کمک گوگل به مردم برای استفاده از انرژی خورشیدی

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل اخیرا از راه‌‌اندازی یک استراتژی مبتکرانه خبر داد که به کمک آن مردم می‌توانند از نیروی انرژی خورشیدی برای خانه های خود بهره بگیرند.

گوگل قصد دارد در راستای پروژه‌ای که «پروژه‌ی سقف خورشیدی» نام دارد مردم را برای نصب پنل‌های خورشیدی روی سقف‌ خانه‌شان راهنمایی کند.

 این استراتژی «پروژه‌ی سقف خورشیدی» (Project Sunroof) نام دارد. در این پرو‌ژه از داده‌های گوگل ارث استفاده می‌شود تا نشان دهد که سقف خانه‌ی افراد چه میزان از نور خورشید را دریافت می‌کند و همچنین نقاطی که بیشترین میزان حرارت را دریافت می‌کنند، مشخص شود. علاوه بر این، پروژ‌ه‌ی سقف خورشیدی محاسبه می‌کند که هر خانه با نصب پنل‌های خورشیدی تا چه میزان از هزینه‌هایش کاسته می‌شود.

150817-0001-970x647

افرادی که به این پروژه علاقه‌مند هستند، می‌توانند آدرس خانه‌ی خود را تایپ کنند؛ سپس براساس این آدرس، پروژه‌ی سقف خورشیدی به آنها می گوید که سقف خانه‌شان چه میزان نور خورشید را دریافت می‌کند، و به دنبال آن تعداد پنل‌های لازم برای نصب را به آنها پیشنهاد می‌دهد. گوگل برای محاسبه‌ی میزان دریافت نور و تعداد پنل‌های لازم موارد مختلفی را در نظر می‌گیرد که شامل الگوی سه بعدی سقف خانه‌ها، درختان و ساختمانان اطراف که بر سقف سایه می‌اندازند، موقعیت‌های احتمالی خورشید و الگوهای دمایی و ابری می‌شود.

نکته‌ی جالب در مورد پروژه‌ی سقف خورشیدی این است که گوگل از طریق جست و جوها متوجه شد که مردم علاقه‌ی زیادی به نصب و استفاده از پنل های خورشیدی نشان می‌دهند. از همین رو، گوگل تصمیم گرفت از اطلاعات مربوط به تعداد پنل‌های لازم برای نصب، محل قرارگیری و صرفه‌ی اقتصادی آنها را در اختیار مردم قرار دهد تا بتوانند در این زمینه قدم بردارند. هدف از این پروژه این است که فرایند نصب پنل‌های خورشیدی ساده‌تر شده و تعداد مردم بیشتری به آنها روی بیاورند.

این پروژه فعلا در برخی از ایالت‌های امریکا قابل دسترسی است، اما برای گسترش آن به سراسر کشور ایالات متحده برنامه‌ریزی شده است.

منبع: TechSpot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه