رونمایی لنوو از محصولات جدید موتورولا و اولین گوشی پروژه‌ی تانگو

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی لنوو در سال ۲۰۱۴ میلادی تصاحب کامل شرکت موتورولا را به دست آورد، برای گوشی‌های هوشمند بالارده از برند موتو استفاده کرد. خیلی‌ها مشتاقانه منتظر محصول جدید این شرکت هستند. اما برخلاف انتظار که قرار بود آخر اردیبهشت، در رویدادهای تکنولوژی دهلی نو و مکزیک، گوشی‌های Motorola Moto G4 و Motorola Moto G4 Plus رونمایی شوند، لنوو (Lenovo) اعلام کرد که اولین گوشی پروژه‌ی تانگو و برخی دیگر از محصولات موتورولا در بیستم خرداد، در Tech World، دومین رویداد سالانه‌ی لنوو معرفی خواهند شد.

پروژه‌ی تانگو نتیجه‌ی همکاری مشترک شرکت لنوو و گوگل است که از ترکیب دوربین‌ها و سنسورها برای نقشه برداری سه‌ بعدی (۳D Mapping) از یک گوشی یا تبلت استفاده می‌کند. مدیران لنوو می‌گویند: “پروژه‌ی تانگو واقعیتی افزوده برای گوشی‌تان به ارمغان می‌آورد، از قبیل بازی و ردیاب داخل محیط (Indoor Navigation) کاربردهای دیگر.” از این تکنولوژی می‌توان در بازی‌های کامپیوتری و تکنولوژی‌های واقعیت مجازی استفاده کرد.

پروژه‌ی تانگو در اصل قرار بود یک «فبلت» (Phablet) با نمایشگر کوچک‌تر از ۶.۵ اینچ، دوربین پشت ۴ مگاپیکسل با لنز ۱۸۰درجه‌ی «فیش‌آی» (Fish Eye) و دوربین جلو ۱۲۰ درجه‌ی دید و عمق عکس‌برداری ۳۲۰*۱۸۰ باشد. در کنگره‌ی دنیای موبایل (MWC) که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، لنوو پروژه‌ی تانگو را را برای آزمایش به موزه‌ی بارسلونا برد، جایی که رد‌یاب داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. وقتی تبلتی که پرو‌ژه‌‌ی تانگو در آن فعال شده بود را جلوی یک اثر هنری می‌گیرند، کاربر از طریق تبلت اطلاعاتی درباره‌ی آن اثر هنری بخصوص دریافت می‌کند و با وجود آن دیگر نیازی به راهنمای تور نیست. ویدیوی زیر به اختصار این آزمایش را نشان می‌دهد.

در کنفرانس Tech World، لنووو هم‌چنین یک تکنولوژی دیگر برای گوشی‌های همراه را معرفی خواهد کرد که توسط موتورولا طراحی شده و روش استفاده و تصور مردم را از گوشی‌های هوشمند تغییر خواهد داد. از جزییات این تکنولوژی خبری درز نشده. باید منتظر ماند و دید که این تکنولوژی چه ارمغانی به دنیای موبایل خواهد آورد. شما هم اگر از دوستداران تکنولوژی هستید می‌توانید این رویداد را از خانه دنبال کنید؛ چرا که لنوو بیستم خرداد، ساعت ۱۲ نیمه‌شب به وقت ایران، از طریق شبکه‌ی یوتیوب این رویداد را به صورت زنده پخش خواهد کرد. می‌توانید در ویدیوی زیر تیزر تبلیغاتی این رویداد را مشاهده کنید.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه