جنجال بزرگ: موضوعات داغ فیسبوک چگونه انتخاب می‌شوند؟

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

با توجه به اسناد منتشر شده، قابلیت Trending شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، الگوریتم ساده‌ای دارد.

قسمت Trending سایت فیسبوک، سوژه‌های خبری داغ روز را به کاربران نشان می‌دهد. هر اتفاق و خبری که در بین کاربران رواج پیدا کند، در این قسمت به نمایش در می‌آید. اگر فکر می‌کردید که این سیستم سایت فیسبوک بسیار پیچیده بوده، در اشتباه هستید. با توجه به اسنادی که در سایت The Guardian قرار گرفته، شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک گروه کوچکی از افراد را مسوول این بخش کرده است. این افراد خبرهای داغ روز را پیگیری می‌کنند و آن‌ها را داخل قسمت Trending سایت قرار می‌دهند. این افراد به شکل کاملا سنتی خبرها را بررسی می‌کنند و هر خبری که از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار باشد را روی فیسبوک می‌گذارند.

براساس اطلاعات منتشر شده، این افراد ۱۰ سایت خبری مطرح دنیا را بررسی می‌کنند و خبرهای مختلف را روی فیسبوک قرار می‌دهند. همچنین این تیم می‌تواند مانع از انتشار خبری در قسمت Trending هم بشود. این موضوع باعث شده که قسمت Trending به شکل داینامیک با توجه به اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد، موضوعی را پیش روی کاربران ندهد و این قسمت براساس سلیقه‌ی افرادی که مسوول هستند، بروزرسانی می‌شود.

در این اطلاعات گفته شده که فیسبوک سایت‌های خبری BBC News ،موضوCNN ،‌Fox News ،‌The Guardian ،NBC News ،The New York Times ،USA Today ،The Wall Street Journal ،Washington Post ،Yahoo News یا Yahoo را بررسی می‌کنند.

Facebook-Tranding-1

اما چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ فیسبوک یک منبع خبری نیست، اما از آنجایی که یک شبکه‌ی اجتماعی محبوب است، مردم خبرهای مختلفی را در آن به اشتراک می‌گذارند. به همین دلیل بخش Trending از اهمیت ویژه‌ای برای این شبکه‌ی اجتماعی برخوردار است. حتی با توجه به تحقیقات انجام شده، این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد خودش را به عنوان یک منبع خبری معرفی کند. قسمت Trending، کاربران را از اتفاقی که در دنیا رخ داده با خبر می‌کند. حتی بسیاری از کاربران برای بررسی خبرهای روز وارد فیسبوک می‌شوند.

پس از منتشر شدن این خبرها، فیسبوک اطلاعاتی از روند کارکرد بخش Trending خودش منتشر کرده است. این اطلاعات، خبرهای منتشر شده را رد یا تایید نمی‌کنند؛ اما مشخص شده که فیسبوک یک الگوریتم ساده هم برای شناسایی موضوعات محبوب و داغ روز دارد که خبرها را با توجه به زمانی که کاربران وارد فیسبوک می‌شوند، نشان می‌دهد. افرادی که مسوول Trending هستند هم خبرهایی که این الگوریتم پیدا می‌کند را بررسی می‌کنند و آن‌ها را منتشر خواهند کرد. این افراد همچنین با توجه به مهم بودن خبرها، اولویت نمایش آن‌ها را تغییر می‌دهند.

منبع: Digital Trends

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه