واکنش تند تیم کوک در مقابل اتهامات وارد شده به اپل

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تیم کوک در مصاحبه‌ای با چارلی رز در مقابل اتهاماتی که به اپل زده شد، حالتی عصبی و جدی به خود گرفت.

رز کوک را تحت فشار می‌گذاشت و از او می‌پرسید چرا اپل بیش از هر شرکت آمریکایی دیگری میلیاردها دلار از سرمایه‌اش را در خارج از کشور نگه می‌دارد.

تیم کوک معمولا در مقابل اظهارات ضد اپلی، رفتار ملایمی دارد و خونسردی‌اش را حفظ می‌کند. اما وقتی به اپل اتهاماتی حاکی از اینکه این شرکت تمام سعی‌اش را می‌کند تا از زیر بار مالیات شانه خالی می‌کند زده شد، دیگر از تیم کوک ملایم خبری نبود و با لحنی جدی و دفاعی پاسخ داد: «اینها چرت و پرت‌های سیاسی است. هیچ حقیقتی در پس این گفته‌ها نیست. اپل دلار به دلار مالیات‌اش را پرداخت می‌کند.» این گفت و گو در جریان مصاحبه‌ی او با «چارلی رز» (Charlie Rose) در برنامه‌ی ۶۰ دقیقه صورت گرفت.

رز، کوک را تحت فشار می‌گذاشت و از او می‌پرسید چرا اپل بیش از هر شرکت آمریکایی دیگری میلیاردها دلار از سرمایه‌اش را در خارج از کشور نگه می‌دارد. دو سال پیش در مقابل کنگره این سوال از کوک پرسیده شد. او در این مصاحبه پاسخ‌های دو سال پیش را تکرار کرد، مثلا اینکه برگرداندن آن پول‌ها به آمریکا هزینه‌ی بسیار بالایی دارد.

تیم کوک گفت: “اگر من آن سرمایه را به آمریکا بازگردانم، باید ۴۰ درصد آن را از دست بدهم. من فکر نمی‌کنم که این کار عاقلانه‌ای باشد.” او به این نکته اشاره کرد که این قانون مالیاتی در عصر صنعتی وضع شده بود، نه عصر دیجیتالی. “این قانون برای آمریکا مضر است و این موضوع باید سال‌ها پیش درست می‌شد.”

اظهارات و گفته‌های کوک بخشی از یک مصاحبه‌ی جامع‌تر در برنامه‌ی ۶۰ دقیقه هستند. در این برنامه همچنین آزمایشگاه طراحی اپل و «جانی آیو» (Jony Ive) نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، نگاهی هم به طراحی فروشگاه جدید اپل انداخته می‌شود. مسوولان اپل همیشه سعی داشته‌اند، چهره‌ی آرام و خونسردی از اپل نشان دهد. اما این ویدیوی اخیر نشان می‌دهد که گاهی اوقات ممکن است رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی از آنها سر بزند.

منبع: ۹to5Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar محمد امین

    این کجاش عصبی بود بنده خدا ! حرف در میارین برای ملت 🙂

  2. Avatar R

    دستش درد نکنه خیلی رو اعصاب بود

  3. Avatar میثم

    شما به این میگید عصبی شدن واقعا …
    کاش همه وقتی عصبی میشن اینجوری باشن !

  4. Avatar hesam

    خانم غلامی یه خواهشی دارم ازتون، اگه امکانش هست این برنامه ۶۰ دقیقه که گفتین کاملش رو با زیرنویس قرار بدید.
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه