رییس آلفابت به ریاست دپارتمان مشاوران نوآوری وزارت دفاع آمریکا منصوب شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«اریک اشمیت» (Eric Schmidt) ریس هیئت مدیره‌ی شرکت آلفابت (Alphabet) به ریاست دپارتمان مشاوران نوآوری وزارت دفاع آمریکا (Defense Innovation Advisory Board) منصوب شد. وزیر دفاع ایالات متحده، «اش کارتر» (Ash Carter) روز گذشته اعلام کرد که اشمیت پیشنهاد ریاست این دپارتمان را پذیرفته و آمادگی خود را برای قبول این مسوولیت اعلام کرده است.

شرکت آلفابت در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده و کمپانی مادر شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، وریلی (Verily)، نست (Nest Labs) و جیگسا (Jigsaw) است.

کارتر خبر انتصاب اشمیت در سمَت ریاست دپارتمان مشاوران را دیروز در کنفرانس امنیت سایبری RSA که به مدت یک هفته در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، به اطلاع عموم رساند. اشمیت هم در روزهای آتی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

هدف از تاسیس این دپارتمان، بهره‌مندی ارتش آمریکا و وزارت دفاع این کشور از دستاوردهای سیلیکون ولی عنوان شده است.

هدف از تاسیس این دپارتمان، بهره‌مندی ارتش آمریکا و وزارت دفاع این کشور از دستاوردهای سیلیکون ولی (Silicon Valley) عنوان شده است. در واقع قرار است دپارتمان مشاوران، پلی باشد میان حوزه‌ی ارتش و تکنولوژی.

سازمان دفاع آمریکا، پنتاگون، نیز اعلام کرده که اشمیت و کارتر در قدم بعدی، ۱۲ عضو دیگر را برای همکاری در این دپارتمان تازه‌تاسیس انتخاب خواهند کرد. این تیم ۱۲ نفره از میان افرادی با تخصص توسعه‌ی محصول، تحلیل، ارایه‌ی پروتوتایپ (نمونه‌ی اولیه)، اپلیکیشن‌های موبایل و سیستم ابری خواهند بود.

به جز موارد ذکر شده، اطلاعات بیش‌تری تا این لحظه منتشر نشده؛ اما فهمیدن نام‌های دیگری که قرار است در این پروژه در کنار اشمیت همکاری کنند، بسیار کنجکاوی‌برانگیز است.

دولت آمریکا و وزارت دفاع این کشور سال گذشته هم آغاز کار واحد سایبری تازه‌ای را به اطلاع عموم رسانده بودند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مپل

    آقای اشمیت این تیم کوک را بذار آبدارچیتون ….داره از غصه بیچاره دق میکنه…چی جواب طرفدارهای اپل را بده؟؟؟؟؟

  2. Avatar Hamid

    آلفابت دنیا رو تسخیر میکنه،

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه