پلیس هند در حال تحقیق روی پرونده‌ی گوشی ۴دلاری است

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

Ringing Bells، شرکت سازنده‌ی گوشی معروف چهار دلاری تحت تحقیقات مسئولان هندی قرار گرفت.

Freedom 251 گوشی هوشمندی بود که حدود یک ماه پیش خبر فروش آن در هند سروصدای زیادی درست کرد. پیش‌فروش این گوشی هوشمند که تنها چهار دلار (معادل ۲۵۱ روپیه) قیمت داشت، باعث شد ترافیک سایت Ringing Bells به ۶۰۰ هزار بازدید در ثانیه برسد و بر اثر ازدحام کاربران تعدادی از سفارش‌ها به حالت تعلیق دربیایند. اما طولی نکشید که پس از دریافت اولین سفارش‌ها اخبار این‌بار گزارش از تقلبی بودن Freedom 251 دادند. حالا هم مسئولان هندی رسما تایید کرده‌اند پلیس در حال تحقیق روی پرونده‌ی این شرکت سازنده‌ی ارزان‌ترین گوشی هوشمند دنیاست.

شکایت رسمی علیه این شرکت را کریت سومایا (Kirit Somaiya) رهبر بزرگترین حزب سیاسی هند، یعنی بهاراتیا جانانا (BJP) تنظیم کرده است. اتهامی که سومایا به Ringing Bells وارد کرده، تخلف از قوانین بخش IT قانون مجازات هند است که محتوای آن را می‌توان به «تقلب» خلاصه کرد.

سومایا می‌گوید امکان ندارد یک شرکت سازنده‌ی گوشی هوشمند دست به تولید یک گوشی با قیمت تنها ۴ دلار بزند اما کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌اش نباشد!

سومایا می‌گوید امکان ندارد یک شرکت سازنده‌ی گوشی هوشمند دست به تولید یک گوشی با قیمت تنها ۴ دلار بزند اما کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌اش نباشد! به همین خاطر این رهبر حزب معتقد است Freedom 251 مشتریان را فریب داده است. البته این اولین بار نیست که سومایا به‌صورت علنی به Ringing Bells حمله می‌کند. او همین یک ماه پیش و در آغاز فروش گوشی‌های Freedom 251 درباره‌ی این شرکت گفته بود این برنامه فرق چندانی با ترفند پانزی [یک نوع عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه] ندارد.

البته ناگفته نماند برنامه‌ی فروش Freedom 251 در همان روزهای اول شدیدا با شکست مواجه شد. به‌محض دریافت تعدادی از سفارش‌ها این حقیقت فاش شد که گوشی هوشمندی به این نام وجود خارجی ندارد و گوشی‌های فروخته‌شده درواقع همان‌هایی هستند که با نام Adcom Ikon 4 در چین تولید می‌شوند. اما این گوشی‌ها با قیمتی نزدیک به ۶۰ دلار فروخته می‌شوند.

شرکت Adcom بلافاصله اعلام کرد که تمام این اقدام‌ها توسط Ringing Bells و کاملا بدون اطلاع این شرکت صورت گرفته. البته اتهام تقلبی بودن گوشی چهاردلاری تنها به‌خاطر این موضوع مطرح نشده و دلایل دیگری هم داشته که جزییات آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

پلیس هند می‌گوید در حال حاضر یک تیم مشغول تحقیق روی این پرونده هستند. این تحقیقات ادامه خواهند داشت تا زمانی که Ringing Bells بتواند اثبات کند کار غیرقانونی‌ای انجام نداده. این در حالی‌ست که این شرکت قبلا اعلام کرده بود آمادگی هرگونه همکاری با مسئولان محلی را دارد.

اگرچه مدیر عامل Ringing Bells همچنان سعی دارد شرایط را شفاف‌سازی کند، حرف‌های او همچنان مبهم است و هنوز هم هیچ توجیهی وجود ندارد که چطور یک سازنده‌ی بی‌تجربه‌ی گوشی هوشمند می‌تواند دست به تولید گوشی‌ای بزند که تنها ۴ دلار برای مشتری آب بخورد.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حمیدرضا مژده

    چهار دلار رو چه به دعوا و شکایت. گوشی تقلبی ۶۰ دلاری رو ۴ دلار فروختن؟؟ اونم وزارت دافاع؟؟!! 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه