ساخت توربین‌های بادی جدید با الهام از مرغ مگس‌خوار

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه شاید تا به امروز، توربین‌های بادی عجیب و غریب کم ندیده باشیم، اما ساخته‌ی جدید شرکت «تایر ویند» (Tyer Wind)، با هر چیزی که تا به حال دیده‌ایم، فرق می‌کند. این شرکت تونسی، با استفاده از تیغه‌هایی که نوسان می‌کنند، تولید نیروی برق می‌کند. این تیغه‌های جدید، حرکت ۸ جهته‌ی یک مرغ مگس‌خوار را شبیه‌سازی می‌کند و کوجک بودن آن هم باعث می‌شود که بتوان از توربین‌ها در مناطق مختلفی استفاده کرد.

ین تیغه‌های جدید، حرکت ۸ جهته‌ی یک مرغ مگس‌خوار را شبیه‌سازی می‌کند.

مخترع این توربین‌های جدید شرکت تایر ویند، در سال ۲۰۱۲ هم توربین‌های بدون تیغ Saphonian را تولید کرده بود. تیغه‌های توربین‌های جدید تایر ویند از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند و اندازه‌ی ۱.۶ متری دارند. آن‌ها می‌توانند محیطی ۳.۵۶ متری را پوشش دهند و در مقایسه با توربین‌ها سه‌تیغه‌ی معمولی، بسیار کوچک‌تر هستند. البته اندازه‌ی کوچکتر این توربین‌ها، قدرت تولیدی آن را هم پایین آورده است.

tyer-wind-turbine-2

برخلاف توربین‌های معمولی، توربین جدید ساخته شده هم‌چنین صدای تولیدی کمتری دارد و با توجه به اینکه اندازه‌اش هم کوچکتر است، برای پرندگان مزاحمت کمتری ایجاد می‌کنند. شرکت تایر ویند می‌گوید که مدل بزرگ‌تر این توربین‌ها را هم برای استفاده در دریا خواهد ساخت.

می‌توانید در ادامه، ویدیوی معرفی توربین‌ها را ببینید.

‌‌‌‌‌

منبع: New Atlas

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    جناب میرزایی عزیز
    به نظرم بهتر بود شما با به کار بردن “مرغ مگس‌سان/مگس” از نام رایج اما نادرست “مرغ مگس‌خوار” دوری می‌کردید

    1. Avatar Bijan

      درسته، اصلا مرغ مگس خوار یک پرنده دیگست که در فصل تابستان و اواخر پاییز در ایران هم به وفور یافت میشن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه