موتورپایه‌ی بازی جدید کوجیما مشخص شد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مراسم PlayStation Experience امسال از دیروز آغاز به کار کرده است. این مراسم پنل‌های مختلفی دارد که در آن، بازی‌سازها از ساخته‌های جدید خود صحبت می‌کنند. برای مثال، «نیل دراکمن»، کارگردان The Last of Us، از قسمت دوم این بازی در یک پنل مخصوص حسابی صحبت کرد. «هیدئو کوجیما» هم مراسم PlayStation Experience را بهترین مکان، برای صحبت از بازی Death Stranding دیده است.

در این پنل، هیدئو کوجیما از همکاری فنی استودیوی Kojima Productions با استودیوی بازی‌سازی «گوریلا گیمز» صحبت کرد. استودیوی گوریلا گیمز، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های کیل‌زون و هم‌چنین بازی Horizon: Zero Dawn است. این استودیوی سونی، به همراه طراح فنی کنسول پلی‌استیشن۴، قرار است به ساخت فنی بازی Death Stranding کمک کنند.

decima-1

«هرمن هولست»، مدیر استودیوی بازی‌سازی گوریلا گیمز، گفت که بازی Death Stranding روی موتورپایه‌ی آن‌ها ساخته می‌شود: “موتورپایه‌ی Horizon: Zero Dawn به اسم Decima شناخته می‌شود و در اصل موتوری است که تمام بازی‌های گوریلا روی آن ساخته شده‌اند، اما این نسخه بیشتر تکامل یافته است. می‌توان گفت که در چند سال اخیر، این موتور را برای پروژه‌ی جدید حسابی تغییر دادیم و دیگر فقط یک موتور برای رندر کردن نیست.”

death-stranding-engine-2

او ادامه می‌دهد: “این موتور از هوش مصنوعی، فیزیک و منطق را در خودش جای داده و ابزار کامل ساخت یک دنیا را دارد. می‌توانم به جرات بگویم که فلسفه‌ی ساخت یک بازی، در موتور پایه‌ی ما وجود دارد.”

هیدئو کوجیما و مارک سرنی، طراح اصلی کنسول پلی‌استیشن۴، چند ماه پیش به دنبال یک موتور پایه‌ی بازی‌سازی به استودیوهای مختلفی سفر کردند.

death-stranding-engine

استودیوی بازی‌سازی گوریلا گیمز در اولین ملاقات با کوجیما، کد منبع موتور بازی‌سازی‌شان را در اختیار او قرار دادند؛ حتی قبل از اینکه بخواهند هیچ قراردادی برای همکاری ببندند. کوجیما می‌گوید: “کد منبع موتور، تمام تلاش استودیوی بازی‌سازی گوریلا گیمز را در خودش جای داده. اینکه در اولین ملاقات، کد منبع را به من دادند، حس خاصی به من داد. کاملا مطمئنم که هرمن دیوانه‌ی محض است.”

death-stranding-engine-3

یک استودیوی کوچک در داخل دفتر گوریلا گیمز برای همکاری با Kojima Productions ساخته شده است.

می‌توانید در ادامه، تریلر جدیدی که کوجیما از بازی Death Stranding منتشر کرده است را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Polygon

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی

    یه چیزی رو متوجه شدید؟؟
    وقتی اون رئیس سربازا به عروسک نگاه کرد و سرش رو بالا آورد، زخمای سیاه صورتش خوب شد!
    از طرفی اون شکاف های روی شکم عروسک منو یاد شکم نورمن ریدس تو تریلر اول بازی میندازه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه