کالبد شکافی قلم آیپد پرو

۴ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

تکنولوژی بی‌نهایت ظریف و دقیقی در طراحی قلم استایلوس آیپد پرو به کار رفته است.

این قلم یک سری حسگر داخلی دارد که آن را نسبت به فشار دست حساس کرده.

یک مداد معمولی از چوب، گرافیت، کمی فلز و پلاستیک درست شده و می‌توانید یک جعبه‌ی ۱۲ تایی از آن را به قیمت خیلی نازلی تهیه کنید. ولی یک قلم اپل ۹۹ دلار قیمت دارد، پس باید با مواد خیلی ویژه‌ای درست شده باشد.

قلم استایلوس به عنوان یک ابزار انتخابی در کنار تبلت آیپد پرو عرضه می‌شود. استایلوس برای یادداشت‌ برداری، ترسیم، ویرایش عکس، مدیریت فایل‌ها و هر کاری که یک قلم بتواند انجام بدهد، کاربرد دارد. دقت نوک این قلم خیلی بالاست و گزینه‌های ریز داخل منو را بدون خطا انتخاب می‌کند.

ipad pro pencil stylus crack (1)

استایلوس با سیستم بلوتوث به تبلت وصل می‌شود و با رابط Lightning خود که در زیر درپوش مغناطیسی‌ انتهای قلم قرار دارد، شارژ می‌شود.

این قلم یک سری حسگر داخلی دارد که آن را نسبت به فشار دست حساس کرده و نوک قلم، زاویه‌ی دست در نگه داشتن ابزار و تغییر زاویه را تشخیص می‌دهد. با همین ویژگی هست که می‌توان خط‌های نازک و ضخیم و سایه‌های خوب را روی تبلت ترسیم کرد.

ipad pro pencil stylus crack (2)

قلم استایلوس به عنوان یک ابزار انتخابی در کنار تبلت آیپد پرو عرضه می‌شود.

وقتی قلم را می‌خرید، یک نوک اضافه هم به شما داده می‌شود، به علاوه‌ی یک آداپتور که بین دو پورت Lightning ارتباط برقرار می‌کند و به وسیله‌ی آن می‌توانید قلم را با هر دستگاه آیپد یا آیفون دیگری شارژ کنید.

در این‌جا می‌خواهیم یک قلم استایلوس را کالبد شکافی کنیم تا بینیم داخل آن چه‌طور درست شده است. لازم است توضیح دهیم که این قلم اگر باز شود، دیگر قابل استفاده نیست.

ipad pro pencil stylus crack (7)

قبل از شکافتن قلم، سر انتهایی مغناطیسی آن را جدا کردیم. در زیر این، رابط Lightning قرار دارد. سپس نوک قلم که به صورت پیچی به بدنه وصل است را جدا کردیم.

قلم را به یک گیره محکم کردیم و با نگه داشتن شعله‌ای در فاصله‌ی نه خیلی نزدیک، به آن کمی حرارت دادیم تا اجزای داخلی‌اش کمی شل و آزاد شوند. متاسفانه با این کار مجبور شدیم رابط Lightning را جدا کنیم؛ که در نهایت شکست. حالا وقت استفاده از کاتر چرخشی برقی است.

ipad pro pencil stylus crack (3)

دقت نوک این قلم خیلی بالاست.

با احتیاط فراوان، دو برش کم‌عمق روی طرفین بدنه ایجاد کردیم تا قطعات داخلی به هیچ وجه آسیب نبینند. بدنه  جدا شد و در کمال تعجب دیدیم که یک بدنه‌ی نازک فلزی دیگر هم در زیر آن وجود دارد. این یکی با پیچ‌های ریز و چسب درون قلم محکم شده بود.با وجود این‌که می‌دانیم اگر قلم استایلوس باز شود دیگر قابل استفاده نیست، پس چرا این‌ها با پیچ به هم وصل شده‌اند؟

طرفین بدنه‌ی فلزی را برش دادیم و آن را آرام باز کردیم. حین این کار اجزای مربوط به نوک قلم را هم جدا کردیم.

ipad pro pencil stylus crack (6)

بالاخره موفق شدیم سخت‌افزار داخل استایلوس را ببینیم. در آخرین مرحله باید یک نوارهای فلزی باریک را برمی‌داشتیم. این نوارها در طول باتری و تخته‌های مدار کشیده شده و تخته‌ها را از هم تفکیک می‌کنند. آنتن بی‌سیم را از باتری جدا نکردیم.

ipad pro pencil stylus crack (4)

و اما اجزای اصلی داخل این قلم:

– یک پردازنده‌ی کوتکسM3 MCU  از شرکت ST Micro که ساختاری ۳۲ بیتی برمبنای arm دارد

– یک چیپ بلوتوث، محصول شرکت Cambridge Silicon Radio (که حالا جزئی از شرکت Qualcomm است)

– دست کم ۵ چیپ دیگر که کاربری آن‌ها مشخص نیست

– یک باتری لیتیوم-یون ۳.۸۲ ولتی با توان ۰.۳۲۹ وات بر ساعت

– یک آنتن و یک حسگر حساس به فشار نزدیک نوک قلم

ipad pro pencil stylus crack (5)

منبع: CNET

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar عبداله رضوی

    چشم استیو رو دور دیدن…
    اگه زنده بودن همشون رو اعدام میکرد :-)))
    به قول خدابیامرز بهترین قلم های دنیا انگشتان دست هستش…

    1. Avatar ارشاد

      از همین جمله ای که نوشتید “بهترین قلم های دنیا انگشتان دست هستش …” کاملا مشخصه که نظر استیو جابز قلم های ضربه ای بود، که همراه گوشی هایی با صفحه نمایش ضربه ای و نه خازنی و لمسی ارائه میشد. اون زمان اکثر گوشی ها صفحات ضربه ای داشتند و نظری که استیو جابز در مورد قلم داشت این بود که صفحه ی آیفون طوری هست که با انگشتان دست براحتی میشه باهاش کارکرد و قلم نیاز نیست، اما متأسفانه این نظر رو بد برداشت کردند. در اکثر موارد ممکن بود کاربر اون قلم هارو گم کنه و به همین دلیل بود که سامسونگ برای رو کم کنی قلمی در نوت اول خودش تعبیه کرد که درون گوشی جای میگیره.
      البته نکته ای که هست اینه که احتمال گم شدن درپوش لایتنینگ قلم اپل بسیار زیاده و اگر استیو جابز بود احتمالا این قلم طور دیگری طراحی میشد تا لااقل یکپارچه باشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه