قابلیت «نجوا/فریاد» پیام رسان «الو» گوگل

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روز گذشته گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان‌اش (Google I/O) مجموعه‌ای از برنامه‌ها و خدمات جدید را معرفی کرد که در این میان یکی از آنها برنامه پیام‌رسان «الو» (Allo) بود. این برنامه پیام‌رسان جدید که بیشتر مبتنی بر ایموجی است به کاربران اجازه می‌دهد اندازه پیغام‌های ارسالی خود را با توجه به حالات احساسی‌شان بزرگ یا کوچک کنند. گوگل نام این قابلیت را «نجوا/فریاد» (whisper/shout) گذاشته است. به نظر می‌رسد سایر سرویس‌های پیام‌رسان هم باید از این قابلیت گوگل استفاده کنند.

در واقع شیوه مناسب انتقال لحن در سرویس‌های پیام‌رسان همیشه موضوعی چالش‌برانگیز بوده و کاربران برای انتقال درست احساس خود در بسیاری از مواقع با مشکلاتی مواجه می‌شدند.

البته قابلیت «نجوا/فریاد» پیام رسان «الو» هم این مشکل را کاملا حل نمی‌کند اما با این حال این برنامه یکی از بهترین تلاش‌هایی است که در راه حل‌ کردن مشکل انتقال لحن در گفتگوها به کار بسته شده است.

گوگل پیش از این هم تلاش‌هایی در حوزه اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به خرج داده بود. گوگل پلاس مسنجر، گوگل تاک و هنگ اوت سه مورد از این تلاش‌ها بودند. اولی یک شکست علنی بود، دومی صرفا به برخی کاربران جی‌میل محدود ماند و آخری موفق‌ترین ساخته گوگل بود اما هنوز هم بسیاری از کاربران اپلیکیشن‌هایی چون مسنجر فیسبوک، واتس اپ یا سایر برنامه‌های پیام‌رسان را ترجیح می‌دهند. چون این نگرانی وجود دارد که گوگل این بار هم نتواند در فضای رقابتی فعلی اپلیکیشن پیام‌رسان  خود را کاملا جا بیندازد بسیاری از طرفداران اپلیکیشن‌های پیام‌رسان آرزو می‌کنند سایر پیام رسان‌ها هم به سرعت از این قابلیت گوگل استفاده کنند و حتی آن را گسترش دهند.

‌‌

منبع: PhoneArena

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه