باج‌افزاری که کارخانه رنو را از پای درآورد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به تازگی باج‌افزار WannaCry سیستم‌های شرکت رنو را آلوده کرده و باعث تعطیلی چند سایت این خودروساز فرانسوی شده است. به نقل از سایت AutoNews، یکی از سخنگویان این شرکت، خبر تعطیلی موقت خط تولید یک کارخانه رنو در فرانسه را تایید کرد. او گفت اقدامات لازم مثل تعلیق فعالیت سایت کارخانه در حال انجام است. البته این شخص، لیست سایت‌های آلوده‌شده را منتشر نکرده است.

شریک تجاری رنو یعنی شرکت نیسان هم به این باج‌افزار آلوده شده است. یکی از سخن‌گویان انگلیسی خبر آلوده شدن سایت نیسان را در جمعه شب تایید کرد. این شخص گزارش‌هایی که به توقف تولید اشاره داشتند را تایید نکرد. هم‌چنین یکی از سخن‌گویان شرکت رنو در مصاحبه با رویترز گفت که این شرکت انتظار دارد تا دوشنبه، فعالیت سایت‌ها دوباره از سرگرفته شود.

باج‌افزار  WannaCry توانسته طی چند روز گذشته، هزاران سیستم را آلوده کند؛ از جمله کامپیوترهای بسیاری از بیمارستان‌های انگلیس، تاسیسات اسپانیا و وزرات داخلی روسیه به واناکرای آلوده شدند.  همان‌طور که از اسم باج‌افزار پیداست، اگر می‌خواهید از شر آن خلاص شوید باید دست به جیب شوید. این حمله به قدری سنگین و مهلک بوده که مایکروسافت حتی برای ویندوز XP آپدیتی منتشر کرد؛ مایکروسافتی که قول داده بود که دیگر برای ویندوز اکس‌پی سرویسی ارائه ندهد!

منبع: TheVerge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. محمدجواد

    سلام
    لطفا راه کارهای مناسب جهت مقابله با باج افزارهای اینچنینی خصوصا همین باج افزار wanna cry را آموزش دهید.

    1. مجید نوردوست مجید نوردوست

      بهترین کار اینه که ویندوز خودتون رو آپدیت کنید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه