همکاری فیات و گوگل فعلا برای ساخت مینی‌ ون خودران خواهد بود

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همکاری گوگل و فیات در چند وقت گذشته بسیار خبرساز بوده است. این دو شرکت قصد دارند با همکاری یکدیگر اتومبیل خودران بسازند. در حالی که چیزی از جزییات این توافق نمی‌دانیم، شرکت فیات اعلام کرد که این فعالیت فعلا در زمینه‌ی ساخت همین خودرو خواهد بود و قرار نیست در زمینه‌های دیگری ادامه پیدا کند. همچنین مشخص شده که این اتومبیل یک «مینی ون» (Minivan) است.

شرکت‌های فیات و گوگل فعلا در زمینه‌ی تولید اتومبیل خودران با هم همکاری می‌کنند.

«سرجو مارکیونه» (Sergio Marchionne) مدیرعامل شرکت فیات اعلام کرد که این همکاری فعلا به شکل محدودی دنبال می‌شود و شرکت گوگل تمام تکنولوژی‌های خودران خودش را در اختیار فیات قرار می‌دهد تا به وسیله‌ی آن‌ها بتوان یک اتومبیل بدون راننده ساخت.

مارکیونه به این موضوع اشاره کرده که این همکاری می‌تواند آغاز پروژه‌های دیگر میان گوگل و فیات باشد. البته گوگل تنها با فیات همکاری نمی‌کند و پروژه‌های خودروسازی مختلفی را با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه دارد.

مدیرعامل فیات در ادامه صحبت‌هایش گفت که این دو شرکت هنوز برسر اینکه چه کسی تحقیقات انجام شده را در اختیار داشته باشد، صحبت نشده است. مارکیونه در این‌باره گفت:” هر زمان روند پروژه به مراحل بالاتر رسید، درباره‌ی این موضوع هم صحبت می‌کنیم.” البته این احتمال وجود دارد که گوگل تمام تحقیقات را در اختیار داشته باشد تا بتواند روند ساخت خودروی اپل را سخت‌تر کند. همین چند وقت پیش بود که شرکت‌های BMW و دایملر پیشنهاد اپل برای ساخت خودرو را رد کرده بودند.

همکاری گوگل و فیات بیشتر از اینکه برای گوگل منفعت داشته باشد، برای فیات مفید خواهد بود و به همین دلیل مارکیونه در حال بررسی شرایط برای ادامه همکاری با گوگل است.

‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علیرضا

    عالی بود مرسی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه