چینی‌ها می‌توانند از نام آیفون استفاده کنند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سرانجام دادگاه بین اپل و یک شرکت چینی برسر استفاده از اسم آیفون در کشور چین پایان یافت و اپل نتوانست از این دادگاه پیروز بیرون بیاید.

شرکت چینی Xintong Tiandi Technology می‌تواند نام IPHONE را روی تمام محصولات خودش قرار دهد.

اپل در سال ۲۰۱۲ از شرکت چینی Xintong Tiandi Technology برسر حق استفاده از نام آیفون شکایت کرده بود. این ماجرا چند سالی ادامه داشت تا اینکه مدتی پیش رای دادگاه صادر شد و این شرکت چینی موفق شد، حق استفاده از نام آیفون را به دست بیاورد. از این بعد این شرکت می‌تواند از نام آیفون روی محصولات خودش استفاده کند و اپل هم نمی‌تواند جلوی این کار را بگیرد.

شرکت Xintong Tiandi Technology در زمینه‌ی تولید، کیف دستی، قاب گوشی و سایر لوازم جانبی فعالیت می‌کند و آن‌ها را با نام IPHONE می‌فروشد.

دادگاه کشور چین در تاریخ ۳۱ مارس اعلام کرد که شرکت چینی Xintong می‌تواند از نام آیفون در محصولات خودش استفاده کند. شرکت اپل نام تجاری IPHONE را در سال ۲۰۰۲ به نام خودش ثبت کرد، اما این نام تجاری تا سال ۲۰۱۳ توسط قوانین موجود حوزه‌ی کپی رایت در زمینه‌ی لوازم الکترونیکی تایید نشده بود. همین موضوع باعث شد که شرکت Xintong Tiandi Technology در سال ۲۰۱۰ نام آیفون را در حوزه‌ی لوازم جانبی ثبت کند.

پس از صادر شدن رای دادگاه، شرکت Xintong در سایت خودش به این موضوع اشاره کرده که از رای دادگاه بسیار خوشحال است و قصد دارد در کنار اپل محصولات خوبی را برای کاربران آیفون تولید کند.

این اولین‌باری نیست که شرکت‌های آمریکایی در کشور چین با مشکل کپی رایت برسر استفاده از یک نام خاص روبه رو می‌شوند. شرکت نایکی برای استفاده از لوگوی خودش در این کشور با مشکل مواجه شد و در آخر نتوانست از لوگوی معروف خودش دفاع کند.

البته در سال‌های گذشته چین به بازار ارزشمندی برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی تبدیل شده و همین موضوع باعث شده که آن‌ها به این راحتی‌ها بازار این کشور را ترک نکنند. چند وقت پیش بود که شرکت اپل اعلام کرد درآمد ۵۸ میلیارد دلاری از بازار کشور چین داشته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه