ویدیو: دو دوربین پشت آیفون ۷ چه‌طور کار می‌کنند؟

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

هنوز چندماهی تا معرفی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس باقی مانده اما شایعات درباره‌ی ویژگی‌های این گوشی‌ها تمامی ندارد. در میان این شایعات بیش‌تر از هرچیزی به دوربین پرداخته شده که گویا قرار است در بعضی مدل‌ها دو تا باشد.

داشتن دو دوربینِ پشت در بعضی مدل‌های آیفون ۷ پلاس البته تایید هم شده است. اما علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل هیجان زیادی دارند که بدانند این دو دوربین چه فایده‌ای دارند و چه‌طور کار می‌کنند؟ پتنت اپل نکاتی را درباره‌ی این موضوع روشن کرده اما هنوز باید منتظر نسخه‌ی نهایی باشیم.

یکی از دوربین‌ها درست شبیه همین دوربینی خواهد بود که در حال حاضر در گوشی‌های آیفون وجود دارد و دوربین دوم قادر به ثبت عکس‌هایی با زاویه‌‌ی‌ بسته‌تر و کلوزآپ است.

آن‌طور که از پتنت اپل برای دوربین‌های آیفون ۷ برمی‌آید، یکی از دوربین‌ها درست شبیه همین دوربینی خواهد بود که در حال حاضر در گوشی‌های آیفون وجود دارد و دوربین دوم قادر به ثبت عکس‌هایی با زاویه‌‌ی‌ بسته‌تر و کلوزآپ است.

هرکدام از دوربین‌ها به‌صورت مجزا کار می‌کنند اما امتیاز اصلی در این است که هردو می‌توانند در یک زمان به کار گرفته شوند و ضمنا با اپلیکیشن مخصوص اپل با هم ترکیب شوند و یک عکس یا ویدیوی واحد بسازند. در این‌صورت شما می‌توانید همزمان که مشغول فیلمبرداری هستید با لمس کردن قسمتی از تصویر روی صفحه‌نمایش، با دوربین دیگر یک عکس ثبت کنید یا همزمان با هردو دوربین عکس یا فیلم بگیرید.

نتیجه‌ی کار دوربین دوم تقریبا شبیه همان چیزی است که در دوربین‌های دیجیتالی با زوم کردن می‌بینیم اما لنز دوربین دوم تله‌فوتو بوده و بنابراین خروجی آن بسیار واضح‌تر و با جزییات بیش‌تری است. این لنز به‌خاطر داشتن فاصله‌ی کانونی بیش‌تر در عکاسی با زاویه‌های بسته‌ خوب عمل می‌کند. بعد از عکاسی یا فیلمبرداری نتیجه‌ی کار با هر دو دوربین را به‌صورت مجزا همزمان روی صفحه‌نمایش می‌بینیم و بعد می‌توانیم تصمیم بگیریم که آن‌ها را در اپلیکیشن مخصوص ترکیب کنیم یا خیر.

به‌هرحال همه‌ی آن‌چه درباره‌ی دوربین‌های آیفون ۷ پلاس گفته می‌شود جالب و هیجان‌انگیز است اما به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها بیش‌تر از آن‌که نیاز واقعی یک عکاس باشند، قابلیت‌هایی جذاب برای داشتن خاطرات زیباتر است. البته ناگفته نماند توصیفی که در این مطلب ارایه می‌شود،‌ از شایعاتی بر مبنای پتنت اپل ریشه گرفته که ممکن است با آن‌چه در نهایت در شهریور ماه به دست مشتریان می‌رسد کاملا متفاوت باشد.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا ویدیوی طرز کار احتمالی دوربین‌های آیفون ۷ پلاس را ببینید:

منابع: Ubergizmo , Mac Rumors

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه