گوگل با مودم جدیداش در پی ایجاد تحول

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مودم‌ها تکنولوژی خاصی ندارند که بخواهند حس اشتیاق و هیجان در مصرف‌کنندگان آنها ایجاد کنند؛ حداقل تاکنون که این‌طور بوده است. اما گویا گوگل می‌خواهد این نگرش به مودم را عوض کند. این شرکت امروز اعلام کرد که یک مودم با نام تجاری «آن‌هاب» (OnHub) طراحی و ساخته است.

شرکت گوگل طراحی زیبا و متفاوتی از یک مودم ارایه داده که نه‌تنها نصب و راه‌اندازی آن بسیار آسان است، بلکه جایگاه آن را در میان گجت‌ها ارتقا می‌دهد.

آن‌هاب طوری طراحی شده که راه‌اندازی آن آسان باشد، عملکرد بالایی داشته باشد و بتواند لوازم خانگی هوشمند را به هم متصل کند. این دستگاه از نظر ظاهری (برج سیلندری) تاحدودی مشابه یک «آمازون اکو» (Amazon Echo) است، اما این دو دستگاه صرفه‌نظر از ظاهرشان هیج شباهتی به یکدیگر ندارند. آن‌هاب صرفا کارایی یک مودم را دارد و یک بلندگو یا روشی برای دسترسی به سرویس Google Now نیست.

ویژگی مهم آن‌هاب این است که را‌ه‌اندازی و عیب‌یابی آن راحت و بدون دردسر است. مودم آن‌هاب ۴ گیگابایت فضا برای ذخیره‌ی به‌روزرسانی‌ها دارد، به ۱۳ آنتن مجهز است (۶ آنتن ۲.۴ گیگاهرتزی و ۶ آنتن ۵ گیگاهرتزی و یک آنتن برای کنترل تراکم)، و اینترنت WiFi را تا سرعت ۱۹۰۰ مگابایت بر ثانیه در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین براساس مطلب درج شده در بلاگ گوگل، این مودم سیستم نورپردازی ظریف و مفیدی دارد. کاربران می‌توانند از طریق برنامه‌ای برای iOS یا اندروید، آن‌هاب را کنترل کنند و این گزینه را دارند که به دستگاه‌های خاصی برای اینترنت و استریم سریع‌تر اولویت دهند. مودم گوگل بدون ایجاد اختلال در خروجی WiFi به طور اتوماتیک خود را به‌روزرسانی می‌کند. علاوه بر این، دستگاه‌های هوشمند را از طریق بلوتوث Smart Ready پشتیبانی می کند. این دستگاه در همکاری با شرکت TP-Link، یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه‌ی ساخت مودم، ساخته شده است. البته گوگل می‌گوید که در آینده با شرکت‌های بیشتری برای طراحی آن‌هاب همکاری خواهد که ایسوس هم در میان آنها خواهد بود

قیمت آن‌هاب ۲۰۰ دلار است و پیش‌فروش‌های آن از هم‌اکنون شروع شده است. هدف گوگل این است که آن‌هاب در مرکز اتاق شما قرار گیرد و جلب توجه کند، نه اینکه در گوشه‌ای از اتاق پنهان شود. این مودم در رنگ‌های آبی و مشکی عرضه خواهد شد، اما رنگ‌های بیشتری هم در راه است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه