زاکربرگ به‌دنبال جذاب‌تر کردن فیس‌بوک

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اخیرا اخباری منتشر شده که نشان‌دهنده کاهش تمایل کاربران فیس‌بوک برای به اشتراک‌گذاری محتوا در این شبکه اجتماعی است. فیس‌بوک هم مدتی است به فکر افتاده و قصد دارد این مشکل را حل کند. گرچه در گذشته هم اخباری مبنی بر افزوده‌شدن قابلیت‌های جدید به فیس‌بوک منتشر کردیم، در این روزها هم بر اساس آنچه در صفحه‌نمایش آیفون شخصی مارک زاکربرگ در یک ارتباط زنده ویدیویی دیده شده است و با توجه به توضیحات فیس‌بوک در این زمینه می‌توان به چند تغییر در سیستم به‌اشتراک‌گذاری اپلیکیشن فیس‌بوک اشاره کرد.

شاید مهم‌ترین مساله در نسخه جدید اپلیکیشن فیس‌بوک رابط کاربری نوسازی شده‌ای باشد که برای ارسال پست استفاده می‌شود. در نسخه جدید اپلیکیشن فیس‌بوک بخش «?Whats on your mind» همیشه باز است و آماده است که درون آن بنویسید، شکل و شمایلی که با طرح قبلی نه چندان جذاب این اپلیکیشن در سیستم عامل آی او اس خیلی فرق می‌کند. وقتی روی این بخش کلیک می‌کنید بخش مربوط به پست بزرگتر شده و یک لیست رنگی از گزینه‌های مختلفی که می‌توانید انتخاب کنید (مثل نوشتن یادداشت، گذاشتن عکس یا شروع قابلیت Live Video) پیش رویتان می‌آید. نتیجه نهایی این اصلاحات قرار است به بهبود سرعت ارسال پست و وضوح بیشتر گزینه‌های ممکن منجر شود. در واقع کیفیت ارسال پست بهبود خواهد یافت.



face2

ظاهرا این طرح برای ماهها در دست بررسی بوده و این اقدامات برای بهبود وضعیت به اشتراک‌گذاری که اخیرا دچار برخی مشکلات شده انجام می‌شود. به ادعای فیس بوک این تغییرات فرایند به اشتراک‌گذاری را جذاب‌تر و پویاتر می‌کند. در کنار هیجان‌انگیزتر شدن محیط ارسال پست، سه قابلیت جدید هم به منوی ارسال پست افزوده خواهند شد. دکمه‌هایی برای ارسال موسیقی، نمایش اسلاید و ارسال فایل‌های GIF.

بر اساس آمار منتشر شده، مجموع به اشتراک‌گذاری در سایت فیس‌بوک از میانه سال ۲۰۱۴ تا میانه سال ۲۰۱۵ به میزان ۵.۵ درصد کاهش یافته است. به اشتراک‌گذاری پست‌های خصوصی، مثل عکس یا ایده‌های شخصی هم با کاهش قابل ملاحظه ۲۱ درصدی مواجه شده. مجموعه این عوامل مسئولین فیس‌بوک را حسابی به فکر انداخته. گرچه باید دید این اقدامات چه تاثیری در افزایش میزان به‌اشتراک‌گذاری کاربران این شبکه اجتماعی خواهند داشت.

‌‌‌

منبع: THE VERGE
‌‌کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه