پلیس برای باز کردن قفل گوشی مقتول از پرینت سه‌بعدی اثرانگشتش استفاده کرد

۲ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پلیس در ایالت میشیگان یک ابزار جدید برای شکستن قفل گوشی‌ها به کار می‌برد: پرینت سه‌بعدی. براساس یک گزارش جدید اوایل امسال نیروهای پلیس با یک استاد دانشگاه در ایالت میشیگان گفتگو کردند و از او خواستند اثرانگشت یک قربانی قتل را دوباره تولید کند. اثرانگشتی که پیشتر در جایی ثبت شده بوده. پلیس قصد داشته با ساختن یک مدل سه‌بعدی از این اثرانگشت از آن برای باز کردن قفل گوشی قربانی استفاده کند.

تحقیقات هنوز در جریان است و جزییات محدودی از مساله مطرح شده. روشن نیست که این تکنیک کاملا موفق بوده یا نه. اما این مورد اولین مورد تایید شده‌ای است که پلیس از اثرانگشت سه‌بعدی برای تحقیقاتش استفاده می‌کند.

در این ماه‌ها وقایع مختلفی پیش آمد که اهمیت باز کردن قفل گوشی‌ها برای پلیس بیشتر شد اما اوج آن‌ها در ماجرای سن برناردینو و ممانعت اپل از باز کردن قفل گوشی مجرمی بود که در این حادثه حضور داشت. برای سازمان‌های امنیتی و پلیس باز کردن قفل این گوشی‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و به جز استفاده از راه‌های شکستن قفل از مسیرهای دیگری مثل همین مورد استفاده می‌کنند.

البته شرکت اپل در ماه می سیستم امنیتی‌اش را تقویت کرد. در این سیستم جدید اگر برای ۸ ساعت با اثرانگشت قفل گوشی‌تان را باز نکرده باشید و رمزعبور هم در ۶ روز گذشته وارد نشده باشد گوشی علاوه بر اثرانگشت از کاربر دوباره رمز عبور می‌خواهد. اما مشخص نیست گوشی‌ای که پلیس میشیگان برای باز کردن قفلش نیاز به اثرانگشت سه‌بعدی داشته یک آیفون بوده یا نه. این هم مشخص نیست که تلاش پلیس در این مورد قبل از تغییر سیستم امنیتی اپل رخ داده یا پس از آن اتفاق افتاده است. ظاهرا تولید این اثرانگشت سه‌بعدی از طریق تصاویر اسکن شده به این دلیل اتفاق افتاده که جسد قربانی آنقدر پوسیده بوده که ممکن نبوده از انگشت خود او استفاده کرد.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه