سخنرانی‌های برتر TED؛ دنیا از دید یک ماشین خودران

۱۶ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آمارها نشان می‌دهد که نامطمئن‌ترین بخش هر خودرو، راننده‌ی آن است. «کریس ارمسون» (Chris Urmson) مدیر بخش اتوموبیل‌های خودران گوگل است. او به همراه گروهش می‌خواهد انسان را از پشت صندلی راننده حذف کند! او در این ویدیو از وضعیت فعلی پروژه‌ی ماشین‌های خودران گوگل می‌گوید. او داستان خود را از سال ۱۸۸۵ ‌و اختراع اتوموبیل به‌وسیله‌ی «کارل بنز» شروع می‌کند.

پس از گذشت حدود ۱۳۰ سال خودروها به تکامل رسیده‌اند. اما یک مشکل اساسی وجود دارد: جان انسان‌ها در خطر است. کریس ارمسون در صحبت‌هایش می‌گوید: «سالانه ۱٫۲ میلیون نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند. در آمریکا، هر سال ۳۳ هزار نفر در تصادفات کشته می‌شوند. برای این‌که تصویر بهتری از این موضوع داشته باشید باید بگویم که این معادل سقوط مرگ‌بار یک هواپیمای بویینگ ۷۳۷ در هر روز کاری است.» در پایان، کریس ارمسون تصاویری خیره‌کننده از چگونگی عملکرد خودران‌ها را به حضار نمایش می‌دهد.

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان در حدود ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبان خود مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Alireza

    سلام ،دوستانی ک میخوان دانلود کنن اول باید فیلم رو پخش کنی ،ولی لازم نیست تا آخر فیلم رو نگا کنی بعد از پخش چند ثانیه فیلم رو مکث کنید بعد روی فیلم کلیک کرده و نگه دارید و گزینه‌ی save video رو بزنیدخودش مینویسه downloading ، ترجیحا هم از مرورگر کروم استفاده کنید ، من بقیه مرورگر هارو امتحان نکردم ، شاید بعضیاشون کار نکنن.

  2. Avatar پروژه های الکترونیک

    خیلی عالی !

  3. Avatar Parham

    سلام. لطفا لینک دانلود قرار دهید.

  4. Avatar Armin

    لینک دانلود نداره؟

  5. Avatar hesam

    یادمه اولین خبری که از خودروی خودران گوگل خوندم مربوط به سال ۲۰۱۳ میشد اگه اشتباه نکنم، و همین آقای نابینا (که درباره اش صحبت شد) رو در حال استفاده از ماشین گوگل نشون میداد، البته تحت نظارت بود حتما ولی خب فکر میکنم جالب باشه زمانی که خودرو های خودران وارد بازار و همه گیر بشن.
    مرسی بابت مطلب

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه