نمایشگاه عکس محمود کلاری با دوربین هواوی P10 برگزار شد

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چهارشنبه سوم خرداد، استاد محمود کلاری عکس‌هایی را که با استفاده از دوربین گوشی هواوی P10 ثبت کرده بود، در مراسمی که با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران شرکت هواوی در گالری «آس» تهران برگزار شد به نمایش درآورد.

در حاشیه‌ی این مراسم، بابک فیاض ضمن خوشامدگویی به مهمانان اعلام کرد، هواوی قصد دارد در این نمایشگاه به طور رسمی هواوی P10 را از طریق ویژگی خاص آن یعنی دوربین معرفی کند. فیاض در ادامه با اظهار خرسندی از همکاری با محمود کلاری، ابراز امیدواری کرد که همکاری هواوی با ایشان در آینده ادامه پیدا کند. سپس محمود کلاری با حضور در برابر خبرنگاران و حاضرین از تجربه‌ی عکاسی با دوربین گوشی هواوی P10 صحبت کرد. کلاری به این نکته اشاره کرد که همیشه به دنبال دوربینی بوده که علی‌رغم کوچکی، کیفیت قابل قبولی هم داشته باشد. او ضمن یادآوری خاطرات خوب و نام‌های بزرگی که با نام لایکا پیوند خورده‌اند اعلام کرد که در ابتدا خودش هم تصور می‌کرده که شاید دوربین لایکای گوشی هواوی P10 بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد. کلاری در رابطه با کیفیت و قابلیت دوربین P10 به مواردی نظیر عکاسی با وضوح ۲۰ مگاپیکسل و عکاسی سیاه‌وسفید با کنتراست و دامنه‌ی پویای شبیه به نگاتیو اشاره کرد.

نمایشگاه عکس محمود کلاری با دوربین هواوی P10

محمود کلاری که نام او بیشتر به عنوان مدیر فیلمبرداری شناخته شده است، کار خود را به شکل حرفه‌ای از اوایل دهه‌ی پنجاه با عکاسی برای مطبوعات شروع کرد. او دوره‌ی تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی را در نیویورک گذراند و پس از انقلاب چند سال در آژانس عکس سیگما در پاریس مشغول فعالیت بود. کلاری که عکس‌هایش در مجلات فرانسوی، آلمانی و آمریکایی چاپ می‌شد، در سال ۱۳۵۹ به عنوان یکی از ۱۵ عکاس برتر مجله‌ی تایم شناخته شد. او در اوایل دهه‌ی شصت میلادی به عنوان فیلمبردار به سینما آمد و به همین دلیل ناگزیر از عکاسی فاصله گرفت. هر چند به گفته‌ی خودش در تمامی این سال‌ها از هر فرصتی برای بازگشت به خواستگاه دیرینه‌اش استفاده می‌کرده. محمود کلاری تا کنون چندین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در زمینه‌ی فیلمبرداری در کارنامه‌ی خود دارد. او همچنین مدیریت فیلمبرداری دو فیلم از سه فیلم ایرانی را که تا کنون به اسکار راه یافته‌اند بر عهده داشته است.

محمود کلاری عکس‌های این نمایشگاه را طی ۱۵ روز در حاشیه‌ی فیلمبرداری فیلم سینمایی «بمب» ثبت کرده است. اغلب عکس‌ها در لوکیشن فیلم و برخی از آن‌ها هم در مناطق دیگری از جمله بازار و شهر گرفته شده‌اند. کلاری در پایان صحبت‌هایش به این اشاره کرد که اگر فرصت بیشتری برای عکاسی با دوربین هواوی P10 در اختیار داشت می‌توانست عکس‌های جالب‌تری از مناطق مختلف ایران بگیرد. او وعده داد در نمایشگاه‌های بعدی تصاویری را به نمایش بگذارد که باور نکنید با دوربین موبایل گرفته شده‌اند.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه