نقد و بررسی اپلیکیشن BitCam؛ دوربینی با ماشین زمان!

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نقد و بررسی اپلیکیشن BitCam - اصلی

یکی از نکات جالب در مورد عکاسی با آیفون این است که با وجود حرکت نسل‌های مختلف سخت‌افزار به سوی آینده همواره اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که آن را به گذشته برگردانند. اپلیکیشن BitCam یکی از همین اپلیکیشن‌هاست که سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون را به کار می‌گیرد تا با آن عکس‌هایی شبیه به تصاویر ۸ بیتی سی سال پیش تولید کند. فیلترهای این اپلیکیشن به صورت زنده عمل می‌کنند و در نتیجه می‌توانید دنیا را از درون یک ماشین زمان ببینید. البته ما قبلا هم اپلیکیشن‌هایی شبیه این دیده بودیم ولی اپلیکیشن BitCam بیش از این که تنها یک اپلیکیشن فیلتر معمولی باشد به نظر تلاشی پرشور برای ادای احترام به گذشته می‌رسد. با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن BitCam همراه باشید.

به گذشته سفر کنید

۰۱ - نقد و بررسی اپلیکیشن BitCam

همه چیز در اپلیکیشن BitCam ما را به یاد دوران خوش گذشته می‌اندازد. خطوط منحنی آیکن و رابط کاربری اپلیکیشن از پیکسل‌های دندانه‌دار مشکی روی پس‌زمینه‌ی سفید ساخته شده است. اگر روی دکمه‌ی تنظیمات در گوشه‌ی چپ پایین صفحه‌نمایش ضربه بزنید پنجره‌ی تنظیمات با افکتی که یادآور سیستم‌عامل‌های قدیمی است باز می‌شود. حتی چک‌باکس‌ها و دکمه‌ی OK هم گویی از نرم‌افزارهای قدیمی سیستم‌عامل مک دزدیده شده‌اند.

حال که صحبت از چک‌باکس‌های بخش تنظیمات شد اجازه دهید همین‌جا گزینه‌های محدود اپلیکیشن BitCam را با هم بررسی کنیم. در این بخش سه اندازه‌ی مختلف برای پیکسل‌ها، گزینه‌ای به نام Self Camera برای استفاده از دوربین سلفی، گزینه‌ای به نام Instaphoto Size برای تبدیل کادر عکس به مربع و گزینه‌ای به نام Install Color Graphics برای گرفتن عکس‌های رنگی وجود دارد. البته متاسفانه برای استفاده از گزینه‌ی آخر باید مبلغی را از طریق پرداخت درون برنامه‌ای هزینه کنید. اگر تصاویر تک‌رنگ شما را راضی نمی‌کند با خریدن این قابلیت می‌توانید رنگ‌های درخشان ۸ بیتی را به تصویر خود بیفزایید.

قدیمی و جذاب

۰۲ - نقد و بررسی اپلیکیشن BitCam

ظرافت و زیبایی اپلیکیشن BitCam هزینه‌ای هم داشته است. این اپلیکیشن بیش از حد بر حالت زنده تمرکز دارد و به همین دلیل نمی‌توانید از فیلترهای آن به سرعت روی عکس‌هایی که از قبل گرفته‌اید استفاده کنید. البته اکستنشن BitCam به اپلیکیشن Photos آیفون اضافه می‌شود ولی تنها امکان استفاده از حالت سیاه‌وسفید را دارد. نکته‌ی دیگر این که اپلیکیشن BitCam نسخه‌ی اصلی عکس‌ها را ذخیره نمی‌کند پس بهتر است از آن برای گرفتن عکس لحظات مهم زندگی استفاده نکنید.

اپلیکیشن BitCam مشخصا برای کسانی که عاشق سیستم‌های قدیمی هستند یا به افکت‌های کلاسیک سیاه‌وسفید با پیکسل‌های درشت علاقه دارند طراحی شده است. اگر به دنبال تنظیمات زیاد هستید شاید اپلیکیشن‌های دیگری نظیر Retrospecs بیشتر به کارتان بیاید ولی اگر تنها می‌خواهید لحظاتی را با یاد گذشته به تفریح کردن بپردازید اپلیکیشن BitCam یک ابزار رایگان و فوق‌العاده خوب است.

Pros

  • رابط کاربری فوق‌العاده ساده
  • گرافیک جذاب قدیمی
  • امکان تغییر رزولوشن (اندازه‌ی پیکسل‌ها)
  • پیش‌نمایش زنده

Cons

  • ذخیره نکردن نسخه‌ی اصلی عکس
  • محدودیت امکان اعمال فیلتر به عکس‌های موجود
  • نیاز به پرداخت هزینه برای دریافت فیلتر رنگی

‌‌‌‌

دانلود از اپ استور

منبع: Stuff

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه