نقد و بررسی پاوربانک روموس Polymos 20000mAh

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
پاوربانک روموس

حتی اگر از افرادی باشید که هیچ اعتقادی به پاوربانک‌ها نداشته باشند، مطمئنا روزی گذرتان به این محصولات خواهد خورد. شرایطی را تصویر کنید که در حین سفر هستید و دسترسی به برق ندارید یا برق خانه‌تان رفته و استفاده‌ی مبرمی به گوشی هوشمند‌تان دارید. در این صورت به ضروری بودن این دستگاه‌ها در کنار دستگاه‌های شارژی پی خواهید برد. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی یک مدل باکیفیت و با ظرفیت زیاد از شارژهای همراه بپردازیم. با دیجی‌کالا مگ و بررسی پاوربانک «پالیموس» (Polymos) بیست‌هزار میلی‌آمپرساعتی همراه باشید.

‌‌

ظاهر و اندازه

سری «پلیموس» (Polymos) از پاوربانک‌های «روموس» (Romoss)، بدنه‌ای پلاستیکی و مات دارند و طراحی تمام مدل‌های آن‌ها با هم یکسان است. مدل PB20 از این سری پاوربانک‌ها کیفیت ساخت خوبی دارد و اثرانگشت و چربی زیادی روی آن باقی نمی‌ماند. البته اگر به دنبال شارژر همراه خوش‌خط‌وخالی از برند روموس هستید، بهتر است نیم‌نگاهی به سری GT داشته باشید. پاوربانک‌های سری GT دارای بدنه‌ای آلومینیومی هستند و زیباتر و ظریف‌تر از سری پلیموس به نظر می‌رسند.

پولیموس

صحبت از ظرافت شد. از نظر ما یکی از فاکتورهای مهم و تعیین‌کننده در خرید یک پاوربانک، ابعاد و وزن آن است. اگر قصد دارید تا پاوربانک خود را دایما در کوله‌پشتی یا کیف قرار دهید، کار با یک پاوربانک نیمه‌سنگین و ضخیم شما را اذیت نمی‌کند. اما اگر به دنبال پاوربانکی هستید تا آن را در جیب کت یا شلوار خود قرار دهید، قطعا ضخامت و وزن محصول برایتان اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد و حساسیت زیادی روی این موضوع‌ها خواهید داشت. روموس PB20 از جمله پاوربانک‌های با ظرفیت زیاد است که وزن زیاد و ضخامت قابل‌توجهی دارد. این محصول ۲۲.۵ میلی‌متر ضخامت و ۴۴۵ گرم وزن دارد. البته طراحی این پاوربانک به گونه است که می‌توانید آن را در جیب شلوار خود هم بگذارید، اما ممکن است در استفاده‌ی طولانی‌مدت اذیت شوید.

۲۰۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

برخی از پاوربانک‌ها مانند ای‌دیتا PT100 دارای یک چراغ LED هستند که این ویژگی می‌تواند در محیط‌های تاریک به کمک کاربر بیاید. اما باید یک موضوع را برایتان روشن کنیم. با وجود آن‌که چراغ LED یک حسن برای پاوربانک‌ها به‌حساب می‌آید، اما نباید این ویژگی به یک ملاک در هنگام خرید برای شما تبدیل شود. پاوربانک PB20 از این امکان بهره نمی‌برد. اما در عوض دارای چهار چراغ نشانگر LED است که شارژ باقی‌مانده را نشان می‌دهد. این چراغ‌ها به رنگ نارنجی است و با فشردن چراغ پاور روشن می‌شود.

پاوربانک Polymos

کلید پاور در این پاوربانک کاربرد عجیبی دارد. برای کار با پاوربانک و شارژ کردن تلفن همراه‌تان، لازم است که ابتدا به وسیله‌ی دکمه‌ی پاور آن را روشن کنید. تا این جای کار هیچ مشکلی در عملکرد این کلید وجود ندارد. اما دکمه‌ی پاور باید غیر از عملکرد روشن کردن، عملکرد خاموش کردن هم داشته باشد. اما این ویژگی در این پاوربانک وجود ندارد. پاوربانک روموس پلیموس تنها در رنگ سفید تولید شده است.

ورودی و خروجی

یکی دیگر از ویژگی‌های پاوربانک‌ها که باید توجه زیادی به آن‌ها شود، تعداد و ولتاژ پورت‌های ورودی و خروجی آن‌ها است. اگر می‌خواهید به غیر از تلفن هوشمندتان، تبلت یا دستگاه دیگری را شارژ کنید، پاوربانک روموس PB10 انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

پاور بانک روموس

این شارژر همراه، دارای دو خروجی ۲.۱ و ۱ آمپری است و می‌توانید به‌طور همزمان گوشی و تبلت‌تان را شارژ کنید. مانند اکثر پاوربانک‌ها، درگاه ورودی PB10، از نوع microUSB است. این دستگاه قادر است با شدت ‌جریان ۲.۱ آمپری شارژ شود.

ظرفیت

یک تصور اشتباهی که در مورد پاوربانک‌ها وجود دارد این است که برخی‌ها ظرفیت واقعی پاوربانک‌ها را با ظرفیت اسمی آن‌ها یکسان می‌دانند. با اطمینان خاطر می‌گوییم که این موضوع در مورد هیچ پاوربانکی صدق نمی‌کند و ظرفیت واقعی تمام پاوربانک‌ها از ظرفیت اسمی آن‌ها کمتر است. علت این امر به خاطر تغییر ولتاژِی است که در پاوربانک و تلفن همراه‌تان صورت می‌گیرد. این امر سبب کاهش ظرفیت واقعی پاوربانک و در نتیجه گرم شدن دستگاه در حین شارژ می‌شود.

03

ظرفیت اسمی این پاوربانک روموس بیست هزار میلی‌آمپرساعت است. در برخی سایت‌ها فرمولی برای بدست آوردن ظرفیت واقعی پاوربانک‌ها ارایه شده است. گرچه نتیجه‌ی بدست آمده از این فرمول از دقت زیادی برخوردار نیست، اما می‌توان دید خوبی نسبت به ظرفیت واقعی پاوربانک بدست آورد. برای بدست آوردن ظرفیت واقعی این پاوربانک باید ظرفیت اسمی‌اش را در ولتاژ باتری (۳.۷ ولت) ضرب کرد و نتیجه را بر حاصل‌ضرب ولتاژ بوست (۵ ولت) و راندمان تقسیم کرد. با یک محاسبه‌ی سریع می‌توان دریافت که ظرفیت واقعی این شارژر همراه حدودا ۱۵ هزار میلی‌آمپر ساعت است. بنابراین می‌توان حدودا تا هشت مرتبه، آیفون ۶s خود را شارژ کنید.

جمع‌بندی

مهم‌ترین عامل در خرید یک پاوربانک ظرفیت آن است. اگر با توجه به نیاز و استفاده‌ای که دارید به این جمع‌بندی رسیده‌اید که خرید یک پاوربانک با ظرفیت زیاد مانند بیست هزار میلی‌آمپرساعتی مناسب شما است، پاوربانک روموس پلیموس بیست هزار، انتخاب بسیار خوبی به‌حساب می‌آید. این محصول هم کیفیت ساخت خوبی دارد و هم از قیمت مناسبی برخوردار است. اما اگر به دنبال محصول خوش‌ساخت‌تر و با بدنه‌ی فلزی می‌گردید، سری GT این شرکت می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

Pros

  • باتری با ظرفیت زیاد
  • دو درگاه خروجی
  • شارژ سریع

دیجیکالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar مهرداد

    سلام . من امروز ۱۸ دی ماه ۹۵ به دستم رسید
    برای دوستانی که در مورد زمان شارژ شذن پرسیدن باید بگم که
    منم با شارژر تبلت سامسونگ ب خروجی ۵-۲ شارژ کردم ، نه داغ کرد و نه خود باطری مشکلی داشت اما دقیقا ۱۱ ساعت طول کشید تا چراغ آخرش ثابت شد و بسیار ازش راضی ام
    ممنون از دی جی کالا

  2. Avatar مهران

    سلام
    من با شارژر ۲ آمپری سامسونگ اصلی شارژ کردم
    به شدت باعث داغ کردن آداپتور میشه و ضمنا برخلاف تعریف اصلا با سرعت شارژ نمیشه
    کلا من ازش به خاطر داغ کردن شارژر ناراضیم
    یکی از شارژرای تبلت رو آب کرد و سوزوند

  3. Avatar مهدی

    سلام.
    اول از همه اینکه من خیلی خیلی منتظر بودم در مورد زمان شارژ شدنش ببینم چیزی میگین یا نه! چون چیزی که تو سایت قید شده منطقی به نظر نمیومد.
    دوم اینکه بالاخره PB10 یا PB20؟ اوایل بحث PB20 هست وسطا به PB10 ختم میشه!
    نهایتا اینکه در این بخش مگ انتظارات بیشتری ازتون داشتم! مزایای باتری پلیمری نسبت به یونی در پاوربانک ها و…

  4. Avatar مسعود پارسا

    اینکهpolymos 20 باطری پلیمری داره ، یک امتیاز بزرگه نسبت به solo 9 و شیائومی که باطری لیتیومی دارند، قیمتش یک کم بالاست ، ولی ۸ بار شارژ این مدل polymos 20 در مقایسه با شیائومی که فقط ۵ بار شارژ میکنه و دیگه اینکه fast charging داره ، شاید قیمت بالاترش را توجیه کنه ، منتظر قیمت شگفت انگیزش هستیم.

    1. Avatar مهدی

      دوست عزیز تفاوت عمده باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمری در اینه که تکنولوژی ساخت لیتیوم پلیمری به گونه یی هست که ظرفیت بالاتر در ابعاد پایینتر رو میتونه بهمون بده! که تو این پاور از این داستان اصولا خبری نیست! هم سایز و هم وزن بالایی داره
      میزان شارژ کردنش هم که با توجه به ظرفیت یکسان ۲۰۰۰۰ ها فرقی نخواهد داشت! (دیجی عزیز هم نقدی که کرده در این رابطه، کلی بوده و مربوط به محاسبه ظرفیت واقعی تمام پاوربانک ها هست).
      تنها قابلیت ویژه ای که میتونه این پاور بانک رو نسبت به بقیه ممتاز کنه بحث سرعت شارژ شدن خود دستگاه هست که متاسفانه اطلاعات دقیقی در این رابطه در اختیارمون نیست.
      لذا قیمت بالای محصول هیچ توجیهی نداره
      با تشکر

  5. Avatar هوتن

    کیفیت ساختش چندان تعریفی نداره.وزنش هم زیاده و کمی هم اذیت می کنه.
    شارژدهی اش هم بدنیست. با نظر فرهاد قائمی موافقم. پاوربانگ های شیائومی، ارزش خرید بالایی دارند.
    کلا گزینه های خوب و زیادی در این رنج قیمت وجود دارد.
    مرسی از اینکه دیجی جان نظر من رو منتشر می کنی.

  6. Avatar فرهاد قائمي

    شانزده هزار شیائومی از این خیلی بهتره
    هم اینکه باریک تر و سبک تره و هم خوش ساخت تر

  7. Avatar فرهاد قائمي

    شانزده هزار شیائومی از این خیلی بهتره
    هم اینکه بارک تر و سبک تره و هم خوش ساخت تر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه