کاهش فروش آیفون برای سومین فصل متوالی

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اوایل امسال و برای اولین بار در تاریخ ساخت گوشی آیفون، شرکت اپل گزارش کاهش فروش این گوشی را داد. در فصل پس از آن هم کاهشی مشابه را شاهد بودیم و حال این اتفاق برای سومین فصل متوالی هم رخ داده است.

براساس آخرین گزارش‌ها، اپل ادعا کرده در یک فصل مالی ۴۵.۵ میلیون آیفون به فروش رسانده. رقمی که ۵.۲ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. این اختلاف به معنای فروش ۲.۵ میلیون آیفون کمتر نسبت به سال گذشته است. با این حال با وجود این کاهش، اپل نسبت به آینده بسیار خوش‌بین است و انتظار رشد قابل توجه فروش را از طریق آیفون ۷ دارد.

البته این موضوع که آیا اپل قادر است با فروش آیفون ۷ به این وضعیت خاتمه دهد یا نه مساله‌ای است که با گذر زمان کاملا مشخص خواهد شد. با این حال تا به این جا فروش آیفون ۷ به نظر خوب می‌رسد و گویا مخاطبان از این گوشی جدید شرکت اپل استقبال به عمل آورده‌اند.

کاهش فروش آیفون‌های شرکت اپل در کل موضوع عجیبی نیست. از طرفی بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به سال‌های گذشته بیشتر از همیشه اشباع شده است. از طرف دیگر تولیدکننده‌های دیگر از جمله تولیدکننده‌های چینی گوشی‌های هوشمند گوشی‌های نسبتا خوبی را با قیمت‌های بسیار پایین به فروش می‌رسانند و خود این عامل هم کار را برای شرکت‌هایی مثل اپل دشوارتر کرده است.

منبع: Ubergizmo

 

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. SohylKia

    هیچ کس نمیتونه تو بازار اسمارتفون با سامی رقابت کنه چه برسه به اپل

  2. Ahmad

    این شرکت های چینی همه معادلات رو به هم ریختن و اینکه الان اپل ۱۰ ساله ایفونش خوب فروش رفته یکم افت عادیه مثل چند سال افت سانیونگ البته این کاهش فروش خوبه واسه مشتری چون گوشی سال آیندشونو خیلی بهتر میسازن مثل اس ۶ سامسونگ که کلی از اس ۵ بهتر بود و باعث موفقیت سامسونگ بعد ۳ سال فلاکت شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه