نقد و بررسی آیفون ۷ از دیدگاه سایت The Verge

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه

آینده در لباس مبدل

آیفون ۷و ۷ پلاس دیوایس‌هایی عمیقا غیرمعمولی هستند. اختلاف‌های بارزی با مدل‌های قراردادی‌شان دارند، و در عین ‌حال درون قاب‌هایی دقیقا مشابه با دو گوشی نسل قبل خود قرار گرفته اند. حتا تداوم طراحی این گوشی خودش نوعی سنت شکنی به‌شمار می‌آید؛ بعد از تقریبا یک دهه از الگوی ثابت به‌روز رسانی دو ساله‌ی اپل، صرفا حفظ طراحی قبلی برای سومین سال مستمر، بر خلاف انتظارات است.

بعد از استفاده از آیفون ۷ و ۷ پلاس به مدت یک هفته، اکنون برای ما روشن است که اپل ایده‌های قدرت‌مندانه و فکر شده‌ای را درباره‌ی نسل بعدی گوشی‌هایی دارد که برای زندگی ما ساخته شده‌اند. اما این نکته نیز مشخص است که آیفون ۷ گامی برای انتقال به چشم‌اندازی از آینده است، نه بیان کاملی از آن. سوال ارتقا دهندگان آینده این خواهد بود: آیا تمام وعده‌های نهفته در این گوشی ارزش سختی ِ این عبور را دارد؟

طراحی

هیچ بحثی درباره‌ش نیست، آیفون ۷ و ۷ پلاس کم و بیش شبیه آیفون ۶ و ۶ پلاس سال ۲۰۱۴ به‌نظر می‌رسند. حالا دربرابر آب مقاوم هستند، که قابلیت خوبی به شمار می‌رود، هرچند که به طور کامل ضد آب نیستند-  فقط می‌توانید آنها را در یک متر آب به مدت سی دقیقه نگه دارید و مشکلی پیش نیاید. گلکسی S7 و نوت ۷ از نظر فنی مقاومت بیشتری در برابر آب دارند، اما به نظر ما این حرکتی رو به جلو است. حالا اگر این گوشی‌ها خیس شوند فاجعه به بار نمی‌آید، و این یک بُرد بزرگ به حساب می‌آید. هرچند که اگر خیال غواصی با آیفون‌تان را دارید باید یک قاب برایش بخرید.

vrg_1215_iphone_review_head_phone_jack_compressed-0

جدا از خاصیت مقاومت در برابر آب، سه تفاوت عمده‌ی ظاهری بین آیفون ۶ و ۷ وجود دارد؛ اول این‌که خط‌های آنتن روی گوشی برای‌ هم‌رنگ شدن با بدنه‌ی مدل‌های مشکی مات و براق، تغییر رنگ داده‌اند، که این ارتقای خوشایندی است. (توجه داشته باشید که این تغییر رنگ فقط برای مدل مشکی در نظر گرفته شده است). تفاوت دوم بزرگ‌تر شدن برآمدگی دوربین و خمیده‌گی هنرمندانه‌اش روی بدنه‌ی پشت گوشی است، که به ویژه روی گوشی‌ کوچک‌تر تک دوربینی (آیفون ۷) بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

و تفاوت سوم، حذف جک هدفون!

در واقع وقتی‌که آیفون ۷ را داخل قاب محافظ بگذارید دقیقا شبیه آیفون ۶ است. و اگر رنگ مشکی براقش را بخرید باید آن‌را فوری داخل قاب محافظ بگذارید.

آیفون ۶ همیشه به عنوان یکی از مفیدترین طراحی‌های تاریخ شرکت اپل شناخته می‌شود و “برآمدگی هنرمندانه‌تر دوربین” و “آنتن کمتر قابل رویت” این حقیقت را تغییر نمی‌دهد. رقابت اپل برای ساخت گوشی‌های زیبا در حال بهتر شدن است و هیچ چیزی در مورد طراحی آیفون ۷ از باقی این صنعت فراتر نمی‌رود. به خصوص آیفون ۷ پلاس در عرصه‌ی رقابت در صفحه نمایش بزرگ جا می‌ماند، آیفون ۶ پلاس همیشه قسمتی از رقابت بود، و گوشی‌های جدیدی مانند گلکسی نوت ۷ صفحه نمایش عظیم‌تری را در بسته بندی کوچکتر و فشرده‌تری ارایه دادند (هرچند که انفجارها خبر بدی بود). با این وجود معتقدیم این گوشی داخل قاب محافظ بهتر به نظر می‌رسد.

jbareham_160910_1215_c_0833_compressed-0

دکمه‌ی هوم، نمایش‌گر و بلندگوها

دکمه‌ی جدید آیفون ۷ واکنش‌های فوری مردم را در برخواهد داشت. بسیار متفاوت‌تر از چیزی‌ست که فکر می‌کنید. دکمه دیگر هیچ حرکتی ندارد، کاملا سفت است، مثل ترک‌پد مک‌بوک‌های جدید. زمانی که شما این دکمه را فشار می‌دهید، واحد ارتعاش خطی که اپل آن راTaptic Engine  می‌خواند زیر دست شما تکان می‌خورد و مغز شما را با احساس کلیک کردن فریب می‌دهد. هیچ شباهتی به بازخورد لمسی زمخت گوشی‌های دیگر ندارد که همیشه ازشان متنفر بوده ام- واقعا مثل کلیک کردن است.

این سیستم  روی مک‌بوک ها به طور خارق العاده ای عالی کار می‌کند، اما روی آیفون۷ اصلا شبیه این نیست که شما دکمه‌ای را فشار می‌دهید، این‌طور احساس می‌کنید که گویا کل قسمت پایین گوشی در حال کلیک شدن است.

دکمه‌ی جدید آیفون ۷ واکنش‌های فوری مردم را در برخواهد داشت. بسیار متفاوت‌تر از چیزی‌ست که فکر می‌کنید.

به نظر می‌رسد که مردم زیاد این قابلیت را دوست ندارند. دکمه‌ی هوم آیفون همیشه یک دکمه‌ی فوق العاده بوده است. اما اپل می‌گوید دلیل تغییر دکمه‌ی هوم این بود که قابل تنظیم‌تر و بادوام‌تر شود، چون افراد زیادی دکمه‌ی نرم افزاری هوم را روی صفحه نمایش گوشی‌شان به صورت شناور داشتند، اما خب برای این‌که به این دکمه‌ی جدید عادت کنید باید تنظیماتش را تغییر دهید و برای این‌کار می‌بایست خودتان اول امتحانش کنید.

jbareham_160910_1215_c_0344_compressed-0

لمس سه بعدی هم‌چنان روی صفحه نمایش‌گر آیفون ۷ دیده می‌شود و خود نمایش‌گر هم بهتر شده است. مانند پنل‌های OLED 2K  و  ۴K گوشی‌های اندرویدی نیست اما صفحه نمایش ایفون ۷ واقعا شارپ‌تر، روشن‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

ممکن است در بسیاری از اپلیکیشن‌ها این موضوع را متوجه نشوید اما حالا نمایش‌گر طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را نشان می دهد و زمانی که به عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون ۷ نگاه کنید این موضوع را متوجه می‌شوید. عکس های آیفون ۶s روی آیفون ۷ به طرز خنده‌داری عالی به نظر می‌رسند. شما به سرعت متوجه تفاوت عکس‌های گرفته شده با آیفون ۶s و آیفون ۷ روی صفحه نمایش آیفون ۷ می‌شوید. اینستاگرام نسخه‌ی جدیدی را برای پوشش طیف وسیع‌تر رنگ‌ها ارایه داده است، امیدواریم سایر اپلیکیشن‌ها نیز از اینستاگرام پیروی کنند.

عکس های آیفون ۶s روی آیفون ۷ به طرز خنده‌داری عالی به نظر می‌رسند. شما به سرعت متوجه تفاوت عکس‌های گرفته شده با آیفون ۶s و آیفون ۷ روی صفحه نمایش آیفون ۷ می‌شوید

جدا از دوربین اصلاح شده، دکمه‌ی جدید هوم، صفحه‌ی نمایش و البته حذف جک هدفون، دیگر تغییر سخت‌افزاری قابل توجه در آیفون ۷، اضافه شدن اسپیکرهای استریو است. یک اسپیکر در قسمت پایین گوشی جای دارد، درست مثل قبل، و دیگری در واقع با قسمت دیگر گوشی ادغام شده است. این اسپیکرها در مقایسه با قبل بسیار صدای بلندترو بهتری دارند، به خصوص عمل‌کرد صدای زیر بسیار بهتر شده است. هرچند هرگز جای اسپیکرهای واقعی را نمی‌گیرند اما حالا می‌توانید ویدیوهای یوتیوب یا اسنپ‌چت را بدون اذیت شدن از بابت صدا، ببینید و همین‌طور از بهتر شدن کیفیت صدای تماس‌های کنفرانسی نیز لذت ببرید.

jbareham_160910_1215_c_0806_compressed-0

خب، به اندازه‌ی کافی شما را درانتظار گذاشتم، بیایید درباره‌ی جک هدفون حرف بزنیم، قبول؟

آیفون ۷ جک هدفون ندارد. اپل می‌گوید باید جک هدفون را حذف می‌کرد که فضای بیشتری را برای دوربین‌های بهتر،  Taptic Engine، و شاید از همه مهم‌تر برای باتری بزرگ‌تر داشته باشد. ساخت گوشی با یک حفره کمتر برای مقاوم بودن در برابر آب هم راحت‌تر است، اما اپل می‌گوید این فاکتور بزرگی نبود. اپل یک جفت هدفون ایرپادش را با رابط لایتنینگ در جعبه ارسال می‌کند، همچنین یک دانگل ۳.۵ میلی‌متری برای استفاده از هدفون‌های قدیمی داخل جعبه گذاشته است.

اپل به‌خاطر تکنولوژی، روش معمول و استاندارد را کنار گذاشت، اما به‌جای اینکه تجربه‌ی استفاده از تکنولوژِی‌های جدید را بهتر کند، هر محصول شنیداری بی‌سیم  غیر اپلی را به شهروند درجه دوم از اکوسیستم اپل تبدیل کرد.

ایرپادهای لایتنینگ دقیقا شبیه ایرپادهای معمولی اپل هستند و از نظر کیفیت نمی‌توانند با محصولات رده‌ بالای بازار رقابت کنند. رقیب‌هایی مانند LG  وHTC هدفون‌هایی با کیفیت بالا با گوشی‌های رده بالایشان رسال می‌کنند، حتی هدفون Beats خود اپل، بنابراین واقعا درک این‌ موضوع سخت است که چرا اپل هدفون‌های رده متوسطی را با آیفون ارسال می‌کند، به خصوص زمانی که این شرکت در تلاش است تا کاربرها را به جدایی از جک ۳.۵ میلی‌متری علاقه‌مند کند. البته باید این نکته را در نظر داشت که حرکت اصلی شرکت اپل یه سمت سیستم صوتی بی‌سیم است.

jbareham_160912_1215_0056_compressed-0

اپل به‌خاطر تکنولوژی، روش معمول و استاندارد را کنار گذاشت، اما به‌جای اینکه تجربه‌ی استفاده از تکنولوژِی‌های جدید را بهتر کند، هر محصول شنیداری بی‌سیم  غیر اپلی را به شهروند درجه دوم از اکوسیستم اپل تبدیل کرد.

اگر اپل درباره‌ی سیستم شنیداری بی‌سیم جدی است، باید به شرکت‌های دیگر اجازه بدهد تا بلوتوث بهتر و جدیدتری را در iOS به‌کار بگیرند که به بهتر شدن محصولات  اپل هم کمک کند و هم‌چنین دیوایس‌‌های مدیریت کننده‌ی بلوتوث را از چیزی که هست بهتر سازد.

البته خیلی بهتر بود اگر اپل آداپتوری که برای گوش کردن هم‌زمان به موزیک و شارژ کردن گوشی طراحی شده است را در ابعاد دانگل VGA نمی‌ساخت. این فرصتی بزرگ برای شرکت‌های سازنده لوازم جانبی است که فاصله‌ی به وجود آمده در اثر جک هدفون را پر کنند، و اولین موج محصولات حتی ممکن است زمخت به نظر برسند،چون مدت زمانی طول می‌کشد تا سازنده‌ها این فاصله و روش پر کردن آن‌را دقیقا یاد بگیرند.

دوربین‌ها

یکی از قسمت‌‌های مورد علاقه‌ی من در معرفی آیفون‌ها، تعریف تکراری “فیل شیلر” از دوربین آیفون است، او همواره از دوربین آیفون به عنوان “بهترین دوربینی که مردم تا به حال داشته‌اند” یاد می‌کند. به طور مرتب از زمان معرفی آیفون ۴S  در سال ۲۰۱۱ تا هفته‌ی پیش هنگام معرفی دوربین آیفون ۷ این جمله را تکرار کرده است. و این یک واقعیت شگفت انگیزیست،  حالا افراد زیادی به آرامی گوشی‌هایشان را برای داشتن دوربین بهتر روی سیستم همیشگی معمولی ارتقا می‌دهند، و نهایت استفاده از این دوربین را می‌برند. انفجاری که در عکاسی با موبایل به‌وجود آمد یکی از انقلابی‌ترین ویژگی‌های دگرگونی در تلفن‌های هوشمند است، و کیفیت عالی دوربین آیفون ۷ در گذر زمان به‌خوبی توجیه کننده‌ی این موضوع است.

آیفون ۷ ارتقای دیگری به نسبت آیفون ۶S دارد، لنزهایی با دیافراگم جدیدتر وسریع‌تر f/1.8 ، به اضافه‌ی لرزش‌گیر اپتیکال، فلش جدید چهاررنگی، وثبت طیف رنگ بیشتر.

jbareham_160910_1215_c_0385_compressed-0

همه‌ی این‌ها نشان دهنده‌ی پیشرفت قابل توجهی‌ست ، اما آیفون ۶S قبلا از همه‌ی این ویژگی‌ها استفاده کرده بود و در مقایسه با دوربین‌‌هایGalaxy S7 و Note 7 ، در صدر جدول بود. در نور کم، لنزهای سریع‌تر و لرزشگیر اپتیکال قطعا به این معناست که دوربین آیفون ۷ از ۶S بهتر عمل می کند، اما در مقایسه با آیفون ۶S، آیفون ۷ فقط یک پله پیشرفت کرده و جهش بزرگی نداشته است.

تلاش برای جهش بزرگ‌تر اما در آیفون ۷ پلاس قابل مشاهده است. به جای یک لنز و یک حس‌گر، آیفون ۷ پلاس دو لنز دارد، یک لنز زاویه باز ۲۸ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8   مانند آیفون ۷، و یک لنز تله‌فتوی ۵۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 . این دوربین‌‌‌ها عمل‌کرد هم‌زمان دارند، همیشه با هم کار می‌کنند.

اپل همیشه عکس‌های آیفون را در ابعاد بیلبورد چاپ کرده و در مورد دوربین‌هایش سالهاست که جار می‌زده است، بنابراین در این مورد، شانس بهتر شدن تقریبا کم بوده است. ما تعدادی عکس با آیفون ۷ پلاس و ۶S پلاس در نور خوب گرفتیم و از مردم خواستیم روی صفحه‌ی لپتاپ این عکس‌‌‌ها را از هم تشخیص دهند. تقریبا برای همه این تشخیص سخت بود، هرچند که آیفون ۷ قطعا رنگ‌های زنده‌تر وعمق زمینه‌ی به وضوح کمتری را به‌خاطر داشتن لنزهای روشن‌ترداشت.

jbareham_160910_1215_c_0361_compressed-0

اغلب دوربین‌های جلو از دوربین‌های عقب دردنیای قصه‌های اینستاگرامی ما اهمیت بیشتری دارند و دوربین جلوی آیفون ۷ عالی است، با سنسور ۷ مگاپیکسلی اش که جایگزین دوربین ۵ مگاپیکسلی در ۶S شده است. لنزش به زاویه بازی دوربین‌های سامسونگ نیست اما روشن و شارپ است و فلش رتینا هم‌چنان ایده‌ی فوق العاده ایست که ارزش کپی از اسنپ‌چت را داشت.

ما بادوربین آیفون  ۷ و ۷ پلاس چندین تست دوربین در مقابل دوربین‌های گلکسی نوت ۷، آیفون ۶S پلاس ، یک دوربین فوجی  XT10 و کانن۵D MkIII  انجام دادیم، خودتان نتیجه را مشاهده کنید. آیفون ۷ و ۷ پلاس به طورمشخص از بقیه بهتر بودند اما نه آنقدر که کل گروه را زیر سوال ببرند. ممکن است وقتی اپل از مزیت دو دوربینی بیشتر استفاده کند این اتفاق بیفتد، اما الان نه.

 

آیفون 6s پلاس

آیفون ۶s پلاس

آیفون 7 پلاس

آیفون ۷ پلاس

 

آیفون 7

آیفون ۷

گلکسی نوت 7

گلکسی نوت ۷

 

Fuji XT10

Fuji XT10

عمل‌کرد

آیفون ۷ پلاس از تراشه‌ی جدید فیوژن A10 استفاده می‌کند، محصولی دیگر از تیم طراحی تراشه‌ی پیشرو درصنعت شرکت اپل. این طراحی جدید چهار هسته دارد؛ دو هسته‌ با عمل‌کرد بالا روی آن قرار گرفته و دو هسته‌ با نیروی کمترهم برای بکار گرفتن باتری کمتر در حین انجام کارهای روزمره روی آن دیده می‌شود.

بر اساس بنچمارک‌های اولیه تراشه‌ی فیوژن A10 حتی از A9X در آی‌پد پرو نیز سریع‌تر است، اما در استفاده‌‌های بیش از حد ملالت‌آور روزمره‌‌ام از توییتر،فیسبوک، جی‌میل،سافاری، آیفون ۷ پلاس در واقع سریع‌تر از تراشه‌ی A9 در آیفون۶S  پلاس نبود. احتمالا به این دلیل که من پردازنده را به آن اندازه به کار نگرفتم تا هسته‌های عملکرد بالا به‌کار گرفته شوند.

اپل ادعا می‌کند که ترکیب باتری بزرگ‌تری که فضای جک هدفون سابق را پر کرده با تراشه ای با کارایی بیشتر و بهبودهای iOS 10 به آیفون ۷ این اجازه را می‌دهد که دوساعت از آیفون ۶S  بیشتر کار کند و همین‌طور آیفون ۷ پلاس یک ساعت بیشتر از آیفون ۶S پلاس کارایی داشته باشد.

jbareham_160909_1215_a_0023_compressed-0

iOS 10

iOS 10 فوق العاده است. واقعا زیباترین به روز رسانی iOS  در تمام این مدت بوده است، با حس مشخصی از اینکه چطور بین عمل‌کردها خیلی روان کارهایتان را انجام دهید و خب البته طراحی ظاهری بسیار جذابی نیز دارد. بعضی از ویژگی‌های iOS 10 را بدانید: نسخه‌ی جدید و جذابی از iMessage  با کلی ویژگی‌های جدیدش، نسخه‌ی جدیدی از سیری که قابلیت پیوستن به اپلیکیشن‌های ساخت سایر شرکت‌ها را دارد، ادغام بهتر با دیوایس‌های هوشمند خانگی، مرکز کنترل بهسازی شده، اپلیکیشن موزیک و اخبار بهتر، و کلی قابلیت‌های جدید دیگر.

jbareham_160912_1215_0035_compressed-0

نتیجه‌گیری

اگر جزئیات را در نظر بگیریم، آیا  همه‌ی قابلیت‌های جدید آیفون ۷ سختی حذف جک هدفونش را جبران می‌کند؟ اگر تعجب نمی‌کنید باید بگویم که خیر. آیفون ۷ و ۷ پلاس از جالب‌ترین، مستقل‌ترین و قدرتمند ترین گوشی‌های عرضه شده توسط شرکت اپل هستند. iOS 10 شگرف است، دوربین‌ها بهتر شده اند و عمل‌کردشان شگفت انگیز است. باتری‌هایشان عمر بیشتری دارند و در کل تلفن‌های فوق العاده‌ای هستند؛ اما کامل نیستند.

جالب‌ترین قابلیت آیفون ۷ پلاس که همان دوربین دوتایی جدیدش است هنوز راه اندازی نشده. اپل روی اپلیکیشن‌های iMessage  و سیری در iOS 10 سرمایه‌گذاری بزرگی کرده اما هنوز هزینه‌اش را پرداخت نکرده است. اپلیکیشن‌ها هنوز برای استفاده از Taptic Engine یا وسعت رنگ گسترده صفحه نمایش جدید به روز رسانی نشده‌اند. اکوسیستم کامل هدفون‌ها و آداپتورهای جدید مورد نیاز برای لایتنینگ و سیستم صوتی بی‌سیم تازه شروع به کار کرده است. فقط هدفون‌های اپل یا Beats بهترین تجربه‌ی صوتی را ارایه می‌دهند و ممکن است نوع صدا و جای‌گیریشان در گوش را دوست نداشته باشید. تا آن زمان که سازنده‌ی اپلیکیشن‌ها بخواهند به سرحد عملکرد تراشه‌ی فیوژن A10  حتی نزدیک شوند اپل تراشه فیوژن پرو A11  را عرضه خواهد کرد.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar ارش

    ایفون ۷ که اومده واقعا در اون حدی که انتظارش رو داشتیم نبود سطح گوشیش به اون حد دلخواه نبود با این که خود شرکت اپل خواسته گوشیش رو با کم ترین نقص اراعه بده ولی هیچ نواوری جدید قابل توجه ای در گوشیش وجود نداره و خوده اون نواوریی هایی هم که در گوشی جدیدش وجود داره با توجه به گفته ی خود شرکت هنوز به صورت خیلی دقیق نیست و حالا حالاها زمان می بره تا اون قابلیت های جدیدش رو بهتر کنه و ی چیز دیگه هم بگم اپل واقعا معلوم نیست داره چیکار می کنه این هکه لفت داده ی گوشی با چند تا قابلیت های جدید زده ولی هنوز به هیچ کدومشون رسیدگی نکرده در کل فعلا گوشیش خوب نیست

  2. Avatar میر سعید

    بنظرم آیفون داره با کاراش داد طرفدارای سامسونگ و ال جی رو در میاره ، از بس که بیش از اندازه خوبه … اپل داره میتازونه و رحمی هم به کمپانی های شرق آسیا نمیکنه!! در هر صورت باید به احترام iphon7 تمام قد ایستاد چون با وجود اینکه نوآوری خاص و چیز جدیدی نداره اما خواب رو از چشم سامسونگ و ال جی گرفته!
    با پیشرفت های چشم گیری که آیفون در آینده خواهد داشت بنظرم آیفون ۸ توانش رو داره حتی رقبا رو زمین گیر بکنه 🙂

  3. Avatar علی

    این شد نوع اوری واقعا که داشتن دو دوربین از الجی کپی کرده زد اب بودن از گوشی های دیگه این چه نو آوریه نداشتن جک هدفونم که دیگه گل کاشته خخخخ

  4. Avatar فرشاد

    خیلی مسخره بود چجوری ب اینا میگن.نواوری

  5. Avatar محمد

    سلام.نویسنده ی عزیز!من خودم iPhone 6s دارم خیلی هم راضیم.ولی این نکاتی که شما نوشتی کاملا با تعصب همراه بود.شما جوری از این گوشی تعریف کردی انگار اپل آخر تکنولوژی رو تو این گوشی کار گذاشته!اون عکس هایی هم که واس مقایسه ی دوربین ۶s و ۷ گذاشتید هم که بدرد عقاب و چشمای تیزبین اش میخوره.این گوشی اصلا ارزش خرید نداره!امیدوارم کسی ۷ نخره مدیر اپل عوض بشه.از وقتی خدابیامرز استیو جابز فوت کرد دیگه اپل اون ابهت و خاص بودن قدیم رو نداره.
    یک کلام دوستان:
    اپل هم اپل های قدیم!

    1. Avatar Akinator

      دوست عزیز اینا این پست رو از سایت ورج ترجمه کردن و گذاشتن اینجا، خودشون ننوشتن که.

  6. Avatar محمدعلی

    بی شک،این موبایل عالیه.ولی ای کاش برای نقد این مپبایل از منتقدانی ک خودشون صاحب موبایل های اپل نیستند هم،استفاده میشد.چون اون ها عیب هارا بیشتر مشاهده میکنند

  7. Avatar محمد

    بی شک میگم هیچ وقت از آپدیت ios اینقد حال نکردم چون همه جاش انیمیشن ها و بهبود های تجربه کاربری رو میشه دید. خیلی خوب و روونه

  8. Avatar شهاب

    از وقتی به ios 10 ارتقا دادم تمام متن های دی جی کالا تو هم رفته ، خیلی سخت میشه خوندش ، دیجی برسی کن لطفا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه