نقد و بررسی گوشی ZTE Blade V6

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

ZTE Blade V6 از دو جهت گوشی جذابی است. این گوشی میان‌رده با وجود به قیمت رقابتی و پایینی که دارد، از کیفیت ساخت بالا و بدنه‌ی آلومینیومی باریکی برخوردار است و درمجموع حس بسیار خوبی در زمان در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند. غیر از این دو ویژگی برجسته، این چینی خوش‌ساخت از پرسرعت‌ترین شبکه‌ی اینترنت همراه کشور یعنی ۴G پشتیبانی می‌کند و سخت‌افزار توانمندی برای اجرای برنامه‌های روزمره‌ی اندرویدی دارد. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا به بررسی گوشی ZTE Blade V6 بپردازیم.

طراحی و ساخت

V6 تنها ۶.۸ میلی‌متر ضخامت دارد و از آیفون ۶ و ۶s هم باریک‌تر است.

بدون شک باید مزیت رقابتی Blade V6 نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده‌‌اش را در جنس بدنه‌ی خوب و طراحی چشم‌نوازش بدانیم. V6 دارای بدنه‌ای آلومینیومی است و حس یک گوشی بالارده و گران‌قیمت را دارد. البته این میان‌رده تماما فلزی نیست و لبه‌های بالا و پایین قاب پشتی از پلاستیک ساخته شده است.

4

علاوه بر این ضخامت بسیار کم، ویژگی دیگری هم وجود دارد که می‌تواند شما را به وجد آورد: V6 تنها ۶.۸ میلی‌متر ضخامت دارد و از آیفون ۶ و ۶s هم باریک‌تر است. از همه‌ی این موضوع‌ها مهم‌تر، حسی است که این گوشی به کاربر منتقل می‌کند. V6 واقعا گوشی ارگونومیکی است و از در دست گرفتن آن لذت می‌برید.

1
محال است که از نمای جلویی به گوشی V6 نگاه کنید و یاد آیفون ۶ یا ۶s نیفتید. از تشابهات این گوشی چینی با آیفون می‌توان به حاشیه‌ی نسبتا زیاد در بالای و پایین نمایشگر و وجود خمیدگی در اطراف صفحه‌نمایش اشاره کرد. به‌هرحال اگر بخواهیم در مورد شباهت آن با آیفون صحبت کنیم، باید V6 را یک کپی‌برداری خوب و قابل‌قبول از گوشی‌های آیفون بدانیم. علاوه بر این، ZTE در طراحی قاب پشتی این گوشی نیم‌نگاهی به آیفون‌ها هم داشته است. اما غیر از شباهت ظاهری که V6 به آیفون ۶ دارد، این گوشی بسیار به نسل قبل خود یعنی Blade S6 شبیه است. دیگر نکته‌ی مثبت طراحی این گوشی ارزان‌قیمت، مربوط به وزن کم آن می‌شود. Blade V6 وزنی برابر با ۱۲۰ گرم وزن دارد.

نمایشگر

ZTE از نمایشگر ۵ اینچی با دقت تصویر HD برای گوشی V6 استفاده کرده است. نمایشگر این گوشی از فناوری IPS بهره می‌برد و وقتی از زوایای دید مختلف به آن نگاه کنید، کیفیت رنگ‌ها از دست نمی‌روند. حداکثر روشنایی نمایشگر V6، ۳۳۶ نیتس است.

zte-blade

اگر این میزان روشنایی را با حداکثر روشنایی گوشی اچ‌تی‌سی دیزایر ۶۲۶ که ۴۹۷ نیتس است، مقایسه کنیم درمی‌یابیم که V6 چندان روشنایی بالایی ندارد. به همین خاطر کار کردن با این گوشی در زیر تابش آفتاب، خوب و راحت نیست.

سخت‌افزار و باتری

از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری، Blade V6 بسیار شبیه به گوشی‌های هم‌رده‌ی خود است. بر طبق نتایج به‌دست آمده از بنچ‌مارک Geekbench 3، گوشی V6 کمی از دیگر گوشی ZTE یعنی S6 سریع‌تر و اندکی از گوشی هواوی P8 Lite ضعیف‌تر است. این گوشی هوشمند در بخش تک‌هسته‌ای Geekbench امتیاز ۶۱۵ و در بخش چندهسته‌ای آن امتیاز ۱۷۴۷ را کسب کرد. دیگر سنگ محک عملکرد سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند، آزمون AnTuTu است. V6 در نسخه‌ی ۶.۱.۴ این بنچ‌مارک امتیاز را ۲۱۶۳۴ را کسب کرد. تمام این نتایج بیانگر یک موضوع مهم است که Blade V6 در برنامه‌های نیمه‌سنگین عملکرد خوب و نسبتا روانی دارد. اما در برنامه‌های سنگین انتظار عملکرد بی‌نقص را نداشته باشید.

08

این میان‌رده‌ی چینی به تراشه‌ی مدیاتک MT6735 و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز مجهز است. همچنین ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای V6 در نظر گرفته شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G، رادیوی FM و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۰ اشاره کرد. باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی هم می‌تواند نهایتا یک روز V6 را سرپا نگه دارد.

سیستم ‌عامل

روی گوشی V6 برنامه‌های از پیش نصب شده‌‌ی زیادی وجود دارد. ZTE چند برنامه‌ی واقعا کاربردی برای این گوشی در نظر گرفته است که ممکن است همین برنامه‌ها به‌‌تنهایی شما را در خرید Blade V6 تشویق کند. مهم‌ترین برنامه‌‌ای که ZTE روی V6 نصب کرده، Family mode است. با اجرای این برنامه و انتخاب آن به‌عنوان حالت پیش‌فرض، تمام نوشته‌ها در این گوشی با فونت بسیار بزرگی نشان داده می‌شود. اعداد و نوشته‌ها در این حالت به‌قدری بزرگ است که افراد مسن و کسانی که چشمان‌شان ضعیف است هم می‌توانند به‌راحتی با تلفن همراه کار کنند. دیگر برنامه‌ی مفید V6، مدیریت فایل‌ها یا File Manager است.

7

غیر از برنامه‌های پیش‌فرض، اندروید لالی‌پاپ نصب شده در V6 بسیار شبیه به اندروید خام (در گوشی‌های نکسوس) است. شکل آیکون‌ها و رابط گرافیکی بخش‌های مختلف سیستم‌عامل بسیار شبیه به گوشی‌های نکسوس نزدیک است.

دوربین

حسگر ۱۳ مگاپیکسلی دوربین V6 سریع است و عملکرد خوبی در محیط‌های با نور طبیعی و مناسب دارد. این دوربین تصاویری روشن و با رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کند. اما نباید انتظار عکس‌هایی بی‌نقص از V6 داشت. با اندکی زوم روی تصاویر گرفته‌شده، شاهد نویز خواهید بود.

5

از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توان به فوکوس خودکار، فلش  LED دوگانه و فیلم‌برداری باکیفیت Full HD اشاره کرد. دوربین دوم آن هم رزولوشنی برابر با ۵ مگاپیکسل دارد و برای مکالمات ویدیویی و عکاسی سلفی مناسب است.

جمع‌بندی

گوشی ZTE Blade V6 یکی از بهترین گوشی‌های کمتر از پانصد هزار تومان از نظر طراحی و کیفیت ساخت است. این گوشی دارای بدنه‌ای آلومینیومی است و ضخامت بسیار کمی دارد و کار با آن بسیار لذت‌بخش است. در مابقی قسمت‌ها هم V6 عملکرد لایق ستایشی ندارد، اما مانند سایر رقبا، قابل‌قبول است. سخت‌افزار آن نه آن‌قدر سریع است که شما را متعجب کند و نه آن‌قدر کند که شما را عاصی کند. V6 پاسخگویی خوبی در اجرای برنامه‌های روتین دارد. همچنین این گوشی به دو شیار سیم‌کارت مجهز است و از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند.

Pros

  • طراحی ظریف و ضخامت کم گوشی
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G
  • دوربین اصلی با کیفیت مناسب
  • اجرای روان اپلیکیشن‌های روزمره‌ی اندرویدی

Cons

  • باتری با ظرفیت نه‌چندان مناسب

Digi_Buy_Label5

‌‌ ‌     ‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar احمد

    با توجه به قیمتش عالیه دیگه با این قیمت گوشی بی نام و نشان چینی میشه خرید. به نظر من خیلی خوبی. فقط ایرادی که من دیدم، مشکل ۲ سیم کارتشه یعنی یا باید از سیم کارت دوم استفاده کنی یا از کارت حافظه، که این خوب نیست. اگه اشتباه میکنم دوستان بگن لطفا .

  2. Avatar سعید

    سلام
    تقریبا مدت ٣هفتس این گوشی رو از پیشنهاد ویژه دیجی کالا خریدم
    در خور قیمتش گوشی خوبیه و خیلی خوش دسته
    باتریش ضعیفه و البته ایرادی که گوشی من داره و تازه متوجه شدم میکروفنش ضعیفه با هر کی صحبت میکنم میگه بلندتر صحبت کنم
    فکر نمیکردم اوایل از گوشی باشه ولی حالا که دقیق شدم ایراد از گوشیه نمیدونم این مدل اینجوریه یا گوشی من فقط از کنترل کیفیت از دستشون در رفته.
    انگار گذاشتم رو آیفون و صحبت میکنم اینطور صدا اکو داره و خیلی هم ضعیفه.
    صدای گوشی برای من خوبه ولی برای طرف مقابل داغون.
    بقیش تا حالا خوب بوده.
    اگه کسی اطلاعاتی در خصوص ایراد میکروفنش داره لطفا راهنمایی کنه. تشکر

  3. Avatar mohammad

    من رامشو عوض کردم مشگل باتریش حل شد

    1. Avatar حسین

      گوشیه خوبیه یا نه؟؟ میخوام بخرمش لطفا راهنمایی کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه