پیروزی تاریخی هوش مصنوعی گوگل در مقابل قهرمان بازی گو

۱۶ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هوش مصنوعی گوگل ساعاتی پیش قهرمان بازی «گو» (Go) را شکست داد. این مسابقه که بین «لی سدول» (Lee Sedol)، قهرمان بازی Go و هوش مصنوعی Deep Mind شرکت گوگل انجام شده بود، قدرت بالای هوش مصنوعی ساخته شده‌ی گوگل را به تصویر کشید.

لی اگر بتواند در بازی‌های آینده پیروز شود، یک میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

انجام بازی Go در عین اینکه قوانین ساده‌ای دارد، برای کامپیوترها بسیار سخت است. کامپیوترها معمولا نمی‌توانند تعداد بالای حرکات این بازی را پردازش کنند. در حالی که کامپیوترها دهه‌ها است که می‌توانند بزرگ‌ترین قهرمان‌های شطرنج دنیا را شکست دهند، آن‌ها تا به امروز توانایی مقابله با یک بازیکن حرفه‌ای Go را نداشتند.

هوش مصنوعی Deep Mind شرکت گوگل، به غیر از بازی امروزش، قرار است چهار بازی دیگر هم در سئول انجام دهد. لی سدول پس از سه و نیم ساعت بازی کردن و در حالی که هنوز ۲۸ دقیقه و ۲۸ ثانیه زمان داشت، از ادامه‌ی بازی انصراف داد و شکست‌اش را پذیرفت. لی اگر بتواند در بازی‌های آینده پیروز شود، یک میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

بازی گو و فلسفه‌ی آن چیست؟

لی درباره‌ی بازی گفته است: “از قبول کردن این چالش پشیمان نیستم. شوکه شده‌ام. اما از بازی لذت بردم و منتظر بازی بعدی هستم. فکر می‌کنم در شروع بازی اشتباه کردم و اگر بازی بعدی را بهتر شروع کنم، تصور می‌کنم بتوانم درصد برنده شدن‌ام را افزایش دهم.”

مسابقات بعدی هوش مصنوعی Deep Mind و لی را از دیجی‌کالامگ دنبال کنید.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar m.reza

    like

  2. Avatar mRez

    جالب بود ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه