گوشی‌های هوشمند شیوه راه‌رفتن‌ مردم را هم عوض کرده

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا همه‌ ما دیده‌ایم که چطور مردم در حال کار کردن با گوشی‌های هوشمندشان راه می‌روند. در حالی که سرشان توی گوشی است در جهان بیرون تقریبا هر اتفاقی ممکن است برای‌شان بیفتد. لیز خوردن روی پله‌ها، تصادف با خودروها یا برخورد صورت به تیر چراغ برق.

البته وقتی می‌گوییم «مردم» می‌دانیم که خودمان هم به شکلی شامل‌شان می‌شویم. در جهان امروز اغلب افراد با گوشی‌های هوشمند کار می‌‎کنند و این دستگاه‌ها سبک زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار داده است.

در یکی از جدیدترین تحقیقاتی که در دانشگاه Anglia Ruskin بریتانیا انجام شده است محققان تلاش کردند با استفاده از حسگرهای حرکتی مسیر حرکتی بدن افراد را دنبال کنند و با استفاده از تکنولوژی دنبال کردن ردیابی چشم، حرکت چشم افراد را هم بررسی کردند.

در این بررسی با قراردادن مانع در راه افراد، رفتار آن‌ها را در سه حالت پیام‌دادن، تماس تلفنی و در حالی که از گوشی استفاده نمی‌کنند. بررسی‌ها نشان داد که استفاده از گوشی هوشمند باعث شد زمانی که افراد صرف نگاه کردن به مانع می‌کنند تا ۶۱ درصد کاهش یابد. جالب اینجاست که این کاهش زمان نگاه کردن به موانع سر راه چندان تحت تاثیر این موضوع نبود که افراد در حال پیام دادن بودند یا حرف زدن.

جالب این جا است که بعضی کشورها، در حال حاضر به فکر افتاده‌اند که جمعیت جدید انسانی را (جمعیتی که دارند با سرهای پایین و در حالی که به گوشی خیره شدند راه می‌روند) کنترل کنند. ظاهرا کنترل مردم در این شرایط می‌تواند از طریق برخی علایم و خطوط ویژه انجام شود و کشورهایی مثل چین و بعضی از کشورهای اروپایی به فکر اقدامات جدیدی در این حوزه افتاده‌اند.
‌منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه