ریشه‌یابی نام شرکت‌ها؛ کلمه‌ی اسکایپ (Skype) از کجا آمده؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«کلمه، به‌طور قطع، قوی‌ترین دارویی است که بشر استفاده می‌کند.» رادیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مطرح انگلیسی در سال ۱۹۲۳ در کالج سلطنتی جراحان لندن، با تشبیه کلمات به دارو می‌گوید کلمات نه‌تنها قادرند شما را هیجان‌زده، فلج یا معتاد کنند، بلکه می‌توانند سلول به سلول مغز شما را به رنگ‌های مختلف دربیاورند! نام‌های تجاری حول محور کلمات شکل می‌گیرند. پیشانی شرکت‌ها برای تعامل با مخاطبانشان فقط یک کلمه است. کلماتی هرچند بیگانه که به زبان ما وارد می‌شوند و فضایی از ادبیات گفتاری و نوشتاری ما را اشغال می‌کنند. طی روزهای آینده با ما و بررسی نام بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا همراه باشید.

‌‌‌‌

تقریبا همه‌ی ما نام سرویس چت ویدیویی و صوتی اسکایپ (Skype) را شنیده‌ایم. شرکت اسکایپ در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. شرکت مایکروسافت این شرکت را در سال ۲۰۱۱  تصاحب کرد. اما می‌رسیم به نام اسکایپ. این شرکت هم از همان شرکت‌هایی است که روز اول قرار بود نامش چیز دیگری باشد. در ابتدا قرار بود نام شرکت از ترکیب دو کلمه‌ی Sky و Peer-to-Peer (نظیر به نظیر: اصطلاحی در شبکه‌های کامپیوتری) ساخته شود.

اسکایپ

بنیان‌گذاران اسکایپ به دنبال نام Skyper بودند. اما گویا دامین‌های اینترنتی مربوط به کلمه‌ی Skyper پیش‌تر اشغال شده بود؛ بنابراین موسسان این شرکت تصمیم گرفتند قید حرف r را بزنند و حاصل کار نام Skype شد.

skype

شمایی ساده از یک شبکه‌ی Peer to Peer

 اسکایپ از ابتدا به صورت یک سیستم تلفیقی از Peer to Peer‌ و Client-Server به ارایه‌ی خدمات می‌پرداخت. این سرویس در حال حاضر روی اکثر پلتفرم‌های موجود از جمله اندروید، iOS، ویندوز، مک، لینوکس در دسترس است.

‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی رحیمی

    عالی بود محمد جان

  2. Avatar محمد

    و بهترین برای مکالمات تصویری

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه