عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل ششم/ بخش سوم)

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

فصل ششم/ بخش سوم

شلیک در امتداد قایق: مقدمات پیشاعرضه‌ی شما

۱۱۰۰۰۰ دلار با حوله‌ی حمام

ترکیب زیبای سادگی و قدرت، نکته‌ی مهم مقدمات پیشاعرضه است. این مساله‌ به اندکی فکر و کمی برنامه‌ریزی پیشرفته نیاز دارد، اما اجرای حقیقی مقدمات پیشاعرضه می‌تواند به‌گونه‌ای باورنکردنی آسان باشد. به مثالی که آوردم دقت کنید چیزی که لازم دارید ایمیلی خیلی‌کوتاه و یک زمینه‌یابی است. نوشتن ایمیل و جمع‌وجور کردن زمینه‌یابی حدود یک ساعت زمان می‌برد.

راه‌های متنوع بسیاری برای انجام یک کار وجود دارد و من تابه‌حال روش‌های گوناگونی را برای مقدمات پیشاعرضه به‌کار بسته‌ام، اما این شیوه‌ی «زمینه‌یابی به وسیله‌ی دو مورد از مهم‌ترین پرسش‌ها» همیشه روشی موفق است و پیشنهاد می‌کنم آن را برای نخستین مقدمات پیشاعرضه‌ی خود استفاده کنید. این روشی عالی است که بازار فروش شما را از آمدن محصول‌تان آگاه می‌کند و درعین‌حال، اطلاعات مهمی در مورد بازار را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این زمینه‌یابی بازخوردهای خارق‌العاده‌ای در مورد بازار فروشم به من ارائه کرد: این‌که بازار به‌دنبال چه می‌گشت، بزرگ‌ترین نارضایتی‌های مشتری‌های فرضیم چه چیزهایی بودند و حتی شیوه‌ی بیان دقیقی را در اختیارم گذاشت که در پایان، هنگامی‌که نیروی فزاینده‌ای برای رسیدن به روز عرضه ایجاد می‌کردم، در فرآیند عرضه به کار گرفتم.

در این عرضه برای نخستین بار شیئی فیزیکی را به فروش گذاشتم –مجموعه‌ای شامل دو کتاب و یک بسته سی‌دی- و هیچ ناشر بزرگ و بسیار ماهری پشت کار من نبود. تنها من بودم و فهرست ایمیل‌های مشترکان و یک وب‌سایت کوچک.

آغاز عرضه در حالی که با حوله‌ی حمام پشت میز آشپزخانه نشسته‌ام

در حقیقت من این عرضه را درحالی اجرا کردم که پشت میز آشپزخانه نشسته بودم و حوله‌ی حمام تنم بود. این عکسی است که همسرم درست چند لحظه پس از بازگشایی برای فروش محصول از من گرفت.

در این تصویر لبخند می‌زنم زیرا برمی‌گردد به بعد از بازگشایی برای فروش، اما بی‌شک لحظات پرتنشی را در انتظار گذراندم تا عقربه‌های ساعت، زمان بازگشایی را نشان بدهند. اعتراف می‌کنم که باز هم انگشتانم بالای دکمه‌ی ماوس معلق مانده بودند –همان‌طور که در تمام عرضه‌های دیگرم اتفاق می‌افتد.- نمی‌دانستم که آیا همه‌چیز سر جایش قرار دارد و نمی‌دانستم که کلیک بعدی با خود چه به‌ارمغان می‌آورد؟

فهمیدنش نیز چندان طول نکشید…

بعد از زدن دکمه‌ی ارسال، کم‌تر از چهار دقیقه برای رسیدن اولین سفارش طول کشید. سفارش دوم پنج ثانیه بعد از راه رسید و این چرخه‌ی پرهیجان به کار افتاد. در نخستین ساعت بیش‌از ۲۷۰۰۰ دلار از طریق سفارشات، فروش داشتیم و یک هفته بعد، زمانی‌که عرضه را به پایان رساندیم، بیش‌از ۱۱۰۰۰۰ دلار فروش کرده بودیم.

ما این کار را بدون هیچ همکار یا توزیع‌کننده یا فروش بیرونی به انجام رساندیم. تنها یک وب‌سایت ساده بود و فهرستی از ایمیل‌ها؛ البته چنان عرضه‌هایی مستلزم کارهای بیش‌تری از یک مقدمات پیشاعرضه هستند و نیاز دارید تماس‌های بیش‌تری از یک ایمیل ۸۰ کلمه‌ای و یک زمینه‌یابی ساده برقرار کنید. این‌ها مسائلی است که پس از این به آن‌ها خواهیم پرداخت –به درون قلب و روح دستورالعمل عرضه‌ی محصول سفر خواهیم کرد.- زمان آماده‌سازی برای زنجیره‌ی پیشاعرضه‌ی‌تان فرارسیده است.

ادامه دارد…

‌ ‌

‌مطالب مرتبط:

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل اول/ بخش اول)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل اول/ بخش پایانی)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل دوم/ بخش اول)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل دوم/ بخش دوم)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل دوم/ بخش پایانی)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل سوم/ بخش اول)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل سوم/ بخش دوم)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل سوم/ بخش پایانی)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل چهارم/ بخش اول)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل چهارم/ بخش پایانی)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل پنچم/ بخش اول)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل پنچم/ بخش دوم)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل ششم/ بخش اول)

عرضه؛ فرمول سری یک میلیونر اینترنتی (فصل ششم/ بخش دوم)

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar mostaf tohidi

    سلام
    بابت ترجمه و نشر کتبی از این دست از شما سپاسگذارم.
    به شخصه برایم بسیار کارآمد و ماثر بوده است.اما نکته این است که حجم کم هر مطلب، در هر وعده ی انتشار و فاصله ی زمانی انتشار هر بخش، باعث طولانی شدن زمان مطالعه می شود. این مساله، اشتیاق مخاطب در همراهی را به تدریج کم میکند و گاهی مطالب پیشین را فراموش می کند.
    به یقین برای این شیوه ی انتشار دلایلی وجود دارد که بنده قصد ورود به این مساله را نداشته و صرفا نظر شخصی خودم را بیان کردم.
    برای تیم دیجی کالا آرزوی موفقیتی بیش از پیش دارم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه