ریشه‌یابی نام شرکت‌ها؛ کلمه‌ی مایکروسافت از کجا آمده؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«کلمه، به‌طور قطع، قوی‌ترین دارویی است که بشر استفاده می‌کند.» رادیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مطرح انگلیسی در سال ۱۹۲۳ در کالج سلطنتی جراحان لندن، با تشبیه کلمات به دارو می‌گوید کلمات نه‌تنها قادرند شما را هیجان‌زده، فلج یا معتاد کنند، بلکه می‌توانند سلول به سلول مغز شما را به رنگ‌های مختلف دربیاورند! نام‌های تجاری حول محور کلمات شکل می‌گیرند. پیشانی شرکت‌ها برای تعامل با مخاطبانشان فقط یک کلمه است. کلماتی هرچند بیگانه که به زبان ما وارد می‌شوند و فضایی از ادبیات گفتاری و نوشتاری ما را اشغال می‌کنند. طی روزهای آینده با ما و بررسی نام بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا همراه باشید.

‌‌‌‌

برای یافتن ریشه‌های نام مایکروسافت باید به روزهای اول این شرکت برگردیم. این شرکت به‌طور رسمی در سال ۱۹۷۵ و با تلاش‌های بیل گیتس (‌Bill Gates) و «پال الن» (Paul Allen) تاسیس شد.

microsoft

«بیل گیتس» در کنار «پال الن»

کمی پیش‌تر و در سال ۱۹۷۴، بنیان‌گذاران مایکروسافت در حال ساخت یک نرم‌افزار برای میکرو کامپیوتر Altair 8800، محصول شرکتی به نام MITS بودند. در واقع، آن‌ها برای میکروکامپیوترها، نرم‌افزار می‌نوشتند. از این رو، یک سال بعد در سال ۱۹۷۵ شراکت‌شان را تحت عنوان «Micro-Soft» که برگرفته از micro-computer و software بود بنا کردند.

مایکروسافت

تکامل لوگوی مایکروسافت در گذر زمان

کمی بعد هم فاصله‌ی میان اسم را برداشته و نام آن را سرراست Microsoft گذاشتند. در سال ۱۹۷۷، این شرکت یک دفتر بین‌المللی را با نام ASCII Microsoft در ژاپن باز کرد. کمی بعد، آن‌ها در واشنگتن شرکت .Microsoft Inc را ثبت کردند.

‌‌‌    ‌

مطلب زیر را از دست ندهید:

بیل گیتس؛ برنامه‌نویسی خوب، سوداگری نابغه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیر علی پور

    اولین بار بود لوگوهای قدیمی ماکروسافت رو میدیدم ، سپاس از مطلب جالبتون

  2. Avatar آریا فناوری

    توضیحات جالبی بود. سپاس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه