تاریخ عرضه‌ی ویندوز ۱۰ برای ایکس‌باکس وان مشخص شد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
windows 10 for xbox one

کاربران کنسول ایکس‌باکس وان می‌توانند تا چند هفته‌ی دیگر بروزرسان جدید این کنسول را دانلود کنند. این بروزرسان، ویندوز ۱۰ و قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ را به این کنسول اضافه خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرد که به‌روزرسان ویندوز ۱۰ و امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ در تاریخ ۱۹ آبان برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که بروزرسان جدید کنسول ایکس‌باکس وان در تاریخ ۱۹ آبان منتشر می‌شود. با دریافت این بروزرسان، سیستم‌عامل ایکس‌باکس وان به ویندوز ۱۰ ارتقا پیدا می‌کند و کاربران هم می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ را روی آن تجربه کنند. بروزرسان جدید سرعت کنسول را افزایش می‌دهد و رابط کاربری آن هم به شکلی تغییر می‌کند که کاربران بتوانند با کنترلر بهتر با کنسول کار کنند.

مایکروسافت اعلام کرده که پس از این بروزرسان، دستیار صوتی کورتانا هم در اوایل سال ۲۰۱۶ برای این کنسول عرضه می‌شود. بیشتر تمرکز مایکروسافت در این بروزرسان بهبود کیفیت رابط کاربری ایکس‌باکس وان و سریع‌تر شدن آن بوده است.

همچنین مشخص شده که در زمان عرضه‌ی این به‌روزرسان بازی‌کننده‌ها می‌توانند برخی از بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ را روی این کنسول تجربه کنند. البته تعداد این بازی‌ها در زمان عرضه‌ی بروزرسان جدید کم خواهد بود، اما مایکروسافت گفته که تعداد این عنوان‌ها در ماه‌های آینده بیشتر خواهد شد. امروز مشخص شد که بازی Burnout Paradise که برای کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شده بود، روی ایکس‌باکس وان اجرا خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویدیویی از این بروزرسان را مشاهده کنید:

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar بهرام

    فقط ماکروسافت.به امید روزی که تو ایران فروشگاه داشته باشد

  2. Avatar فرزاد شریف زاده

    خبر عالیی بود و چه دموی جالبی.

    به واقع اینکه یک پلتفرم نرم افزاری می تونه روی سخت افزارهای مختلف کار کنه یکی از تحولات بزرگ مایکروسافت هست و آینده روشنی رو به همراه خواهد داشت. یکنواختی عملکردی و به مرور زمان تفزتیش تعداد برنامه های یونیورسال همون آرزویی رو محقق میکنه که همه اشیا و وسایل و تجهیزات الکترونیکی بتونن برنامه های مشترکی رو اجرا کنن یا اپلیکیشن های مختلف اونها بتونن با هم زبان مشترکی داشته باشن و به هم تحت یک سیستم عامل سیگنال و دیتا ارسال کنند که به طبع باعث راحتی برنامه نویسی برای اونها، افزایش سرعت، و یکنواختی در تکنولوژی میشه.

    فرض کنید بعدها صفحه دیسپلی روی یخچال خونه، ساعت هوشمند دستمون، گوشی موبایل، کامپیوتر، صفحه مانیتور ماشین، دستگاه بازی، لامپ هوشمند اتاق، تلویزون هوشمند، حتی آیفون تصویری هوشمند خونه و هزاراد دستگاه دیگه، همگی دارای پلتفرم نرم افزاری مشابهی (مثلا همین ویندوز ۱۰) باشه! هماهنگی که بین این تجهیزات میتونه به وجود بیاد بی نظیر خواهد بود و شما فرض کنید وقتی یک شرکتی شروع به ساخت یک برنامه (مثلا برنامه کنترل سلامتی) روی یکی از این سیستمها میکنه (مثلا روی گوشی)، حالا چون سیستم عامل ساعت و یخچال و تلویزیون و لامپ و غیره هم مشابه هست، به راحتی این نرم افزار و امکانات ویژه ای از اون رو مخصوص هر وسیله دیگری اضافه می کنه و لازم نیست شرکتهای دیگه بیان و هر کدوم یه وصله-پینه ای بدوزن برای سایر دستگاه ها ! کفشتون گام های شمرده رو می فرسته به گوشی، ساعتتون نقشه و مسیر طی شده و ضریان قلب و فشار، همین برنامه در ادامه روی صفحه یخچالتون به شما پیشنهاد میده که چه چیزی بهتره الان بخوریدو چیا کم دارید و هزاران عملکرد دیگه !!!

    مایکروسافت یکبار با سیستم عامل ساده داس کامپیوترها رو به خونه ها وارد کرد، یکبار با ویندوز انقلابی بزرگ ایجاد کرد و امروز با این پلتفرم جدید در حال ایجاد نقطه عطف دیگری است. از دوستانی که روی سیستم عامل ها تعصب دارند خواهش می کنم بحث رو اشتباه نگیرید، خود ویندوز اینجا مهم نیست، بلکه ایده یک سیستم عامل کاربردی برای همه وسایل مهمه و به طبع اگر در آینده مک، لینوکس، اندروید و سایر سیستم عامل ها هم امکان نصب روی همه سیستم ها و سخت افزارها رو پیدا کنن دنیای بهتری خواهیم داشت. اینکه کی اولین بوده و کی از روی کی کپی کرده بحثی است برای ما مردم عادی، مگرنه همه اینها برای آینده و دنیای تکنولوژی مفید هستند.

    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه