[ویدیو] مقایسه سونی اکسپریا XZ با Z5 Premium در دیجی‌کالا مگ

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که می‌دانید آخرین پرچم‌دار سونی یعنی اکسپریا XZ هم‌زمان با مراسم رونمایی آن در ایران به تحریریه‌ی دیجی‌کالا مگ رسیده است. اگر ویدیوی جعبه‌گشایی اکسپریا XZ در دیجی‌کالا مگ را دیده باشید متوجه شده‌اید که پرچم‌دار جدید سونی علی‌رغم حفظ کردن زبان طراحی آشنای نسل‌های قبلی، تغییرات نسبتا قابل توجهی داشته است. برای این که بهتر با این تغییرات جدید آشنا شوید در این ویدیو قصد داریم XZ را در کنار پرچم‌دار سال گذشته‌ی سونی یعنی اکسپریا Z5 Premium قرار داده و با آن مقایسه کنیم.

اگر اکسپریا XZ را با Z5 Premium مقایسه کنید بلافاصله متوجه چند تغییر مهم خواهید شد. بدنه‌ی XZ به جای شیشه از نوع خاصی از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که ظاهری مات دارد و در برابر نورهای مختلف تغییر رنگ می‌دهد. اثر انگشت روی بدنه‌ی مات XZ نسبت به بدنه‌ی براق اکسپریا Z5 Premium کمتر باقی می‌ماند. لبه‌های کناری گوشی هم گرد شده است. انحنای لبه‌ها ظاهر یکپارچه‌تری به اکسپریا XZ بخشیده و باعث می‌شود هنگام در دست گرفتن آن حس بهتری داشته باشید. سونی همچنین برای اولین بار در اکسپریا XZ از درگاه USB Type-C به جای مایکرو USB استفاده کرده است.

دوربین هر دو گوشی از سنسور و لنز مشابهی استفاده می‌کند، ولی اکسپریا XZ به فوکوس خودکار لیزری و یک سنسور مخصوص برای تشخیص تراز سفیدی هم مجهز شده است. تنظیمات دستی دوربین XZ هم پیشرفته‌تر از Z5 Premium است.

سونی اکسپریا Z5 Premium یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با دقت ۴K دارد. ولی سونی در صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی XZ به دقت فول اچ دی بسنده کرده است. در زمینه‌ی سخت‌افزار، اکسپریا XZ با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنوی ۵۳۰ نسبت به ترکیب تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنوی ۴۳۰ در اکسپریا Z5 Premium، ارتقای قابل توجهی پیدا کرده. البته میزان حافظه‌ی رم همچنان ۳ گیگابایت باقی مانده است.

Digi_Buy_Label5-1

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar moji

    من موندم بین این دوتا کدومو بگیرم

  2. Avatar امیر درویشی

    اولین ها جمع شده تو این گوشی

    +دوربین ۹۶۰ فریم
    +بلوتوث ۵
    +صفحه نمایش ۴K HDR
    +طراحی و رنگ کروم
    +سنسور Exmor RS
    +قابلیت‌های سنسور دوربین
    +ثبت ویدیوهای صحنه آهسته و حالت Predictive Capture
    +اسنپدراگون ۸۳۵

  3. Avatar Scorepain

    خدای من این ۲ تا عرووسکووووووووووووو اووووووووففففففف

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه