سخت افزار ضعیف سیستم‌های مک مانع از عرضه‌ی هدست Oculus Rift برای این کامپیوترها شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Oculus Rift

«پالمر لاکی» (Palmer Luckey) بنیان‌گذار شرکت Oculus به این موضوع اشاره کرد که هر زمان اپل کامپیوتری قدرتمند تولید کرد، هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را برای سیستم‌های مک عرضه می‌کند.

سیستم‌های مک به دلیل داشتن سخت افزار ضعیف توان اجرای بازی‌های Oculus Rift را ندارند.

لاکی در صحبت‌هایی گفت:” هر زمان اپل کامپیوتری قدرتمند تولید کرد، هدست Oculus Rift را هم برای آن عرضه می‌کنیم.” او در گفتگویی با سایت ShackNews به این موضوع اشاره کرد که:” کامپیوترهای شرکت اپل از کارت‌های گرافیکی قدرتمندی بهره نمی‌برند. کاربران می‌توانند یک کامپیوتر Mac Pro را با قیمت ۶۰۰۰ دلار خریداری کنند که از کارت گرافیکی AMD FirePro D700‌ بهره می‌برد که نزدیک به سیستم مورد نیاز برای استفاده از Oculus Rift هم نمی‌شود. اگر اپل در آینده کامپیوتری با کارت گرافیکی قوی‌تر معرفی کند، ما قطعا از آن پشتیبانی می‌کنیم؛ اما در حال حاضر اپل هیچ سیستمی ندارد که بتوانیم محصول خودمان را برای آن عرضه کنیم. اگر ما از این هدست به شکل نرم افزاری هم روی سیستم‌های مک پشتیبانی کنیم، سیستمی وجود ندارد که بتواند بازی‌های این محصول را اجرا کند و کسی از آن استفاده نمی‌کند.”

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که «تیم کوک» (Tim Cook) مدیرعامل شرکت اپل در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرده بود که به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی بسیار علاقه‌مند است. همین گفته‌های مدیرعامل اپل می‌تواند نشانه‌هایی از تولید کامپیوترهای قدرت‌مند تر مک باشد.

لازم به ذکر است که شرکت اپل در چند ماه گذشته افراد فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی را به استخدام درآورده و بعید نیست که این شرکت در ماه‌های آینده یک هدست واقعیت مجازی معرفی کند.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    خیلی قشنگ میشه جاهایی به حقه بازی و سرکیسه کردن اپل پی برد, یکی از این موارد همینه. ۶۰۰۰ دلار پول و گرافیک اینجوری……اینجوری یک شرکت میشه اپل….

    1. Avatar بنیامین ت.د

      عزیزم گرافیک مک پرو مشکلی نداره اتفاقا سیستم های مک قدرت کافی رو دارن
      من خودم توسعه دهنده هستم و از این موضوع کاملا اگاهی دارم دلیل این حرف فقط و فقط فریب مردم برای خرید کامپیوتر های دسکتاپ هست و میخوان ملت دوباره به کامپیوتر های خانگی روی بیارن ، شما فکر میکنین ایا دسکتاپ های اپل از موبایل ضعیفتر هستن که روی موبایل میشه از واقعیت مجازی استفاده کرد بعد روی دسکتاپ های اپل نمیشه؟!!!!ا
      واقعا کسانی که این حرف هارو باور میکنن انسان هایی هستن با دانش کم که باید کمی در زمینه علم بیشتر تحقیق کنن!!!
      برای استفاده از این تکنولوژی چندتا سنسور نیازه و یه صفحه نمایش و عدسی با یه بورد و یه سیم که دستگاه رو به کامپیوتر شما متصل کنه!!!
      شما واقعا چه فکری میکنین که این حرفارو میزنین؟!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه