منشی مجازی فیس‌بوک به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شد

۵ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حدود یک ماه پیش بود که فیس‌بوک هم خبر از ساخت یک منشی مجازی (Virtual Assistant) مثل سرویس‌های کورتانا و Siri داد. در آن زمان شنیده می‌شد که اسم این منشی مجازی قرار است «مانی‌پنی» باشد، اما ظاهرا مسوولان این شرکت تصمیم گرفته‌اند تا به جای مانی‌پنی، رییس‌اش را انتخاب کنند و به همین دلیل نام «M» را به عنوان اسم سرویس جدیدشان انتخاب کرده‌اند.

منشی مجازی فیس‌بوک M نام دارد و برخلاف سرویس‌هایی مثل کورتانا و Siri، ادغامی از یک هوش مصنوعی و افراد واقعی است.

منشی مجازی فیس‌بوک مخلوطی از هوش مصنوعی و واقعی است؛ یعنی برخی سوال‌ها توسط هوش مصنوعی و برخی دیگر توسط یک شخص واقعی جواب داده خواهند شد.

نحوه‌ی کارش هم درست مثل Siri یا کورتانا است. مثلا می‌توان از M درخواست کرد تا آدرس مکان‌های مختلف را پیدا کند یا اینکه یادآورهای مختلف قرار دهد.

نکته‌ی مهم درباره‌ی سرویس M این است که سوال‌ها فقط در مسنجر فیس‌بوک پرسیده و پاسخ داده می‌شوند. یعنی M هیچ کاری به اطلاعات اصلی حساب کاربری فیس‌بوک افراد ندارد.

فیس‌بوک ادعا می‌کند که M می‌تواند برخلاف سرویس‌های رقیب، دقیقا برای‌تان کار انجام دهد. فیس‌بوک می‌گوید که می‌توان با استفاده از M خرید کرد، برای دوستان هدیه فرستاد، یا اینکه حتی برنامه‌های کامل یک سفر را با جزییات‌اش تنظیم و برنامه‌ریزی کرد.

FB_M

با تمام این اوصاف، فعلا نمی‌توان نظری درباره‌ی این سرویس جدید فیس‌بوک داد. چون هنوز به‌صورت عمومی امکان تست آن وجود ندارد. اگر از نرم‌افزار Messenger فیس‌بوک استفاده می‌کنید و خوش شانس باشید، امکان دارد سرویس به‌صورت اتفاقی برای‌تان فعال شود.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه