پیشرانه‌های نسل بعدی خودروهای مرسدس‌بنز کوچک‌تر می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مرسدس‌بنز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای بزرگ دنیا، حرف‌های زیادی در بحث فناوری و بهره‌وری از قطعات فنی روز اتومبیل برای گفتن دارد؛ از خودروهای سواری شهری گرفته تا فرمول یک. به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که به ویژگی بسیار مهم پیشرانه‌های نسل آینده محصولات مرسدس‌بنز اشاره دارد؛ این ویژگی ابعاد کوچک‌تر موتور خودروهای سواری بنز نسل بعدی نسبت به مدل‌ها امروزی است.

کوچک کردن ابعاد پیشرانه خودرو، موضوعی ساده و کم‌زحمتی برای تیم طراحی و مهندسان نیست؛ چراکه این اقدام باید به به‌روزرسانی طراحی اجزا و بازطراحی پیشرانه‌های محصولات آینده این شرکت منجر شود تا این خودروساز را به نتیجه مطلوب برساند. مرسدس‌بنز احتمالا پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر جدیدی را برای دسته‌ای از محصولات خود در نظر خواهد داشت.

نسل بعدی پیشرانه‌های کلاس‌های CLA، GLA و B کلاس، قرار است متحول شوند. این تحول از کوچک‌تر شدن ابعاد آن‌ها ناشی می‌شود و در نتیجه این اقدام، شاهد فناوری‌های جدیدی در پیشرانه‌های نسل بعدی این مدل‌های مرسدس‌بنز خواهیم بود. این پیشرانه‌ها تحت نظر تیمی از شرکت دایملر که مالک مرسدس‌بنز است با همکاری شرکت رنو نیسان و میتسوبیشی صورت می‌گیرد.

هنوز اطلاعات رسمی و موثقی از سوی شرکت مرسدس‌بنز منتشر نشده است. مرسدس در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷ از کانسپت سدان A کلاس رونمایی کرد. این خودرو مفهومی به مدل CLA از نظر اندازه شباهت زیادی دارد اما از نظر طراحی کابین کمی تفاوت دارد. این طرح مفهومی نشانه‌ای از طراحی آینده این سه محصول در آینده نزدیک است؛ خودروهایی که در ابعاد اتومبیل‌های کامپکت هستند اما از نظر فضای کابین، بزرگ و از نظر فضای پیشرانه، کوچک‌تر خواهند بود.

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. کافه پلی

    عالی بود خیلی ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه