سامسونگ از اولین کارت‌حافظه‌ی UFS رونمایی کرد؛ سریع‌ترین در دنیا

۲۴ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تصور کنید حافظه‌ی قابل‌ارتقای گوشی‌تان سرعتی مثل سرعت حافظه‌ی SSD داشته باشد و دستگاه شما بتواند یک فیلم ۵ گیگابایتی را تنها در۱۰ ثانیه بخواند. حالا چشم‌های‌تان را باز کنید تا سامسونگ شما را غافلگیر ‌کند! چنین محصولی توسط سامسونگ معرفی شده و درواقع باید گفت این شرکت نخستین کارت‌های UFS را در قالب microSD تولید کرده است.

سرعت خواندن کارت‌های UFS پنج برابر کارت‌های microSD موجود و سرعت نوشتن‌شان دو برابر آن‌هاست.

UFS مخفف Universal Flash Storage است. اگر احساس می‌کنید این اسم را قبلا شنیده‌اید، به این خاطر است که نسخه‌ی دوم این استاندارد در گوشی‌های پرچم‌دار جدید از سری گلکسی سامسونگ به‌عنوان حافظه‌داخلی استفاده می‌شود.

درمورد برتری این نوع کارت حافظه نسبت به حافظه‌های microSD همین بس که سرعت خواندن کارت‌های UFS پنج برابر کارت‌های microSD موجود و سرعت نوشتن‌شان دو برابر آن‌هاست. گفته می‌شود این سرعت بسته به مدل کارت‌های UFS حتی می‌تواند بیش‌تر هم باشد.

به همین خاطر بعضی کارشناسان معتقدند با از راه رسیدن و البته پیشرفت کارت‌های UFS احتمالا با کارت‌های حافظه‌ی microSD خداحافظی می‌کنیم. کارت‌های microSD که حتی در ظرفیت‌های بالایی مثل ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی سرعت بالایی ندارند، طبعا در رقابت با کارت‌های UFS عقب می‌افتند.

سامسونگ می‌گوید کارت‌های حافظه‌ی UFS برای پهپادها، دوربین‌های DSLR، اکشن کمراها و دوربین‌های واقعیت مجازی و… مناسب هستند.

با این وجود انگار یک‌جورهایی از قبل می‌دانیم کسی حاضر نخواهد بود این کارت‌ها را برای گوشی هوشمندش به کار ببرد! دلیلش می‌تواند این باشد که سامسونگ هنوز چیزی درباره‌ی قیمت کارت‌های UFS جدیدش نگفته است؛ قیمتی که احتمالا بسیار زیاد خواهد بود!

منابع: Phone Arena , The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    دمت گرم سامی پرچم تکنولوژی دست خودته

  2. Avatar مهدی

    فقط میتونم این رو رو بگم فقط سامسونگ

  3. Avatar حسین

    آفرین به سامسونگ و مدیریتش و خلاقیتش واقعا آزادی و نظم در کره جنوبی نتیجه بسیار جالب و آموزنده ای داشته !!!

  4. Avatar look

    دمت گرم سامسونگ که پیش رفتت عالیه..الان اینجوریی چند سال دیگت خدا بخیر کنه__کارت حرف نداره درد بلات بخوره تو سر اپل که الکی گرونه فقط^_^

  5. Avatar Yasin

    احتمالا قیمتش ب اندازه ای هست ک ادمو از خریدش پشیمون کنه 🙁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه