همه‌ی آنچه باید در مورد AirPods اپل بدانید

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

اپل در کنار معرفی آیفون‌های جدید، از هدفون بی‌سیم AirPods هم رونمایی کرد. اما چه باید در مورد این هدفون‌های بی‌سیم بدانیم؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید.

‌‌‌     ‌

تصمیم اپل برای حذف جک هدفون چیزی‌ست که بارها در مورد آن در دیجی‌کالا مگ گفته‌ایم و خوانده‌اید. این کار اپل احتمالا تا به امروز یکی از بحث‌برانگیز‌ترین حرکت‌های این شرکت در مسیری متفاوت از سایر رقبای خود در حوزه‌های مختلف بوده است. اما اپل در کنار سیاست حذف جک هدفون چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کند؟ شاید یکی از این هدف‌ها، ترغیب کاربران به استفاده‌ی بیشتر از تکنولوژی‌های بی‌سیم باشد. چیزی که با معرفی AirPods تا حدودی آن را به معرض نمایش گذاشت. در پی این حرکت، سوالات زیادی در مورد AirPods برای بسیاری از کاربران مطرح شده؛ سوالاتی که درست پس از معرفی AirPods در مراسم ۱۷ شهریور در مورد این محصول تازه به وجود آمده است.

۳٫۵ نکته‌ که باید درباره‌ی AirPods اپل بدانید!

در ادامه به برخی از مهم‌ترین و متداول‌ترین سوالات در خصوص این محصول تازه پرداخته‌ایم.

 AirPods چیست؟

AirPods در واقع هدفون بی‌سیم جدید اپل است. هدفونی که البته از لحاظ ساختاری در رده‌ی Earbudها قرار می‌گیرد.

قیمت AirPods چقدر است؟

اپل اعلام کرده که این محصول را با قیمت ۱۵۹ دلار عرضه کند.

چه زمانی می‌توان AirPods را خریداری کرد؟

قرار است AirPods در اکتبر عرضه شود. تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این محصول به بازار مشخص نشده اما اپل حتما طی هفته‌های پیش رو تاریخ ارایه‌ی AirPods به بازار را اعلام خواهد کرد.

3

آیا AirPods به همراه آیفون‌های جدید عرضه می‌شود؟

خیر. به همراه آیفون ۷ و ۷ پلاس یک Earbud سیم‌دار با نام EarPods عرضه می‌شود که برای استفاده باید آن را به پورت لایتنینگ در بخش زیرین آیفون متصل کنید.

اگر اپل جک هدفون را در آیفون‌های جدید حذف کرده آیا معنی آن این است که من باید حتما AirPods را خریداری کنم؟

خیر. همان‌طور که اشاره شد آیفون‌های جدید -که فاقد جک هدفون هستند- با یک EarPods سیم‌دار و رابط لایتنینگ به مشتریان ارایه می‌شوند. اما می‌توان از بسیاری هدفون‌های بی‌سیم موجود در بازار هم برای استفاده با آیفون جدید استفاده کرد. به علاوه یک تبدیل لایتنینگ به جک معمولی هدفون نیز وجود دارد که با خریداری آن می‌توان از هدفون‌های معمولی هم به هنگام استفاده از آیفون‌های جدید بهره برد.

آیا AirPods از بلوتوث استفاده می‌کند؟

بله. AirPods از بلوتوث برای اتصال به آیفون استفاده می‌کند.

شنیده شده که یک تراشه در AirPods تعبیه شده. ماجرای تراشه چیست؟

بله. AirPods پردازنده‌ای به نام W1 در دل خود دارند. در واقع هر قطعه‌ی AirPod یک چیپ W1 دارد که کمک می‌کند AirPods قابلیت‌هایی داشته باشد که هدفون‌های بی‌سیم معمولی فاقد آن‌ها هستند.

ماجرا از این قرار است که با کمک چیپ‌های W1، اتصال AirPods به آیفون ساده‌تر و سریع‌تر می‌شود. AirPods در جعبه‌ای مخصوص عرضه می‌شود. برای اتصال آن به آیفون کافی‌ست درِ جعبه را باز کنید و سپس AirPods را به آیفون نزدیک کنید. در این صورت پنجره‌ای در آیفون نمایان می‌شود که از شما در مورد اتصال AirPods به آیفون سوال می‌کند. بدین‌ترتیب مجبور نیستید به تنظیمات رفته و مراحل اتصال را به‌صورت دستی انجام دهید.

به علاوه، W1 کمک می‌کند انرژی در AirPods بهتر مدیریت شود و بدین‌ترتیب باتری بعد از هر بار شارژ، بازدهی بیشتری داشته باشد.

همچنین این تراشه‌ها کمک می‌کنند که AirPods بفهمد در گوش قرار گرفته یا نه. بنابراین تا زمانی که هر یک از دو قطعه‌ی AirPods را در درون گوش خود قرار ندهید، موزیکی پخش نمی‌شود. همچنین آیفون با کمک این تراشه می‌تواند بفهمد شما تنها یک AirPod را درون گوش خود قرار داده‌اید یا از هر دو استفاده می‌کنید. ضمنا این تراشه، ارتباط بین دو قطعه‌ی AirPod را هم مدیریت می‌کند. چیزی که هیچ هدفون بی‌سیم دیگری از آن بهره‌مند نیست.

2

آیا در ساخت هیچ هدفون بی‌سیم دیگری از چیپ W1 استفاده شده است؟

بله؛ اما تنها در هدفون‌های ساخت اپل. علاوه بر AirPods، در هدفون‌های Beats هم که اکنون اپل صاحب آن است، مدل‌های تازه‌ای خواهیم دید که W1 در آن‌ها تعبیه شده. این هدفون‌ها احتمالا تا آخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد.

آیا هیچ سنسور دیگری هم در AirPods وجود دارد؟

بله؛ آن‌ها از سنسورهای اینفرارد (مادون قرمز) هم بهره می‌برند که قرارگیری درون گوش را شناسایی می‌کنند. به‌علاوه سنسور شتاب‌سنج هم درون هر یکی از گوشی‌های AirPods تعبیه شده که تپ‌های انگشتان شما را روی AirPod‌ها شناسایی می‌کنند.

آیا امکان استفاده از یکی از دوقطعه‌ی AirPods وجود دارد؟

بله. هر AirPod به‌صورت جداگانه به آیفون متصل می‌شود. بنابراین امکان استفاده از یکی از آن‌ها هم وجود دارد. این مولفه‌ی مثبتی است. چرا که ممکن است شما بخواهید از یک AirPod تنها برای ارتباط با «سیری» (Siri) یا پاسخگویی به تماس‌های تلفنی استفاده کنید و گوش دیگر را آزاد بگذارید. اینجا تراشه‌ی W1 است که به آیفون می‌گوید کدام گوشی AirPod درون گوش شماست و ارتباط آیفون تنها با همان دستگاه تثبیت می‌شود.

چگونه باید AirPods را شارژ کرد؟

همان‌طور که اشاره شد AirPods با یک جعبه ارایه می‌شود. این جعبه خاصیت مغناطیسی دارد و برای شارژ، امکان اتصال آن به پورت لایتنینگ مهیا شده. به‌علاوه این جعبه باتری خودش را دارد که مجزا از باتری‌های AirPods است و می‌تواند دو گوشی هدفون را شارژ کند.

4

عمر باتری AirPods با هر بار شارژ چقدر است؟

به گفته‌ی اپل، AirPodها با هر بار شارژ می‌توانند به‌صورت مداوم تا ۵ ساعت موزیک پخش کنند. استفاده از باتری جعبه برای شارژ AirPodها می‌تواند این زمان را تا ۲۴ ساعت افزایش دهد که به نظر معقول می‌آید.

آیا می‌توان از AirPods در مک یا Apple Watch استفاده کرد؟

بله. در واقع وقتی که شما AirPods را با آیفون خود همگام کردید، آن‌ها به‌صورت خودکار به «مک» و ساعت اپل شما هم مرتبط شده‌اند. البته استفاده از AirPods در مک مستلزم به‌روزرسانی به آخرین نسخه از macOS یعنی Siarra است که ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶ به‌صورت عمومی عرضه خواهد شد. همچنین ساعت اپل هم باید به سیستم‌عامل WatchOS 3 به‌روزرسانی شود که ۱۳ سپتامبر عرضه شده است. برای سوییچ بین ابزاری که می‌خواهید صدای آن را از AirPods بشنوید، باید در آن ابزار AirPods را به عنوان خروجی انتخاب کنید.

آیا امکان استفاده از AirPods روی ابزارهای غیر اپلی هم وجود دارد؟

بله. AirPods با تمامی ابزارهایی که از تکنولوژی بی‌سیم بلوتوث بهره می‌برند، سازگار است. برای اتصال آن‌ها به ابزارهای دیگر باید کلیدی که زیر جعبه شارژ AirPodها قرار دارد را بفشارید.

چه اتفاقی می‌افتد اگر یکی از AirPodها را گم کنیم؟

متاسفانه AirPodها بسیار کوچک هستند و امکان گم شدن‌شان زیاد است. اما در صورتی که یکی از آن‌ها گم شود، اپل یک AirPod جایگزین برای‌تان ارسال می‌کند. (البته به شرطی که در ایران نباشید و این جایگزینی احتمالا مستلزم پرداخت هزینه است.)

کیفیت صدای AirPodها چطور است؟

کیفیت صدا بسیار مشابه EarPodهای سیم‌دار است که به همراه آیفون عرضه می‌شوند.

آیا AirPods ضد آب است؟

خیر. البته AirPodها در مقابل چیزهایی مثل آب باران یا تعریق بدن در فعالیت‌های بدنی، به قدر کافی مقاوم هستند، اما فکر شنا کردن با آن‌ها نباشید.

1

آیا امکان برقراری مستقیم تماس از طریق AirPodها برقرار است؟

بله. هر AirPod یک میکروفون مجزا دارد که امکان ارتباط با سیری را مهیا کند. این میکروفن‌ها برای تماس‌های شما هم کارایی دارند.

سیری؟ AirPods چطور با سیری کار می‌کند؟

با دوبار تپ کردن هر AirPod می‌توانید دستیار صوتی سیری را بیدار کنید و پس از آن سوالات خود را از او بپرسید یا دستورات صوتی‌تان را به گوشش برسانید.

آیا دوبار تپ کردن AirPodها فقط سیری را بیدار می‌کند؟

خیر. در تنظیمات بلوتوث مربوط به AirPods، می‌توانید گزینه‌ای دیگر برای دوبار تپ کردن AirPodها انتخاب کنید. اینکه سیری را بیدار کند یا پخش موسیقی را متوقف یا شروع کند. اما نمی‌توانید هر دو امکان را با هم داشته باشید.

کنترل صدای موسیقی با AirPods چگونه است؟

این شاید مقداری پیچیده باشد. در واقع هیچ کلید یا جسچری (فرمان حرکتی) برای کنترل مستقیم صدا در AirPods تعبیه نشده. برای این کار باید سیری را با دوبار تپ کردن بیدار کنید که در این صورت موسیقی متوقف می‌شود. سپس با ارسال دستور صوتی‌ای شبیه Turn On Volume از او بخواهید صدا ‌موسیقی‌ای را که گوش می‌دهید بیشتر کند. پس مراحل کنترل صدا از طریق AirPods بدین ترتیب است: دوبار تپ روی یک AirPod، بیدار کردن سیری -و قطع شدن موسیقی-، دستور کاهش یا افزایش صدا و ادامه‌ی پخش موسیقی.

البته می‌توانید از کلیدهای فیزیکی روی آیفون هم برای کنترل صدا استفاده کنید. همچنین قاعدتا امکان کنترل موزیک از طریق آیفون هم وجود دارد. اما به هر حال این مساله احتمالا یکی از ایرادات محرز AirPods است. هیچ راه مستقیم و ساده‌ای برای کنترل موسیقی در حال پخش و کنترل صدا از طریق AirPods وجود ندارد. در حالی‌که در صورت استفاده از EarPods می‌توانید با کمک دانگلی که روی سیم تعبیه شده، به‌راحتی همه چیز را کنترل کنید.

چطور به تماس‌ها پاسخ دهیم؟

در صورتی که به هنگام استفاده از AirPodها تلفن‌تان زنگ بخورد می‌توانید با تپ کردن یکی از AirPodها، پاسخگوی تلفن باشید.

آیا AirPods به قدر کافی راحت است؟

ارگونومی آن‌ها دقیقا مانند EarPodهای سیم‌دار است. اگر فکر می‌کنید با EarPodها راحت هستید، قطعا AirPods هم برای شما مناسب است.

آیا AirPodها در حال دویدن یا حرکت دادن سر از گوش به بیرون می‌افتند؟

در تست‌های کمی که انجام شده این‌طور به نظر نمی‌رسد. تکان‌دادن سر احتمالا به‌سختی باعث افتادن AirPodها از گوش می‌شود. اما این مورد در خصوص شرایطی مثل دویدن یا تحرک‌های معمول در باشگاه، به‌صورت مستقل امتحان نشده است.

‌‌

منبع: Business Insider

‌‌‌‌   ‌    ‌

Drone_Footer

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar مهرشاد

    سلام..مدتیه استفاده میکنم..وقتی بهر دلیلی هرکدوم از هدفن ها خاموش میشه .بایستی حتما بزارم داخل جعبه ای،که تعبیه شده..وگرنه درغیر اینصورت موفق نشدم روشن کنم..حتی با زدن تپ روی هدفن…عایا کسی میتونه راهنماییم کنه..تشکر میکنم

  2. Avatar پوريا

    أیا برأی کار با اون نیاز که کیس شارژش همراهمون باشه؟؟

  3. Avatar سپهر

    سلام میخواستم بدونم آیا وقتی یکی از هدفون ها خراب بشود هدفون تکی از ان هست که جایگزین هدفون خراب بکنیم

  4. Avatar پدرام

    واقعا چند نفر هستند تو ایران که این نوع هندزفری اپل رو خریده باشن؟ خیلی دوست دارم بدونم و ازشون خیلی چیزها سوال کنم.

    1. Avatar سام سبزواری

      خیلیااا خریدن… منم میخوام بخرم

    2. Avatar الی

      من دارمش و واقعا هم راضیم

    3. Avatar بی نام

      بفرما

  5. Avatar علیرضا سلطانی نشان

    ایشالله محصول موفقی در زمینه تکنولوژی باشد خیلی ممنون از پرسنل محترم دیجی کالا در مورد پرسش به سوالات این محصول

  6. Avatar میلاد

    به نظر Airpod اپل شایستگی پرداختن و نقد و بررسی کردن رو نداره.
    حتما مطلع هستید که آمریکایی ها چقدر بابت این محصول جدید اپل شاکی هستن
    چون واقعا ضعیف و اصطلاحا هول هولکی طراحی شده
    قیمتشم که واقعا خنده داره

  7. Avatar Alpha1

    لطفا اصلاح کنید: تبدیل پورت :۳.۵ به Lightning درون خود جعبه گوشی هست، و اگر گم بشه، باید هزینه ۹$ رو برای جایگزینیش پرداخت کرد!

  8. Avatar امیر

    چی بگم والا. با این جو روانی که نسبت به اپل و محصولاتش در ایران درست شده، آدم جرأت نمی‌کنه اپل و محصولاتش رو نقد کنه. لابد این محصولش هم توضیحی داره که خارج از محدوده درک ماست.

    1. Avatar محمد

      اپل فقط تو حذف جک ۳/۵ کار اشتباهی کرد من ایفون هفت خریدم نتونستم بهش عادت کنم فروختم وتا زمانی که جک رو درست نکنه ایفون نمیخرم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه