[نظرسنجی] با دسترسی Siri به اطلاعات بیشتر موافقید؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Siri

همان‌طور که انتظار می‌رفت اپل دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه‌ی کنفرانس WWDC 2016 کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) برای دستیار هوشمند خود Siri را معرفی کرد. تولیدکنندگان اپلیکیشن با استفاده از این SDK اجازه خواهند داشت از Siri مستقیما درون اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. بدین ترتیب Siri قادر خواهد بود به اطلاعات اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشد و با استفاده از آن‌ها عملکردهای خاصی را انجام دهد.

تاکید همیشگی اپل بر مسائل امنیتی و حفظ حریم شخصی باعث شده که این کمپانی تابه‌حال تمام سرویس‌هایی را که از طریق Siri در دسترس هستند به‌طور کامل زیر نظر خود داشته باشد. درنتیجه هرچند Siri پیش‌ازاین هم به‌عنوان یک دستیار هوشمند پیشرفت زیادی داشته ولی توانایی‌های آن تاکنون عمدتا به وظایفی محدود می‌شده که از طریق اپلیکیشن‌های اصلی iOS در دسترس هستند. برای مثال در حال حاضر می‌توانید از Siri درخواست کنید تا ایمیل یا پیامکی را بفرستد، آلبوم موسیقی خاصی را پخش کند یا در زمان خاصی چیزی را به یادتان بیاورد و او این کار را از طریق نرم‌افزارهای پیش‌فرض iOS انجام خواهد داد. ولی اگر قصد داشته باشید برای مثال پیامی را از طریق واتس‌اپ یا تلگرام ارسال کنید Siri قادر به انجام آن برای شما نخواهد بود. این در حالی است که رقیب اصلی Siri یعنی Google Now قادر است به‌خوبی از پس این کار برآید.

کمتر کسی را سراغ داریم که از هیچ اپلیکیشن متفرقه‌ای روی آیفون استفاده نکند. روی آیفون‌های ما نرم‌افزارهای بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند کارهای متفاوتی را انجام دهند و اطلاعات مختلفی را برایمان مهیا کنند. به همین دلیل است که باز شدن دسترسی Siri به این اپلیکیشن‌ها می‌تواند کارایی آن را به طرز شگفت‌آوری افزایش دهد. به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی که گوگل، مایکروسافت و آمازون در زمینه‌ی دستیارهای هوشمندشان یعنی Google Now، کورتانا و الکسا داشته‌اند سرانجام مدیران اپل را متقاعد کرده باشد تا دست به چنین اقدامی بزنند. کافی است نگاهی به الکسا بیندازید که حدود یک سال پیش راه را برای ورود اپلیکیشن‌های متفرقه باز کرد و اکنون بیش از ۱۰۰۰ مسیر مختلف برای تعامل با آن‌ها و انجام دستورات مختلف از کرایه کردن تاکسی تا سفارش دادن پیتزا دارد.

siri 02

در حقیقت دستیارهای هوشمندی نظیر گوگل ناو یا الکسا قدرت خود را از دسترسی بهتر و بیشتر به اطلاعات می‌گیرند. بنابراین اگر انتظار داشته باشیم Siri نیز قابلیت‌های جدیدی پیدا کند چاره‌ای نخواهیم داشت مگر این‌که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن قرار دهیم. با این اقدام نه‌تنها توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود با به کار گرفتن Siri در اپلیکیشن‌های خود بر کارایی‌های آن بیفزایند بلکه اپل نیز می‌تواند به اطلاعات ارزشمند بیشتری در مورد انتظارات کاربران از Siri دست یابد. نظر شما در مورد این اقدام اپل چیست؟ آیا از افزایش قابلیت‌های Siri در ازای دسترسی بیشتر اپل به اطلاعات شما استقبال می‌کنید؟

[CP_POLLS id=”49″]

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar اشکان

    بنظرم با وجود سابقه اپل در زمینه حفاظت از حریم شخصی جایی واسه نگرانی نمیمونه! وقتی بعد از چند سال چنین امکانی فراهم شده پس یعنی اپل روش کار کرده و ازش مطمئنه! وگرنه میتونست همون یکی دو سال پیش حداقل چنین امکانیو فراهم کنه و قابلیت های بیشتریو عرضه کنه! در هر صورت هرگز نگرانی از نظر مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی ندارم.

  2. Avatar آرش

    امیدوارم راهی نشه برای راحتتر هک شدن اطلاعات گوشی از طریق سیری!!

    1. Avatar عبداله رضوی

      امیدوار باش…

  3. Avatar Mac Klaus

    Siri تا الان که عالی بوده و امیدوارم بهتر هم بشه (که میشه) — به شخصه تجربه استفاده از Cortana و Siri داشتم و باید بگم که هر دو خوب بودن ولی Siri راحت تر حرف ها رو متوجه میشه و کمتر بر اثر تلفظ اشتباه خطا میکنه — ولی کارایی Cortana خیلی بیشتر بوده و امیدوارم که Siri روند رو به رشد خودش رو به خوبی دامه بده و کارآمد تر بشه(هر چند که الان هم خیلی عالیه) — در مورد اعتماد به Siri هم اینو بگم که تا الان اپل خیلی خوب از اطلاعات کاربراش در مقایسه با بقیه شرکت ها محافظت کرده و این بار هم…

  4. Avatar محمد

    بیچاره یک قسمت اختصاصی حرف زد که هیچ اطلاعاتی از مخاطبین و جاهایی که میرید پیش اپل ذخیره نمیشه و روی دستگاه Encrypt و رمزگذاری شده هستند. حتی داده های اپ Messages

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه