نام سیستم عامل کامپیوترهای اپل تغییر کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همانطور که انتظار داشتیم و پیش‌بینی هم شده بود اپل نسخه جدید سیستم عامل OS X را معرفی کرد و باز آنطور که پیش بینی‌ها بیان می‌کردند نام جدیدی برای این سیستم عامل برگزیده شده: macOS.

این نسخه جدید از سیستم عامل مک macOS Sierra نام دارد.

اپل پس از ۱۵ سال OS X، نام سیستم عامل کامپیوترهای‌اش را تغییر داد. این سیستم عامل همان سیستم عامل آشنای قدیمی است که بسیاری شیفته‌اش بودند و صرفا نام جدیدی گرفته و با آپدیت‌های‌اش قابلیت‌های جدیدی هم خواهد داشت.

شاید مهم‌ترین تغییر سیستم عامل مک که در این کنفرانس حرفش به میان آمد آمدن سیری به مک باشد. دستیار صوتی اپل بلاخره پس از پنج سال به مک آمد. سیری در macOS مشابه با iOS کار می‌کند. با کلیک بر روی آیکون مربوط به این دستیار صوتی می‌توانید صدایش بزنید و از او بخواهید برای‌تان ریمایندر‌هایی تنظیم کند، پیام بفرستد، اپلیکیشن‌ها را باز کند، نتایج ورزشی و زمان پخش فیلم‌ها را بگوید و چیزهایی از این دست. سیری در مک می‌تواند در فایل‌های شما هم جستجو کند.

اگر اپل‌واچ به مچ‌تان بسته باشید با حرکت به سمت مک می‌توانید به شکل اتوماتیک قفلش را باز کنید. همچنین یک کیلپ‌بورد بوجود آمده که می‌توانید بوسیله آن بین آیفون و مک به کپی پیست بپردازید.

اپل همچنین از آی‌کلاود استفاده کرده تا مدیریت فایل‌ها را آسان‌تر کند. یک قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد دسکتاپ‌ها را در چندین دستگاه مختلف با هم هماهنگ کنید. در واقع حتی با این امکان می‌توانید از طریق یک آیفون فایل‌های کامپیوترتان را بررسی کنید. با سیستم عامل جدید، آی کلود می‌تواند به شکل اتوماتیک فایل‌های قدیمی‌تان را از مک‌تان بردارد و آنها را در کلاود ذخیره کند.

بد نیست بدانید سافاری هم با افزودن اپل‌پی‌ یک روزآمدسازی کوچک خواهد داشت. با استفاده از اپل‌پی می‌توانید در اینترنت خرید کنید؛ با این حال هنوز برای تایید هویت‌تان نیاز به یک آیفون دارید.

اپل یک نسخه بتا از Sierra در ماه جولای منتشر خواهد کرد. نسخه پیشین نهایی mac OS، با نام OS X El Capitan در ۹ مهرماه سال گذشته عرضه شد و برای استفاده از سیستم عامل جدید هم باید تا همان زمان در سال جدید منتظر بمانیم.

 

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

E3_News

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه