گوشی ال‌جی V20 رسما معرفی شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

همان‌طور که از قبل مشخص شده بود، شرکت ال‌جی گوشی V20 را امروز در مراسمی در شهر سانفرانسیسکو معرفی کرد. گوشی جدید این شرکت که قرار است جایگزین مدل V10 می‌شود، از سخت افزار بسیار خوبی بهره می‌برد و یکسری قابلیت‌های منحصر به فرد دارد.

ظاهر

ال‌جی در ساخت این گوشی نیم‌نگاهی به تلفن همراه هوشمند G5 هم داشته است. گوشی V20 بدنه‌ای فلزی دارد و کمی باریک‌تر از مدل قبلی خودش به نظر می‌رسد. این تلفن همراه هوشمند در ابعاد ۱۵۹.۷ در ۷۸.۱ در ۷.۶ میلی‌متر ساخته شده و ۱۷۴ گرم وزن دارد. دکمه‌ی تشخیص اثر انگشت همانند مدل قبلی در پشت آن قرار گرفته؛ اما دکمه‌های تنظیم صدا به کناره‌ی سمت چپ گوشی منتقل شده‌اند. در حالی که انتظار داشتیم این گوشی مانند G5 ماژولار طراحی شده باشد، کاملا ساده است و هیچ وسیله‌ی جداگانه‌ای ندارد.

LG-V20 (4)

صفحه نمایش و سخت افزار

روی این گوشی از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل استفاده شده. البته همین نوع صفحه نمایش روی گوشی V10 هم قرار گرفته بود. همچنین یک صفحه نمایش دوم ۲.۱ اینچی با دقت تصویر ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پیکسل هم روی آن دیده می‌شود.  در صفحه نمایش دوم می‌توان اعلان‌ها و زمان را دید و حتی رمز عبور قرار داد.

این گوشی از نظر سخت افزاری به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و چهار گیگابایت رم مجهز شده  که دقیقا همان مشخصات سخت افزاری گوشی G5 است؛ اما این گوشی در دو مدل با حافظه‌های داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت راهی بازار می‌شود و از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند که این موضوع قطعا برای علاقه‌مندان بسیار جذاب خواهد بود.

یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم روی آن دیده می‌شود که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

LG-V20 (3)

سیستم صوتی

شاید بهترین و جالب‌ترین ویژگی این گوشی سیستم صوتی آن باشد. این گوشی از حالت DAC چهارگانه ۳۲ بیتی بهره می‌برد که باعث شده کیفیت صدای خروجی آن بسیار با کیفیت و با حداقل نویز باشد. ال‌جی ادعا کرده که این سیستم صوتی ۵۰ درصد نویز صداها را کاهش می‌دهد. همچنین مشخص شده که این تلفن همراه هوشمند همراه با هدفون‌های مخصوصی راهی بازار می‌شود که توسط شرکت Bang & Olufsen ساخته شده‌اند و باز هم تجربه‌ی خوبی از گوش دادن به موسیقی را برای کاربران فراهم می‌کنند.

قسمت ضبط صدای این گوشی هم فوق‌العاده عمل می‌کند. با این گوشی می‌توانید از مراسم‌های مختلف مانند کنسرت‌ها با کیفیت بالا صدا ضبط کنید. این گوشی توانایی ضبط صدا با فرمت ۲۴ بیت را دارد. همچنین از قابلیت ضبط صدای HD هم برخوردار است.

LG-V20 (5)

دوربین

از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه هوشمند می‌توان به دوربین دوتایی که در پشت قرار گرفته اشاره کرد. شرکت ال‌جی دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیگسلی به همراه لرزشگیر اپتیکی تصاویر روی این گوشی قرار داده است. لنز ۱۶ مگاپیکسلی از دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و لنز دوم که زاویه دید بیشتری دارد از دیافراگم f/2.4 برخوردار است. البته زاویه دید دوربین دوم به ۱۳۵ درجه می‌رسد که برای عکس‌برداری از مناظر مختلف یا عکس‌های دست جمعی بسیار مناسب است.

 البته در مدل V10 شاهد دو دوربین جلو بودیم که این اتفاق دیگر روی V20 رخ نداده و تنها یک دوربین جلو دارد. یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی روی این گوشی دیده می‌شود که از چند حالت مختلف برخوردار است. زاویه دید این دوربین به ۱۲۰ درجه می‌رسد و ۳۴ درصد نور بیشتری در مقایسه با دوربین جلوی V10 جذب می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های دوربین‌های به کار رفته در گوشی V20 می‌توان به قابلیت فیلم‌برداری آن‌ها اشاره کرد. ال‌جی گفته این گوشی جدید از قابلیتی با نام Steady Record 2.0 بهره می‌برد. این سیستم به صورت هوشمند متوجه حرکت گوشی می‌شود و کاری می‌کند که لرزش در فیلم‌ها به حداقل برسد.

LG-V20 (2)

نرم‌افزار

یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی سیستم عامل آن است. این تلفن همراه هوشمند اولین محصولی در دنیا به حساب می‌آید که با اندروید ۷.۰ راهی بازار می‌شود. در حالی که این هنوز گوشی‌های نکسوس جدید راهی بازار نشده‌اند؛ ال‌جی اولین محصول دنیا با اندروید ۷.۰ را عرضه کرد. البته این سیستم عامل قبلا برای گوشی‌های نکسوس قدیمی‌تر عرضه شده بود.

LG-V20 (1)

قیمت و تاریخ عرضه

ال‌جی هنوز قیمت این گوشی را مشخص نکرده؛ اما با توجه به قیمت محصولات قبلی این شرکت، باید با قیمتی هم رده‌ی گلکسی نوت ۷ یا دیگر گوشی‌های پرچم‌دار بازار باشد.

‌‌‌‌

Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar امید

    من که خوشم اومد ، ظاهرش بهتر شده و بدنه فلزی و دوربین دوگانه هم داره . به نظر میرسه از v10 باریکتر شده .

  2. Avatar Mozi

    در کنار سیستم اندرویدی شکل ظاهری هم مهمه این خیلی ستمه چقدر منتظر بودیم ولی چ سود.این فروش زیادی نمیکنه

  3. Avatar محمد طاها

    سامسونگی هارو نمیبینم

    1. Avatar علی جوادی

      طراحی مسخره ی این گوشی با اون لنزش درست سرنوشت G5 رو داره
      اگه کمی تو اینترنت سرچ کنی شکایتهایی که از ال جی برای طراحی ماژولار شده رو میبینی…همه ی گوشیهاش از پایین خراب میشن و برای همینه که ال جی طراحی ماژولار رو خاتمه داد
      دنیا پر از اخباره و باید دید که کی سمت کدوم خبر میره;نوت ۷ اگه از لحاظ باتری فقط مشکل داشت بقیه گوشیها از هزار مورد ایراد داشتن که با قدری گشت و گذار تو اینترنت متوجه میشین
      ما هنوز منتظر پیش فروش برترین گوشی جهان هستیم

      1. Avatar امیر اسدی

        شما اول ویدیو خم شدن و مقاومت G5 رو ببین بعد بگو پایینش خراب میشه، در ضمن دیجیکالا باید در پک پیش فروش برترین گوشی جهان(!) یک کپسول اتفای حریق هم بگذاره.

  4. Avatar نسین

    بجه ها از جلو خیلی شبیه بلک بری Z10 نیست!؟

    1. Avatar Damdeok

      دقیقا می خواستم همینو بگم

  5. Avatar ابوالفضل عظیمی

    ببین بعضی ها یه طوری میگن همون جی۵ هستش تنها یکم بزگ ترشده انگار یادشون رفته نوت۷ هم همون اس۷ بود تنها قلم بهش اضافه شده و یه اسکنر چشم .

    1. Avatar فاطمه

      خوب گفتی والا!

  6. Avatar پارسام

    تغییری نسبت ب نسل خودش نداشته ک وی ده باشه .

    دوستان نسل قبل این وی ده هست با جی ۵ مقایسش نکنین ( با اون دستم ک نوت ۷ رو با اس ادج مقایسه میکردن – نوت ۷ نسل قبلش نوت ۵ بود )

  7. Avatar nnn

    مثل این که بعد lg g5 و p9 plus و s7 edge و iphone se باید شاهد رقابتی بین v20 و شاید mate 9و note 7 و iphone 7s plus باشیم.
    شرکت الجی میتونه توی این رقابت نتیجه ی بهتری داشته باشه نسبت به g5 .

  8. Avatar ...

    دیجی کالا اصلا روی ضبط صدای htc 10 با کیفین ۲۴ بیت تاکید نکرد در صورتی که htc 10 اولین گوشی هست که از این قابلیت پشتابانی میکنه …

    1. Avatar فرشاد

      داداش htc بنظر دیجیکالا گوشیه پیش پا افتاده ای مث اینکه بنظر میاد

  9. Avatar نیما

    طراحیش نسبت به G5 بهتر شده ولی ای کاش دکمه های کم و زیاد کردن صدا رو به کناره ها انتقال نمیدادن چون اونا نشان الجی بود!
    در کل خوبه مخصوصا باتری ۳۲۰۰ میلی آمپریش.
    از G5 که خوشم نیومد اما این گوشی نظرمو به خودش جلب کرد.
    من منتظرش بودم هر وقت به بازار بیاد میخرمش.
    Just LG

  10. Avatar Ali

    بازم که ال جی گند زد; من بیش از دو ساله که G3 دارم و هنوز گوشی ای که مثل G3 جذبش بشم ندیدم.صنعت موبایل به کجا داره میره؟!!

  11. Avatar reza ch

    خوبه بدک نیست 🙂

  12. Avatar امین حمیدی

    سلام و درود
    جی ۵ هستش دقیقا با صفحه نمایش ۰/۰۲ بزرگتر . . . با همان سخت افزار و همان دوربین
    کاش طراحی و سبک سری جی را در سری وی نمیدیدیم . حیف

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه