پروفایل‌های فیس‌بوک عوض می‌شوند

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه با افزوده شدن بخش News Feed در سال ۲۰۰۶، صفحه‌ی اصلی فیس‌بوک تغییر کرد، اما پروفایل‌های فیس‌بوک، هنوز هم یکی از پرطرفدارترین بخش‌های آن هستند. فیس‌بوک می‌گوید که روزانه ۴ میلیارد بار پروفایل‌های افراد دیده می‌شوند. به همین دلیل هم فیس‌بوک تغییرات زیادی به پروفایل‌ها نداده است. با این حال، طراحی پروفایل‌ها از دیروز حالتی جدید پیدا کرده‌اند.

از این پس می‌توان به جای عکس پروفایل در فیس‌بوک، کلیپ ویدیویی انتخاب کرد.

طراحی پروفایل‌های جدید را برای اولین بار حدود دو ماه پیش دیدیم. این پروفایل‌ها عکس اصلی را در وسط صفحه قرار می‌دهند. مهم‌ترین تغییر هم قابلیت انتخاب یک ویدیوی هفت ثانیه‌ای به عنوان عکس پروفایل است. این ویدیو پشت سر هم لوپ می‌شود.

نمونه‌های اولیه فیس‌بوک هم که توسط کارمندان‌اش ساخته شده زیبا هستند. برخی در کنار تعداد زیادی گربه بالا و پایین می‌پرند یا اینکه در مقابل یک پنکه‌ی قوی خودشان را نگه می‌دارند. فیس‌بوک با افزودن این قابلیت، خلاقیت کاربران‌اش را به جلوه می‌کشد.

احتمال اینکه ویدیوها به یکی از بخش‌های محبوب فیس‌بوک تبدیل شوند وجود دارد. البته ویدیوها فعلا به‌طور آزمایشی فقط در امریکا و انگلستان راه افتاده‌اند.

قابلیت بعدی، امکان انتخاب عکس پروفایل برای مدتی مشخص است. مثلا می‌خواهید عکس‌تان را روزی که تیم محبوب‌تان بازی دارد عوض کنید، می‌توانید عکسی را فقط برای مدت یک روز انتخاب کنید. پس از آن روز، عکس‌تان به حالت قبلی‌اش باز می‌گردد.

FACEBOOK_1

بخش‌های About و Bio هم کمی گسترده‌تر شده‌اند و قسمت‌های بیشتری دارند. تعدادی از عکس‌های‌تان هم همان بالای پروفایل نشان داده می‌شود. بخش‌های دوستان هم بعد از تصایر نشان داده می‌شوند.

فیس‌بوک این تغییرات را بر اساس داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند انجام می‌دهد. یعنی احتمالا افراد بیشتر به دنبال این هستند تا آمار دیگران را در بیاورند تا اینکه پست‌های‌شان را ببینند.

فیس‌بوک در این باره به The Verge گفته است: “ما فقط به دنبال این هستیم تا داده‌هایی را به افراد نشان دهیم که برای‌شان مهم‌تر به نظر می‌رسد.”

قابلیت‌های جدید پروفایل‌های فیس‌بوک، آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. باید ببینیم که آیا این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند با قابلیت‌های جدید، مخاطب‌های‌اش را دوباره برگرداند یا نه.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه