ب‌ام‌و M5 جدید، ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به تازگی تصاویر جاسوسی از مدل جدید M5 شرکت ب‌ام‌و در بعضی از رسانه‌های خارجی منتشر شده است. خودرویی که با موتور ۶۰۰ اسب‌بخاری به جنگ پرچم‌دارهای میدان می‌رود.

با وجود این‌که بخش زیادی از بدنه این خودرو با برچسب پوشانده شده اما می‌توانیم حدس بزنیم که سبک‌طراحی این نسخه با نمونه‌های عادی مشابه است و در بعضی از قسمت‌ها کمی فرق دارد. به طور مثال سپر جلو این خودرو کمی کشیده‌تر شده و ارتفاع آن از سطح زمین کم شده است. این ویژگی به اسپرت‌تر کردن این خودرو کمک کرده است. هم‌چنین در بخش پشتی، یک دیفیوزر کوچک در سپر عقب هم به چشم می‌خورد. دیسک‌های ترمز این اتومبیل از نمونه استاندارد بزرگ‌تر است.

در قلب این اتومبیل یک پیشرانه تویین توربو ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴.۴ لیتر قرار دارد. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار و ۷۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را به این هیولای وحشی می‌دهد. یک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار جایگزین گیربکس ۷ دنده دوکلاچه مدل قبلی شده است. ب‌ام‌و M5 قادر است ظرف ۳.۵ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ب‌ام‌و M5 رقیبی جدی برای اتومبیل‌هایی هم‌چون آئودی RS6، کادیلاک CTS-V و مرسدس‌ AMG E63 به حساب می‌آید. این اتومبیل احتمالا تا قبل سال میلادی جدید معرفی و به عنوان مدل ۲۰۱۸ به بازار عرضه می‌شود.

منبع: MotorAuthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه