبان خود با دید انسان‌های هوشمند نگاه کند و با این اتفاق، برای خودش احترامی بزرگ دریافت کرده است. آموخته‌ی جدید نینتندو، به ساخت یکی از بزرگ‌ترین، متفاوت‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های تاریخ  منجر شده است. در دنیایی بزرگ و باز که در مقایسه با زلداهای قبلی، کاملا فرق می‌کند، باز هم می‌توانید حس کنید که Breath of the Wild تمام و کمال یک بازی زلدا است.”

‌‌‌‌

Giant Bomb: نمره‌ی ۵ از ۵

“بار قبلی که این حس اکتشاف و اعجاب را حس کرده بودم، به هفت سالگی‌ام باز می‌گردد؛ زمانی که A Link to the Past را بازی کرده بودم. بازی Ocarina of Time توانست بخشی از آن حس را در زمان نوجوانی‌ام دوباره زنده کند. در حال حاضر که در دهه‌ی چهارم زندگی‌ام هستم، انتظار نداشتم هیچ بازی دیگری بتواند کاری کند تا دوباره آن حس را داشته باشم. دوازده سال است که بازی نقد می‌کنم و عادت کرده‌ام تا درباره‌ی بازی‌ها بگویم: «کنترل این بازی خوب است؛ مکانیک‌ها خلاقانه هستند؛ گرافیک جذاب است؛ مهارت‌های درختی بازی محدود است.» نمی‌توانم با چنین زبانی احساسی که با بازی کردن Breath of the Wild داشتم را منتقل کنم. نینتندو شاید خیلی از سیستم‌های سنتی مجموعه‌ی زلدا را تغییر داده باشد، اما روح اکتشاف آن‌قدر در این بازی قوی است که برای درک آن، مهم نیست چه سنی داشته باشید. فکر نمی‌کردم هرگز بتوانم دوباره جادوی زلدا را تجربه کنم، ولی خوشحالم که اشتباه می‌کردم.”

‌‌‌‌‌

The-Legend-of-Zelda-Breath-of-the-Wild_2017_02-24-17_033

احتمالا می‌دانید که وب‌سایت Metacritic، از نمرات مختلفی که بازی‌ها داده می‌شود میانگین می‌گیرد و بر اساس آن، نمره‌ای از ۱۰۰ به بازی‌ها می‌دهد. بهترین بازی تاریخ از دیدگاه میانگین نمرات منتقدان، بازی Ocarina of Time، یعنی اولین بازی سه بعدی در مجموعه‌ی زلدا است. نمره‌ی Metacritic این بازی برابر با ۹۹ است. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild توانسته است میانگین نمره‌ای برابر با ۹۸ کسب کند؛ طوری که می‌توانیم بگوییم بازی Breath of the Wild دومین بازی برتر تاریخ است.

‌‌‌‌‌‌‌

می‌توانید در ادامه، تمام نمراتی که به بازی داده شده است را ببینید.

  • Game Rant: نمره‌ی ۵ از ۵
  • Digital Chumps: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • GameMAG: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • The Digital Fix:‌ نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • GamingTrend: نمره‌ی ۱۰۰ از ۱۰۰
  • USgamer: نمره‌ی ۵ از ۵
  • Polygon: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • God is a Geek: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • RPG Site:‌ نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • Guardian: نمره‌ی ۵ از ۵
  • Nintendo Life: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • Destructoid: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • GameSpot: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • Atomix: نمره‌ی ۱۰۰ از ۱۰۰
  • Digital Spy: نمره‌ی ۵ از ۵
  • Forbes: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • IGN: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • DualShockers: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • Telegraph: نمره‌ی ۵ از ۵
  • IGN Spain: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    فکرشو هم نمیکردم این بازی چنین نمراتی رو بگیره
    به قول نویسنده باید از هرجایی شده یه نینتندو سوییچ پیدا کنم و یکبارم که شده تجربه ش کنم

  2. Avatar برسام

    اولین بازی برتر تاریخ چیه؟
    راستی فرق snad box با open world چیه؟

    1. Avatar سینا

      بازی های سنتیT خط مستقیمی برای انجام اهداف تعیین شده در بازی داشتند و شما پس از انجام مو به موی ماموریت ها مراحل بازی رو به پایان می رسوندید.برای مثال اکثر بازی های سری Call of Duty.
      Open World این خط مشی سنتی رو تغییر داد به طوری که شما برای انجام اهداف می تونید از روش های مختلفی استفاده کنید، از طرفی می تونید چند هدف مختلف رو به ترتیب دلخواه انجام بدید، علاوه بر این محیط هم بسیار غنی طراحی شده و به شما اجازه گشت و گذار و انواع تعامل رو میده! برای مثال: ۲ بازی اخیر در سری Tomb Rider رو در نظر بگیرین، یا سری بازی های Assassin’s Creed
      Sand Box پا رو از این هم فراتر می ذاره: کل بازی ممکنه هدف داشته باشه یا نه و اگر هم هدف یا اهدافی در بازی باشه شما می تونین اونها رو دنبال کنین یا نه! برای مثال: Elder Scrolls: Skyrim یا Dragon Age یا Fallout رو ببینین.

      پیشنهاد می کنم ورودی Sand Box رو در ویکی پدیا بخونی.

  3. Avatar حمید

    سلام
    اقای میرزایی یه سوال داشتم شما گفتی دومین بازی برتر تاریخ اونوقت اولین بازی برتر تاریخ کدوم بازیه؟

    1. Avatar نوید

      تا جایی که من اطلاع دارم، برترین بازی تاریخ تا این لحظه نسخه قبلی بازی The Legend of Zelda هست.

    2. Avatar saeed

      نسخه ی قبلی همین بازی برترین بازی تاریخه

    3. Avatar shayan

      legend of zelda ocarina of time

  4. Avatar Alireza.A

    عجب شاهکاری. باید آفرین گفت به نینتندو. آفرین برای این که می دونه بازی فقط گرافیک نیست. آفرین که می دونه بازیکن یک بازی می خواد که ازش لذت ببره, در بازی غرق بشه, هر چقدر بازی می کنه برای ادامه دادن بازی تشنه تر بشه, نه این که بعد از دو ساعت سه ساعت بازی بازی رو کنار بذاری و دیگه سمتش نری. نینتندو همیشه در ساخت بازی عالی بوده ولی در ساخت کنسول کمی ضعیف, کنسول قدرتمند هم بسازه کامل می شه.

  5. Avatar Armani

    حیف که با این سری هیچ خاطره ای ندارم
    اما اینو بازی میکنم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه