سخنرانی‌های برتر TED؛ اهداف‌تان را پیش خودتان نگه دارید!

۱۲ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«دِرِک سایوِرز» (Derek Sivers) در این ویدیوی کوتاه از شما می‌خواهد که از این به بعد اهداف مهم زندگی‌تان را با دیگران به اشتراک نگذارید. اما چرا او این‌گونه فکر می‌کند؟ مگر انسان موجودی اجتماعی نیست؟ آقای سایوِرز می‌گوید که وقتی شما هدف‌تان را برای دیگران تعریف می‌کنید، به نوعی رضایت می‌رسید؛ همین رضایت جزئی، شما را از حرکت در مسیر رسیدن به آن هدف باز می‌دارد.

تصور کنید که یک ایده‌ی ناب به سرتان زده؛ خیلی خوب به آن فکر کرده‌اید و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرده‌اید. مثلا تصور کنید که قصد دارید یک دوره‌ی تخصصی را در رشته‌ی تحصیلی‌تان بگذرانید. شما بر اساس غریزه‌تان ممکن است آن رویا یا هدف را با آب‌وتاب و با جزییات زیاد برای دوستان یا آشنایان‌تان تعریف کنید. حالا در این ویدیوی کوتاه سه دقیقه‌ای، آقای «سایوِرز» به شما پیشنهاد می‌کند که دهان‌تان را بسته و هدف‌تان را پیش خودتان نگه دارید! او با استناد به تحقیقات صورت‌گرفته از سال ۱۹۲۰، به یک واقعیت عجیب اشاره می‌کند: افرادی که در مورد بلندپروازی‌هایشان با دیگران صحبت می‌کنند، احتمال رسیدن به اهدافشان را تاحدی کم کرده‌اند. این ویدیوی کوتاه و جالب را حتما تماشا کنید.

‌‌‌‌      ‌‌

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان در حدود ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبان خود مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. سعید

    دقیقا درسته من همیشه اهدافمو جار میزدمو و با اب تاب برا اطرافیانم تعریف میکردم اونقد انرزی تو وجودم بود موقع تعریفش که تپش قلب میگرفتم و در نهایت اطرافیان میگفتن چی داشتی میگفتی و چقد حرف میزنی و دل سردو یه فشار روحی سنگین بود کم کم محو میشدم و بی اهمیت تا اینکه دیدگاهمو عوض کردم کم حرف شدم به جای اینکه از اهدافم بگم اونارو تو خلوت خودم مرور میکردم و خودم لذت میبردم و قوی ترش میکردم خدا خواست بهشون رسیدم و علاوه بر این احترام بیشتری قایل شدم بهتون پیشنهاد میکنم باکسی به حرفین که انگیزتونو زیاد کنه یا اصلا نحرفین تا موقع رسیدنش اطرافیانتون بهتون به چشم پشتکار و سربلندی ببیننتون لذتش عالیه اهدافتو جار نزن و سفره دلتون هر جایی باز نکنین یا حق

  2. pourrahimi

    با همه احترامی که برای نظر خوانندگان میذارم بعضی مواقع آدم می مونه به اینایی که میگن چرا از این ویدیو های تد بیشتر نمیذارین !؟ چی بگه ؟ خب شمایی که علاقمند هستی چرا به سایت تد سر نمیزنید !؟ تا همه ی سخنرانی ها رو ببینید.

    1. امیر احسان

      چون خیلی از ما تا الان با این مفهوم آشنا نبودیم

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه