شیائومی ۱۵۰۰ پتنت مایکروسافت را خرید؛ ورود غول چینی به بازار امریکا و اروپا

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت شیائومی، بزرگ‌ترین تولید کننده و برند گوشی هوشمند در چین است. با این حال، محصولات این شرکت، در کشورهای زیادی عرضه نمی‌شوند. شیائومی برای اینکه بتواند محصولات‌اش را خارج از کشورهای آسیایی، و به خصوص در ایالات متحده، عرضه کند، ۱۵۰۰ عدد از حق ثبت‌هایی که مایکروسافت در دست دارد را از این شرکت خریده است.

شیائومی با خرید ایده‌های ثبت‌ شده‌ی مایکروسافت می‌تواند در بازارهای اروپا و امریکا، حضور پیدا کند.

شرکت مایکروسافت، ایده‌های زیادی را در صنعت موبایل به اسم خودش به ثبت رسانده است، اما این شرکت خودش قصد استفاده از آن‌ها را ندارد. مایکروسافت اخیرا خبر از کاهش فعالیت‌اش در صنعت گوشی‌های هوشمند داده است. با این حال، این شرکت با فروش و لایسنس کردن حق ثبت‌های زیادی که در دست دارد، می‌تواند نه تنها پول خوبی به جیب بزند، بلکه می‌تواند حضورش را در صنعت موبایل هم حفظ کند.

طی قراردادی که شیائومی با مایکروسافت بسته، این شرکت از این پس نرم‌افزارهای مجموعه‌ی Office و هم‌چنین اپ Skype را به طور پیش‌فرض روی گوشی‌های‌اش نصب خواهد کرد.

حرکت شیائومی در خرید حق ثبت‌های مایکروسافت، احتمالا به این شرکت اجازه خواهد داد تا در بازارهای اروپا و امریکا، حضور پیدا کند. تحلیل‌گران گفته‌اند که این شرکت، به این دلیل وارد بازار ایالات متحده و اروپا نشده است، چون از دعواهای حقوقی احتمالی نگرانی دارد.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. شهروز

    من نمیدونم این ایرانیا چه پدرکشتگی با شیائومی دارن
    هنوز چیزی رو لمس نکردن حکم صادر میکنن!!!بابا این شیائومی کیفیت گوشیاش و محصولاتش دو برابر اپل هست…تصورتون از برندای چینی رو تغییر بدین.شیائومی کیفیت ۱ رو داره محصولاتش.
    مخصوصا باتری گوشیاش که حتی اپل هم نمیتونه باهاش رقابت کنه!چه برسه به سامسونگ که روزی ۴ بار باید شارژ بشه!!!گوشیای شیائومی فوق العادس…من خودم الان ردمی نوت ۳ پرو دارم که میان ردست…ولی گوشیم داره با پرچمدارا کل میندازه…نور صفحه نمایش گوشیم تو رابط کاربری miui روی ۱۵ درصد هست…نورشو ۱۰۰ کنید بذارید کنار آیفون ۶ اس ببینید نور کدوم گوشی بیشتره…باتری عالی…رابط کاربری فوق العاده روون و بدون هنگی miui که هر چند روز آپدیت میاد براش!!کیفیت بدنه عالی…
    تعثب رو بذارید کنار…همین کارارو کردین پراید ۲ میلیونی شد ۲۰ میلیون

  2. Ali S

    این گوشی های چینی چرا انقد شبیه سامسونگه

    1. DS

      😐

  3. saeed

    قیمتاش وقعا خوبن

  4. آرمان

    فقط مایکروسافت که نیست… اپل میخواد چیکار کنه؟ بقیه شرکت ها چی که مشکل کپی برابر اصل بسیار طراحی ها و پتنت ها را داره… این خرید ها البته منجر به افزایش شدید قیمت تمام شده گوشی خواهد شد… در کل شرکتی که پشتوانه قوی در زمینه فنآوری نداره و یک شبه میخواد ره صد ساله بره بهتر از این نمیشه … به نظر بنده تازه مشکل این برندهای چینی داره نمایان میشه که واقعا قدرت خاصی تو دنیا ندارند….

    1. DS

      felan k tooneste anjam bde

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه